2013-05-24, 04:58
Avslutad
Har funderat på det här med att Berny om och om igen påpekar att en autismdiagnos var aktuellt redan när hon var barn. På den tiden (80/90-talet) fanns det inte ens att tjejer kunde ha asperger.
Citera
2013-05-24, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Har funderat på det här med att Berny om och om igen påpekar att en autismdiagnos var aktuellt redan när hon var barn. På den tiden (80/90-talet) fanns det inte ens att tjejer kunde ha asperger.
Har hon autism (asperger) ska jag äta upp min högra hand.....
Jag är helt hundra på att hon har läst sig till alla diagnoser och fejkar hej vilt. För har man autism får man hjälp via LSS.
Citera
2013-05-24, 07:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antagonist
Jag är helt hundra på att hon har läst sig till alla diagnoser och fejkar hej vilt. För har man autism får man hjälp via LSS.
Asperger är en innediagnos just nu. För 15 år sedan var det borderline så då passade det utmärkt att ha det. ADHD är ju toppen att ha när man får ritalina.
Citera
2013-05-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonist

Man får inte nödvändigtvis hjälp via LSS, det är något man måste ansöka om och bli beviljad. Vet flera med autismspektradiagnoser som inte får LSS.

Hatar att alla tror att man får precis allting bara för att man har en autismspektradiagnos. Det finns de som får hjälp men de har ett HANDIKAPP. Det finns även de som klarar sig fint i samhället utan någon hjälp.

Men med detta sagt betvivlar jag inte ett endaste dugg att Berny INTE har asperger. Man kan inte ha både asperger och schizofreni, det är bara att kolla på diagnoskriterierna. Man kan ha autism och schizofreni däremot. Men LSS har jag för mig att hon har. Hon har asperger-diagnosen men jag tror inte på att hon har själva kriterierna och handikappet.
Citera
2013-05-24, 09:20
Avslutad
Schizoid personlighetsstörning kanske vore något för Berny att kolla upp. Inte för att det stämmer in ett dugg på henne men många som har det feldiagnosticeras med asperger.
Citera
2013-05-24, 12:41
Medlem
snälla..hur orkar ni kasta ur er så mycket negativt..
Citera
2013-05-24, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtwin
snälla..hur orkar ni kasta ur er så mycket negativt..

ingen tvingar dig att läsa.
Citera
2013-05-24, 12:53
Avslutad
Jag tror inte heller ett dugg på att Berny har Aspergers. Berny har alltid velat ha den diagnos som är på modet, och hennes beteende visar snarare på en Borderline-diagnos, ett kringflackande liv med stormiga relationer och att ständigt idealisera partners för att sedan vände de ryggen och snacka skit, en ekonomi i kaos med stora skulder, att aldrig kunna se sitt fel i de relationer hon inleder eller avslutar, utan det är alltid den andres fel, att hon vägrar växa upp och ta ansvar, det är alltid någons annans fel. Att hon sedan missbrukar allt som kommer i hennes väg är ytterligare ett tecken på Borderline. Plus mycket annat som t ex självskadebeteende.

Jag tror på en B-diagnos med en kombination av narcissism/histrionisk störning.
Senast redigerad av GenesisP 2013-05-24 kl. 13:26.
Citera
2013-05-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
ingen tvingar dig att läsa.

man kan ju faktiskt inte låta bli,facineras av hur mycket folk har att slänga ur sig och skvallra om personer på det här sättet...
Citera
2013-05-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Man får inte nödvändigtvis hjälp via LSS, det är något man måste ansöka om och bli beviljad. Vet flera med autismspektradiagnoser som inte får LSS.

Hatar att alla tror att man får precis allting bara för att man har en autismspektradiagnos. Det finns de som får hjälp men de har ett HANDIKAPP. Det finns även de som klarar sig fint i samhället utan någon hjälp.

Men med detta sagt betvivlar jag inte ett endaste dugg att Berny INTE har asperger. Man kan inte ha både asperger och schizofreni, det är bara att kolla på diagnoskriterierna. Man kan ha autism och schizofreni däremot. Men LSS har jag för mig att hon har. Hon har asperger-diagnosen men jag tror inte på att hon har själva kriterierna och handikappet.
Jag vet hur det ligger till med LSS, jag har själv Asperger och får själv hjälp därigenom. Men visst har du rätt i det du skriver, jag kunde varit tydligare när jag skrev innan idag . Alla som ingår i personkretsarna har rätt att söka, men det är ju absolut inte alla som får hjälp!
Citera
2013-05-24, 14:15
Medlem
Strangeflowers avatar
Känns som en show. Uppmärksamhetsstörstande borderlinebrud som ljuder och hittar på diagnoser som hon inte alls har. Jag pallar inte med människan, och så är det väl kanske med bd-folk. Ingen orkar ha med dem att göra längre stunder. Kanske börja ta ansvar för ditt liv, byta umgänge, lära dig härda ut svåra stunder utan att knapra massa narkotika och annat skit.

