2013-06-21, 12:02
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Du får ursäkta Sinfon, hon är lite ilsken. Jag är dock vänlig och inte med i mobbarklubben!

Jag struntar i om vissa här inne är ilskna dock kan jag tycka det är lite märkligt att spendera dag ut och dag in på en enda människas "bravader" i samhället och i livet till den grad att det börjar likna någon liten nätmobbningsklubb. Jag är dock inte här inne för att försvara Berny (det får hon stå för själv).. bara kommentera vissa detaljer om jag råkar ha insikt i dessa. Simple as that.
Senast redigerad av Hyperexium 2013-06-21 kl. 12:14.
Citera
2013-06-21, 16:05
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Zezka frågade om detaljer - jag svarade.

Jag vet. Jag tyckte bara det var löjligt att du var hemlighetsfull med vilken drog det var.
Citera
2013-06-21, 16:09
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Jag struntar i om vissa här inne är ilskna dock kan jag tycka det är lite märkligt att spendera dag ut och dag in på en enda människas "bravader" i samhället och i livet till den grad att det börjar likna någon liten nätmobbningsklubb. Jag är dock inte här inne för att försvara Berny (det får hon stå för själv).. bara kommentera vissa detaljer om jag råkar ha insikt i dessa. Simple as that.

Bernys "bravader" har allvarligt skadat människor jag tycker om, så jag följer nog henne i något slags hopp om att hon antingen ska erkänna hur usel hon är eller drabbas av välförtjänt karma. Jag är bitter helt enkelt. Det, och att jag aldrig kollar på tv.
Citera
2013-06-21, 16:49
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag vet. Jag tyckte bara det var löjligt att du var hemlighetsfull med vilken drog det var.

Det är så som jag skrev i min fösta post här så att jag inte har sett drogen ifråga nämnas här inne i denna numera gigantiska tråd. Om du sedan tycker det är löjligt att jag är hemlighetsfull angående vilken drog det var... okej.

Citat:
Bernys "bravader" har allvarligt skadat människor jag tycker om, så jag följer nog henne i något slags hopp om att hon antingen ska erkänna hur usel hon är eller drabbas av välförtjänt karma. Jag är bitter helt enkelt. Det, och att jag aldrig kollar på tv.

Jag anser att du med flera borde rikta blickarna mot de otaliga systemfel som härstammar från 90-talets psykvårdsreform. Därmed INTE sagt att detta på något sätt skulle ansvarsbefria vissa människor men bristen på ett helhetsperspektiv är ju generellt katastrofal här inne.

Med stor risk för OT efter detta så citerar jag mig själv:

Citat:
Jag är dock inte här inne för att försvara Berny (det får hon stå för själv).. bara kommentera vissa detaljer om jag råkar ha insikt i dessa. Simple as that.
Citera
2013-06-21, 18:19
Medlem
Citat:
Hej Zezka!

Drog, ja. Knark (i betydelsen narkotikaklassad) - tekniskt/lagligt sett NEJ (vid den tiden när hon intog den!!).

varför bry sig om det var lagligt att inta den när effekten är precis den samma som om den hade varit olaglig? det gör ju inte det mer okej att hålla på med skiten. de flesta droger har varit lagliga en gång i tiden, ska man hänvisa till det då?
Citera
2013-06-21, 18:45
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
varför bry sig om det var lagligt att inta den när effekten är precis den samma som om den hade varit olaglig? det gör ju inte det mer okej att hålla på med skiten. de flesta droger har varit lagliga en gång i tiden, ska man hänvisa till det då?

Här har du anledningen till varför jag formulerade mitt svar som jag gjorde:

Citat Sezka:

Citat:
Så då var det någon drog hon använde där? Behöver inte veta vad, är bara nyfiken på om det var knark?

(Min fetstil)
Senast redigerad av Hyperexium 2013-06-21 kl. 19:01.
Citera
2013-06-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

Ja Sinfon. Jag är usel. Är det vad du vill höra? Jag har gjort fruktansvärda saker, ni har fel om mycket och ni vet inte en hel del av vad jag har gjort. Jag har gjort mycket uselt i mitt liv. Men jag är också en människa som försöker och har gjort bra saker. Jag misslyckas ofta men jag försöker. Och du kan inte döma hela mig å grund av vad jag har gjort. Jag tycker du bör försöka vara så mogen att du ser helhetsbilden, precis som jag måste försöka vara så mogen att jag också ser helhetsbilden. Förstår du vad jag menar?
Citera
2013-06-21, 20:09
Medlem
Oh sorry, bara i min och SAOL 13s värld som de två är synonymer.
Citera
2013-06-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Ja Sinfon. Jag är usel. Är det vad du vill höra? Jag har gjort fruktansvärda saker, ni har fel om mycket och ni vet inte en hel del av vad jag har gjort. Jag har gjort mycket uselt i mitt liv. Men jag är också en människa som försöker och har gjort bra saker. Jag misslyckas ofta men jag försöker. Och du kan inte döma hela mig å grund av vad jag har gjort. Jag tycker du bör försöka vara så mogen att du ser helhetsbilden, precis som jag måste försöka vara så mogen att jag också ser helhetsbilden. Förstår du vad jag menar?

