2013-05-21, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.
Det kan ju lätt bli så, när man mår bra av något och upptäcker alla dess positiva hälsoeffekter att man vill dela den glädjen med andra och därför rekommenderar träning. Inget man menar något illa med utan man vill väl men du har rätt i att man inte ska tjata.

Jag har tyvärr svårt att tro att det var "väl" man ville när man började kommentera Bernys fysik på det sättet man gjorde. (Nu använder jag order "man" istället för personen som skrev om det, jag hoppas det är ok.
Nu är detta off topic, jag ber om ursäkt, men jag har väldigt svårt för folk som på något sätt försöker trycka ner andra genom kommentarer om hur de ser ut. Jag lider själv av ätstörningsproblematik och jag vet hur vissa kommentarer kan tas (även om man intresse skriver om det ett forum).

Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig av det här. Det är ändå bara en skvallertråd i ett forum. En skvallertråd om en person jag inte kan tänka mig att ni faktiskt vill lära känna på ett sätt. Fast det är klart, det är lättare att döma människor man inte känner.

Jag kanske borde klargöra att jag inte känner Berny (jag har aldig träffat henne eller pratat med henne) men jag respekterar henne ändå som människa.

Ni säger att hon fått många chanser. I vissa fall även för många. Jag vill helst se en lite större bild av det hela (kanske inte allt, det vet jag inte än) och jag kan ännu inte se den dagen en människa kan få för många chanser att göra rätt med det liv hon/han höst kvar.
Citera
2013-05-21, 12:00
Medlem
Littlepaw13s avatar
Oooh det här blir spännande.
Vem ska ta korten? Jhna eller Bärny? Eller ska dom också vara med? Frågorna är så många och jag är lite spänd på resultatet så jag får svaren.
Citera
2013-05-21, 17:12
Medlem
Denosynliges avatar
Jag är inte så jävla säker på att dom tagit RR till nästa nivå och gjort det till ett företag. Än så länge verkar det vara en facebook grupp dom hittat på där dom lägger upp bilder på sig själva och framöver andra rödhåriga alternativa tjejer. Har ni ens kollat upp om Red Rumours har blivit ett företag? Jag har inte läst någonstans där någon av dem skrivit att det har för avsikt att det ska bli mer än en facebook grupp hobby grej.

Är det däremot så att dom tänkt att det rent ska bli ett företag av RR så kan jag inte annat än hålla med alla andra. Vore nog oklokt med tanke på att ett företag innebär mycket ansvar. Frågan är om de pallar med det och om de ens har kunskap om företagande och bokföring etc, det vore ju liksom en fördel. Och frågan är väl på vilket sätt det skulle generera pengar och hur de skulle gå till väga isf. Lyckas dom samla ihop tjejer som "modellar" gratis jämt så har dem väl tur, vill man däremot driva ett seriöst och professionellt företag av den typen så kommer dom nog dessvärre behöva paya modellerna senare. Får själv idér men är ju inte så bara liksom.

Visst kan den där Jessica kalla det för modelljobb, hon skulle förmodligen kunna använda bilderna till ett portfolio eller liknande. Men jag tvivlar på att hon eller någon av de andra tjejerna kommer att få betalt för sina "modell jobb" som riktiga modeller. Och som jag påpekat tidigare, man är inte officiellt en modell bara för att man sminkat sig och blivit fotograferad med en system kamera. Man måste vara signad på en agentur för att officiellt vara en modell. Annars är man mest bara hobby modell.
Citera
2013-05-21, 19:30
Medlem
Herregud! Dom är fullständigt blinda för deras egna fel och brister. Och varje gång dom sammanstrålar och ska göra projekt ihop så slutar det med fullständigt kaos.
Citera
2013-05-22, 02:16
Medlem
sinfons avatar
Uj uj, hade den stora äran att se Berny IRL idag. Två reflektioner kring detta:

1. Hon har värre knarkar-tics än någonsin. Eller vad kallas det, när de håller på och twitchar och grimaserar sådär med munnen och kinderna hela tiden? Som hon gör i början här: http://www.youtube.com/watch?v=ot1dsBaGRBg

2. Hon hade bundit Theus ensam utanför Malmborgs. Antar att hon inte vet att det är mycket vanligt att hundar stjäls på det sättet i Malmö, och används i kamphundsfighter eller säljs.
Citera
2013-05-22, 13:12
Medlem
Fan att det inte kan komma en dokumentär till! Den första var sjukt intressant!

