2013-08-07, 14:06
Medlem
Tydligen har Berny nu lagt upp flera youtube videos...

http://www.youtube.com/channel/UCMF8JnmQkEZEoajYvj4hYIg/videos
Citera
2013-08-07, 14:17
Medlem
crazy_man1989 Vad säger du om Bernys påstående att din mamma betalat henne 10 000 kr för att dra tillbaka anmälan mot den som våldfört sig på Berny själv? (Om jag inte minns fel har hon påstått att det var en äldre bror till er.)
Citera
2013-08-07, 14:32
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
crazy_man1989 Vad säger du om Bernys påstående att din mamma betalat henne 10 000 kr för att dra tillbaka anmälan mot den som våldfört sig på Berny själv? (Om jag inte minns fel har hon påstått att det var en äldre bror till er.)

Han kommenterar det här: https://www.flashback.org/sp44639333

Citat:
Ursprungligen postat av Left.
Tydligen har Berny nu lagt upp flera youtube videos...

http://www.youtube.com/channel/UCMF8JnmQkEZEoajYvj4hYIg/videos

Från "känslosamma" bilder på Nicklas till Patt-Fia sugande på en buttplug. Jag säger då det.
Citera
2013-08-07, 14:53
Medlem
peerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Electrospit
Det omfattas inte av sekretess. Sekretess innefattar sånt som rör "Rikets säkerhet".
Men det där stämmer ju inte. Sekretess tillämpas ofta på fall som rör övergrepp på minderåriga. Rättegångar som rör sexuella övergrepp på barn hålls oftast bakom lyckta dörrar just för fallets känsliga natur. Sekretessen på materialet gäller också i ett x antal år, oavsett om fallet gått till domstol eller inte. Gör just nu min praktik på en advokatbyrå där vi gått igenom protokollet för sådana fall.
Citera
2013-08-07, 15:03
Medlem
peerons avatar
Nu såg jag att flera redan poängterat det. Vad duktig jag är som glömmer att kolla om jag är på sista sidan i tråden eller inte.

Berny, du läser ju med största sannolikhet allt som skrivs på den här sidan. Vad hindrar dig från att logga in och bemöta tvivlet om en pågående rättsprocess? De frågor som ställts här borde du ju rimligen kunna svara på utan att röja den här, hm, kraftiga sekretessen.

Om det är så att det här inte stämmer så önskar jag att Berny kunde säga det också. 95% av de som skriver här har faktiskt förståelse för hur det är att må psykiskt dåligt. Ett flertal här har säkert någon gång farit med osanning eller åtminstone överdrivit något för att vinna lite sympati för stunden. Tror de flesta skulle förstå och rentav acceptera om det var så att hon hittat på det här för att hon gillar mystiken kring sig själv, och uppmärksamheten som följer på det.
Citera
2013-08-07, 20:16
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Det är ju under förundersökningen, det kommer däremot att göras offentligt när/om mordet är löst och dom fallit. Det finns fler fall där det förekommit under utredningen, t ex Linda Chen.
Det jag menade var mest att även om det under förundersökningar och rättegång finns olika typer av sekretess (yppandeförbud, lykta dörrar mm) så skriver ju ändå media om det. Även om de knappt har något att skriva. Så att det inte kommit ut ett ord i media om Bernys "R", verkar rätt underligt...
Citera
2013-08-07, 20:45
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Det jag menade var mest att även om det under förundersökningar och rättegång finns olika typer av sekretess (yppandeförbud, lykta dörrar mm) så skriver ju ändå media om det. Även om de knappt har något att skriva. Så att det inte kommit ut ett ord i media om Bernys "R", verkar rätt underligt...

Jo, vi har nog menat exakt samma sak. Och det är minst sagt konstigt, om det nu skulle vara en så stor sak. Sekter och liknande är väl verkligen något media törstar efter, om Knutby-fallet skrevs det väl utan att överdriva om dagligen under ett år.
Citera
2013-08-07, 21:19
Medlem
saxat från jhnas blogg:

Citat:
Nu sitter jag och tjatar på internet med Erica och har pratat skit med Linn. Ibland mår man faktiskt bra över att vara irriterad på folk. Så ja, Linn är skön att ventilera sig med eftersom vi tycker lika och samma om dessa stackars människor som så pinsamt gör bort sig utan att själva veta om det. I mean come on, SER inte människorna hur de ser ut? Tycker de att bilderna de lägger upp på sig själva på nätet är HETA? Att de är så där oerhört SEXIGA som de så gärna vill tro? Åh, man blir så störd på det hela att man tappar andan. Vill spy på plastigheten, på de vulgära bilderna som dyker upp titt som tätt och på deras livsstil som är allt annat än hälsosam och frisk. Jag ska inte säga att jag har det mest perfekta livet... eller jo, det ska jag fan. Jag trivs som sjutton med mitt liv och hur jag lever. Men jag skulle aldrig, och då menar jag aldrig, lägga ut bilder där jag ålar framför kameran som en kåt krabba. Bilder på för korta klänningar och linnen som knappt täcker hullet på magen gör mig illamående. Nej, jag kan inte tänka mig ett värre sätt att göra bort sig själv på. Hur ska man någonsin kunna ta dessa människor seriöst igen? Det känns, som Linn sa, som att de folk jag talar om är inne i något slags race i sin lilla bubbla de lever i, och inte tycks kunna komma fram till en klarhet hurvida det är sunt att leva som de gör eller inte. Ett race där de förolämpar andra människor, ligger hemma och knullar som djur eller som jag tidigare skrivit lägger ut perversa bilder som ingen annan än de själva gillar. Och hur de kan tycka om dessa bilder får mig bara förbannad.
Citera
2013-08-08, 11:00
Medlem
EttNypons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arslet666
saxat från jhnas blogg:

Tog inte Jhna också en del "utmanande" bilder tillsammans med berny runt nyår? Har för mig att jag sett för små underkläder och magar som sticker fram... Bra där.
Citera
2013-08-08, 12:41
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttNypon
Tog inte Jhna också en del "utmanande" bilder tillsammans med berny runt nyår? Har för mig att jag sett för små underkläder och magar som sticker fram... Bra där.

jodå^^ det nämns i kommentarer till inlägget också, men antar att hon inte ser det hela så från sitt perspektiv. dom bilderna med berny var ju "konstnärliga"
Citera
2013-08-08, 13:29
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
jodå^^ det nämns i kommentarer till inlägget också, men antar att hon inte ser det hela så från sitt perspektiv. dom bilderna med berny var ju "konstnärliga"

Nåja, till hennes credd så slängde de inte ut tuttarna på dom och fotografen verkade i det fallet faktiskt vara något mer begåvad, även om denne inte hade mycket att arbeta med. De nya Johan Nilsson-bilderna är verkligen bara... sunk. Det är det enda som går att beskriva det. Ren och skär misär.
Citera
2013-08-08, 14:55
Medlem
Kardnialvokals avatar
Tur att Jhna är så klok och insiktsfull att hon absolut inte kastar sten i glashus.

(Ja, en är tillbaka efter smäll på fingrarna av Admin)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in