Citat:
Ursprungligen postat av
Hyperexium
Jag kommer härmed att bekräfta vissa enstaka detaljer från denna helt kort.
Detta är en sannolikt trovärdiga uppgifter. Speciellt den sista som jag vet stämmer (för jag var närvarande under en sådan liknande incident).
Detta är dock en omöjlighet som sagt och sannolikt rör det sig om en felskrivning från den som gör journalanteckningen - finns heller ingen anledning för Berny att ljuga om en sådan specifik uppgift som lätt går att kolla. Vad jag minns gick Berny under en ganska lång tid på mellan ca 200-400 mg Oxascand dagligen om inte minnet sviker.. vad jag MINNS idag är det denna episod som hon blev avgiftad ifrån. Minnet ang exakta detaljer kan dock svika mej efter så lång tid.
Citat Zezka:
Det är ingen utav hennes mediciner som hon snortar där och jag har inte läst någon här inne som lyckats pricka rätt på vad det egentligen är för något. Jag vet vad det var dock (med mera) och jag vet en person till här inne som vet det också (om vederbörande är kvar på flashback dvs). Det är dock irrelevant.. jag ville bara påpeka detta. Av många olika skäl så föredrar jag att hålla mig till enskilda detaljer (så långt som är möjligt). Jag är inte här för att fälla någon slags "moralisk dom" över Berny (det är väl onödigt när vissa här redan står för den biten.. tolka det som ni vill) utan bara redogöra för vilka detaljer jag känner till (så långt det är möjligt).
Vem jag är, är totalt irrelevant (jag kan dock säga följande.. det är inte Berny, Jonas eller Lukas som skriver.. så har vi den biten avklarad).
Jag är öppen för frågor men det finns mycket som jag inte kan säga och jag kommer att svara "inga kommentarer" på en del saker. Ja, det framgår väl ganska tydligt att jag var nära vän med både Berny och "gänget" (delar utav det i alla fall) i det förflutna.
Goddag goddag. Måste ju hälsa ordentligt om vi nu känner/har känt varandra.
Min mamma som du tydligen själv sett kommer med bens till mig har i hela livet gett mig bens, sedan tidig ålder. Allt det i sammanfattning av journalen stämmer. Sedan vill jag lägga till att det är ett utdrag ur en sammanfattning ur en av mina journaler.
Vad gäller mängden på mina bens så har jag ju tagit bens under väldigt många år. Du minns säkert rätt. Under en period kanske jag tog vad du säger. Men under den avgiftning som nämns så trappade jag först ner från 100 mg (om jag nu minns rätt) xanor och sedan upptäckte dom väldigt snabbt att det var livsfarligt och höjde till 800 mg. Jag gick på ungefär dubbla innan. Ungefär. Det är svårt att säga, då jag tog olika mycket olika dagar. Men minst 800 mg gick jag plus 3 8:år sub om dagen. När man har hög tolerans så är det inte så mycket som man tror. Jag hade då haft en läkare som skrev ut hundrapack om dagen till mig av både Somadril, Xanor, Xanor depot,Lyrica, insomning, Ketogan!, osv osv. i Flera år. Hon hette Monica Palmgren. Och innan dess har jag alltså fått bens sedan barnsben förutom i korta perioder.
Naturligtvis arbetade inte hon korrekt men det var så det såg ut. Jag vet inte vem du är eller om du kände mig under denna period? Men jag fick i princip allt jag bad om under flera år.
Sedan vill jag påpeka om denna journalanteckning att också journalanteckningar kan bli felskrivna, det vet alla som själva har haft läkare i många led som skrivit om dina många sjukhusvistelser eller röriga liv. Alltså stämmer inte detta med att jag inte gick ut en enda gång på ett år, men jag isolerade mig mer än vanligt. Som jag minns det gick jag bara ut när jag drack, men jag kan också minnas fel.