Berny, när har du gjort något positivt för någon som inte varit dig själv?
Citera
2013-06-21, 20:24
Medlem
Citat:
Jag kommer härmed att bekräfta vissa enstaka detaljer från denna helt kort.

Detta är en sannolikt trovärdiga uppgifter. Speciellt den sista som jag vet stämmer (för jag var närvarande under en sådan liknande incident).

Detta är dock en omöjlighet som sagt och sannolikt rör det sig om en felskrivning från den som gör journalanteckningen - finns heller ingen anledning för Berny att ljuga om en sådan specifik uppgift som lätt går att kolla. Vad jag minns gick Berny under en ganska lång tid på mellan ca 200-400 mg Oxascand dagligen om inte minnet sviker.. vad jag MINNS idag är det denna episod som hon blev avgiftad ifrån. Minnet ang exakta detaljer kan dock svika mej efter så lång tid.

Citat Zezka:

Det är ingen utav hennes mediciner som hon snortar där och jag har inte läst någon här inne som lyckats pricka rätt på vad det egentligen är för något. Jag vet vad det var dock (med mera) och jag vet en person till här inne som vet det också (om vederbörande är kvar på flashback dvs). Det är dock irrelevant.. jag ville bara påpeka detta. Av många olika skäl så föredrar jag att hålla mig till enskilda detaljer (så långt som är möjligt). Jag är inte här för att fälla någon slags "moralisk dom" över Berny (det är väl onödigt när vissa här redan står för den biten.. tolka det som ni vill) utan bara redogöra för vilka detaljer jag känner till (så långt det är möjligt).

Vem jag är, är totalt irrelevant (jag kan dock säga följande.. det är inte Berny, Jonas eller Lukas som skriver.. så har vi den biten avklarad).

Jag är öppen för frågor men det finns mycket som jag inte kan säga och jag kommer att svara "inga kommentarer" på en del saker. Ja, det framgår väl ganska tydligt att jag var nära vän med både Berny och "gänget" (delar utav det i alla fall) i det förflutna.

Goddag goddag. Måste ju hälsa ordentligt om vi nu känner/har känt varandra.

Min mamma som du tydligen själv sett kommer med bens till mig har i hela livet gett mig bens, sedan tidig ålder. Allt det i sammanfattning av journalen stämmer. Sedan vill jag lägga till att det är ett utdrag ur en sammanfattning ur en av mina journaler.

Vad gäller mängden på mina bens så har jag ju tagit bens under väldigt många år. Du minns säkert rätt. Under en period kanske jag tog vad du säger. Men under den avgiftning som nämns så trappade jag först ner från 100 mg (om jag nu minns rätt) xanor och sedan upptäckte dom väldigt snabbt att det var livsfarligt och höjde till 800 mg. Jag gick på ungefär dubbla innan. Ungefär. Det är svårt att säga, då jag tog olika mycket olika dagar. Men minst 800 mg gick jag plus 3 8:år sub om dagen. När man har hög tolerans så är det inte så mycket som man tror. Jag hade då haft en läkare som skrev ut hundrapack om dagen till mig av både Somadril, Xanor, Xanor depot,Lyrica, insomning, Ketogan!, osv osv. i Flera år. Hon hette Monica Palmgren. Och innan dess har jag alltså fått bens sedan barnsben förutom i korta perioder.
Naturligtvis arbetade inte hon korrekt men det var så det såg ut. Jag vet inte vem du är eller om du kände mig under denna period? Men jag fick i princip allt jag bad om under flera år.

Sedan vill jag påpeka om denna journalanteckning att också journalanteckningar kan bli felskrivna, det vet alla som själva har haft läkare i många led som skrivit om dina många sjukhusvistelser eller röriga liv. Alltså stämmer inte detta med att jag inte gick ut en enda gång på ett år, men jag isolerade mig mer än vanligt. Som jag minns det gick jag bara ut när jag drack, men jag kan också minnas fel.
Citera
2013-06-21, 20:27
Medlem
Citat:
Berny, när har du gjort något positivt för någon som inte varit dig själv?

Jag har vänner som jag har haft i över femton år, tror du inte att jag tillför något i den vänskapen? (Även fast jag också oroar dom mycket)Och för Nicklas gjorde jag mycket gott. Jag har människor som älskar mig och som jag älskar. Jag går igenom en rättsprocess och det är inte enbart för min skull direkt. Med tanke på hur jobbigt det är, men jag ska inte gnälla över det. Men vad jag menar är att jag gör så gott jag kan för att tillföra något positivt i andras liv. Jag hoppas i alla fall att jag lyckas till mina närmaste,
Citera
2013-06-21, 20:29
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Oh sorry, bara i min och SAOL 13s värld som de två är synonymer.

I frågeställningen framgår det, enligt mig, mer än tydligt att Zezka ville veta om det var en drog (dvs en legal sådan) ELLER knark (dvs en narkotikaklassad drog). Jag svarade utifrån den frågeställningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in