Kan rekommendera denna dokumentären för er som gillade den om Berny: http://www.youtube.com/watch?v=-XfP58clo1I
Senast redigerad av N.Y. 2013-05-22 kl. 13:40.
Citera
2013-05-22, 15:06
Medlem
Littlepaw13s avatar
Jhna skriver i ett av sina vanliga "jag är stark, tyck synd om mig"-inlägg: Drogerna som cirkulerar omkring mig men som jag inte rör.

Det här kommer bli pannkaka. Visst, det är inte shysst av mig att vara en olyckskorp och förespå undergång men då dom å ena sidan inte ens klarara av att ha egna hem med allt vad det innebär eller sitter och skriver längtansyllt efter behandlingshem då det innebär mindre ansvar så har jag svårt att se att dom skulle få en "modellagentur" att gå ens in närheten av runt.

Nu baserar jag visserligen större delen av mina observationer på Jhnas röriga, undermåligt skrivna blogg men jag tror inte jag är alltför långt bort när det gäller Berny.

Självklart vill man se människor lyckas men i mina ögon blir det lite provocerande att Jhna i ena sekunden verkligen LÄNGTAR efter slutenvården och marknadsför sig själv som otoligt svag för att vi ska känna sympati för att i nästa andetag och inlägg vara "SÅ stark" och skriva om såväl att starta företag som att det inte finns några problem.

Allt behöver inte vara negativt varje dag och det är en del av sjukdomstillståndet att vara inkonsekvent men i hennes fall är det inte så mkt sjukdom som identitetssökande. Jag personligen tycker inte folk förtjänar hurrarop bara för att dom gör vad som förväntas av dom. Psykiskt sjuk eller inte. Det är upp till var och en, efter bästa förmåga, att ta ansvar för sitt liv och se till att göra det bästa av det.
Även om Berny har ändrat inställning och faktiskt resonerar vettigare och vettigare så är Jhna så långt ifrån detta så det fiinns inte och som jag ser det finns det ingen anledning för Berny att investera mer tid i henne om hon själv vill bli frisk. Berny är ju den "svagare" av de två då hon faktiskt vill komma ur såväl missbruk som sjukdom medan Jhna snarare är djupt förankrad i allt vad psykisk sjukdom innebär.
Citera
2013-05-22, 18:37
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

1. Hon har värre knarkar-tics än någonsin. Eller vad kallas det, när de håller på och twitchar och grimaserar sådär med munnen och kinderna hela tiden? Som hon gör i början här: http://www.youtube.com/watch?v=ot1dsBaGRBg

2. Hon hade bundit Theus ensam utanför Malmborgs. Antar att hon inte vet att det är mycket vanligt att hundar stjäls på det sättet i Malmö, och används i kamphundsfighter eller säljs.

Det där med att binda sina hundar utanför affären känns inte ok, kanske "förr", men klimatet har blivit såpass jävligt att det stjäls ju ganska ofta.
I Göteborg har jag 2 bekanta som råkat ut för det.
Citera
2013-05-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

Tics kan även bero på antipsykotiska läkemedel.

Ang hundstölder är det likadant här i Göteborg och säkerligen i många andra städer. Hon borde tänka sig för, för sin egen skull och framför allt hundens. Hoppas detta var en engångsföreteelse.
Citera
2013-05-23, 13:31
Medlem
doris123s avatar
hur lång tid tror ni det tar innan berny och jhna blir "tillsammans" igen? två veckor? place your bets!
Citera
2013-05-23, 17:32
Medlem
Frågestund på bloggen för intresserade.
Citera
2013-05-23, 23:30
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
hur lång tid tror ni det tar innan berny och jhna blir "tillsammans" igen? två veckor? place your bets!

Nja, Berny har ju en ny kille nu så det tror jag inte. Multipla män t o m enligt henne själv varav en är gift. Verkar vara en riktig hyvens kille som är otrogen mot sin fru med en nerdekad gammal prostituerad heroinist. Frågan är hur lång tid det tar innan han börjar pryla henne/förgripa sig på henne/hålla henne fången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in