Jag genomled helvetet själv i form av ångest och depressioner, läkarna vägrade skriva ut starkare tabletter för det var beroendeframkallande rävgift, och det tackar jag dem för idag (INTE då).

Fick de svaga, som gjorde mig lullig och trött, men inte tog ångesten. Så jag fick lära mig utarbeta metoder att ta mig vidare från ett ingenmansland av ångest. Fick samtalsterapi, en människa som hjälpte mig utmana mina spöken och sedan förintad dem. Jag kunde inte bli kvar där jag befann mig i början, då skulle jag dö. Så jag lärde mig stärka huden, hitta logik och reson i allt kaos, tvinga mig själv nåt så in i helvete...göra svårigheter till en vana, stänga av huvudet och gå på autopilot om så behövdes. Det tog många, många år.

Fick sedan lithium, det var sista knuffen in i livet, helt fantastiskt. Det är ett extra stöd från att hamna i de djupaste dalarna. Nu vet jag vart jag har mig själv, vad som får rymmas inuti. Den oreglerade ångesten har ingen plats. Jag vet hur jag kommer må imorgon, från helt ok till skitbra. Det är en oerhörd trygghet.

Ta ditt eget ansvar, skyll inte på andra, det börjar där.
Citera
2013-05-24, 18:13
Medlem
Om man läser hennes böcker så får hon ju först diagnosen borderline, vilket verkar fullt troligt enligt vad som beskrivs i boken. Sen säger läkarna att det är schizofreni, vilket oxå kan vara riktigt rent principiellt. Men personligen tror jag hennes "demoner" inte var schizofreni-röster, snarare orsakade av alko, och drogmissbruk. Möjligen oxå rena påhitt. Hon verkar ju i böckerna kunna beskriva sina röster, syner och hallucinationer in i minsta detalj medan de pågår och hur läkarna och personalen samtidigt agerar och samtalar runt om och med henne och hur hon tänker och känner under hela förloppet. Borde hon inte kunna redogöra för om hon varit psykotisk på riktigt. Jag är bipolär och haft manier som slagit över i psykoser och minns inte ett skit under tex en period på sju veckor och har flera minnesluckor därefter oxå. Ok att hon kan läst sin journal men där skriver läkarna knappast ned dialoger in i minsta detalj...
Men diagnosen borderline/schizofreni kan va rätt rimlig under förutsättning då att hennes symtom är verkliga. Men att de diagnoserna nu helt plötsligt är kasserade och istället har hon Aspergers och adhd... aldrig. De diagnoserna är så långt ifrån schizofreni man kan komma. Och skulle alla hennes demoner och röster bara vara borta nu... NÄ, knappast. Äkta schizofreni försvinner inte. Alltså kan hon knappast haft schizofreni. Det tyder på fejk eller snedtändning från hennes sida. Läkare kan absolut göra misstag och feldiagnoseringar, men att en läkare skulle gå från ett så stort hopp som schizofreni till Aspergers är som att tro att en stukad fot är detsamma som hjärntumör. Hon har helt klart läst på om modediagnoser och anpassat sina "symtom" efter det. Fattar bara inte hur läkarna kan gå på det och inte ifrågasätta. Beror kanske på att berny har haft både sexuella och andra privata relationer med läkare och vårdpersonal, en läkare i Vingklippt Ängel förklarade sin kärlek till Berny, och även om de inte inledde nåt enligt Berny (fast vem vet) kan ju berny utnyttjat det till sin fördel med diagnoser och mediciner. Hon hade bevisligen ett förhållande med mentalskötaren Jonas, och har fått bo i en nån gäststuga privat hos en läkare... Kan ju lett till nån form av win and win-situation... Jag har själv adhd och Aspergers och som sagt bipolär, och mina manier har haft inslag av psykos, men det är knappast schizofreni, jag har även borderline. Så man kan absolut ha Aspergers och borderline. Men berny verkar ju överge de diagnoser som inte passar hennes syfte. Nu har hon ingen nytta av borderline och schizofreni så nu är schizofrenisymtomen borta och istället är hon adhd och Aspergers... Troligt. En riktig sjukdom som tex schizofreni försvinner inte bara om den inte är fejkad från början. Och efter vad man läser om henne på hennes blogg verkar hon mer vara borderline. Så borderline är nog det korrekta, om hon inte bara är en överårig emo-brud som fastnat i "ge mig uppmärksamhet-fjortis-tycka synd om-inte gå i skolan-arbeta-växa upp-ta ansvar-klä mig i annat än trånga nattlinnen-och stayups och byta Största Kärleken I Mitt liv-varje vecka-stadiet"... Bluffbrud lång väg verkar detta vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in