2013-01-26, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
violinsofviolence
:
grejen är ju den, att blir hon frisk så förlorar hon ju sin identitet, är nog därför hon inte tar tag i saker och ting och försöker bli bättre (jhna) för då är hon inte längre den där psyksjuka lilla pillerknaprande flickan, och jag tror det skrämmer henne, för då vet hon inte vem hon är, och då har hennes liv ingen "mening", eller va man ska säga

De e vad jag tror
Är tyvärr väldigt lätt att bli sin diagnos

Jag tror att det är exakt så som du beskriver det. Dessa tjejer är INGET om de inte får må dåligt och bygga upp hela sina liv kring det. De kan inte föreställa sig en värld utan allt detta gosande från vårdpersonal och vänner. Tänk efter; vilka är Berny Pålsson/Jhna utan sina diagnoser?
Senast redigerad av GenesisP 2013-01-26 kl. 11:13.
Citera
2013-01-26, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SooAloone
Läkarna och psykpersonalen borde läsa jhnas blogg. då skulle de se vilken falsk dår-wannabe hon är.

Ja, och sedan borde de bitchslappa henne.
Citera
2013-01-26, 14:27
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Men under dom perioderna då Berny var ung och låg inne på psyket inte fan lallade hon runt och tog egobilder på sig själv och bloggade stup i kvarten om 100 saker som var henne övermäktigt. Enligt Vingklippt Ängel så låg hon i sängen i stort sett 24/7 med variga skärsår på armar och ben och var på sjunde verklighetsnivån osv.

Fast det är inte heller riktigt sant. När Berny var tonåring (långt innnan boksläppet) hade hon Skunk och la ut massor av skärsårsbilder och skrev om hur blodet glittrade när hon skar sig. För mig är hon en pionjär. Jag kan inte minnas att det fanns någon annan som gjorde som hon innan hon startade sin Girl, interrupted-användare på Skunk. Det var också därför man blev fascinerad. Vem var denna djupt trasiga människa som låg inne på psyk och fotade sina skärsår och sina piller och delade dem med hela världen? Berny Pålsson.
Citera
2013-01-26, 16:36
Medlem
Citat:
Men under dom perioderna då Berny var ung och låg inne på psyket inte fan lallade hon runt och tog egobilder på sig själv och bloggade stup i kvarten om 100 saker som var henne övermäktigt. Enligt Vingklippt Ängel så låg hon i sängen i stort sett 24/7 med variga skärsår på armar och ben och var på sjunde verklighetsnivån osv.

Fast jo, hon lade upp en jävla massa egobilder och bilder på sina skärsår osv back in the days. Då fanns ju inte direkt bloggar dock, men hon skrev skitmycket i sina dagböcker på skunk.nu och helgon.net som var i princip samma sak som att blogga.

( edit: sorry, såg nu att det redan tagits upp, missade det helt, är kanske blind )
Citera
2013-01-26, 18:35
Medlem
Denosynliges avatar
Jag visste att hon varit medlem på skunk (har dock inte kollat där) osv men jisses jag hade ingen aning om att hon lade upp den typen av bilder och sådär.

Men är ni säkra på att hon höll på sådär under perioder då hon var inlagd på psyket? För som sagt enligt Vingklippt Ängel så fick jag som intrycket av att hon mestadels av tiden låg i en säng och hade ångest och mådde dåligt 24/7 och skar sig i smyg.

Det är det jag vill mena på att det verkar vara ganska lättsamt för Jhna att vistas på psyk med tanke på hur frekvent hon uppdaterar bloggen och hur mycket bilder hon lägger upp på sig själv där hon ler och poserar eller åtminstone inte ser alltför bedrövad ut. Hon brukar även vara rätt sminkad. Jag minns att jag läste i Vingklippt att Berny i perioder knappt duschade. Visserligen har jag inte följt Jhna särskilt länge, bara sedan hon och Berny blev tillsammans typ. Men det är klart att man kan må jävligt dåligt och ha massa problem även om man kan lyckas klämma fram ett leende och lägga make up. Men det är ju fortfarande skillnad på att knappt duscha och mest ligga i en säng och må dåligt och skära sig mot för att sköta hygienen, lägga make up och le och posera även om man mår dåligt och updatera bloggen flera gånger om dagen.

Det var väl mest det jag ville poängtera.
Citera
2013-01-26, 19:18
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Men är ni säkra på att hon höll på sådär under perioder då hon var inlagd på psyket? För som sagt enligt Vingklippt Ängel så fick jag som intrycket av att hon mestadels av tiden låg i en säng och hade ångest och mådde dåligt 24/7 och skar sig i smyg.

100 procent säker. Vingklippt ängel får man ju som sagt ta med en nypa salt.
Citera
2013-01-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Jag har aldrig sett Berny nämna Opus Dei. Den som tog upp det i tråden var du. Du kan inte länka till/citera vart hon nämnt organisationen?
Jag uttryckte mig otydligt. Berny själv har aldrig med ett ord nämnt OD vad jag känner till. Hon har varit helt tyst om det
Citera
2013-01-26, 19:27
Medlem
Hon har heller inte förnekat det men fått frågor om det.
Citera
2013-01-26, 21:09
Medlem
violinsofviolences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
violinsofviolence
:
grejen är ju den, att blir hon frisk så förlorar hon ju sin identitet, är nog därför hon inte tar tag i saker och ting och försöker bli bättre (jhna) för då är hon inte längre den där psyksjuka lilla pillerknaprande flickan, och jag tror det skrämmer henne, för då vet hon inte vem hon är, och då har hennes liv ingen "mening", eller va man ska säga

De e vad jag tror
Är tyvärr väldigt lätt att bli sin diagnos

Jo, precis. Men jag förstår inte hur hon inte blir less på att inte göra annat än ligga & tycka synd om sig själv. Vet inte hur länge hon mått dåligt & haft kontakt med psyk, jag känner henne inte & vet i princip ingenting om hennes bakgrund, men spontant tänker jag att det hela började i tonåren & som sagt förstår jag inte hur hon pallar att vila i den identiteten år efter år, gå runt i cirklar liksom. Jag menar inte "klipp dig & skaffa ett jobb", hon har säkert grejer att bearbeta & en bra bit till att bli frisk, men hon känns bara lat på något vis...
Citera
2013-01-27, 02:29
Medlem
Denosynliges avatar
Ja som sagt så är det ju så mycket bekvämare och enklare att hänga på psyk och få hjälp med allt istället för att styra upp livet själv och ta ansvar osv.
Citera
2013-01-27, 06:34
Medlem
Extuberads avatar
Jag har en stor förståelse och acceptans inför människor med psykisk sjukdom, ty en gång i tiden låg jag själv där nere på bottnen och krälade, men Jhna...jag kan bara inte ta henne på allvar. Hon är som ett barn som sitter och störtbölar med händerna för ansiktet, och då och då kikar hon försiktigt mellan fingrarna för att se om någon tittar på henne.
Citera
2013-01-27, 14:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SooAloone
Läkarna och psykpersonalen borde läsa jhnas blogg. då skulle de se vilken falsk dår-wannabe hon är.
Jag tror läkarna vet precis hur och vilken kategori Jhna är, hon har ju legat på psyket såå många gånger.
Det finns ju tyvärr en enkel biljett in till psyket som missbrukas av sådana som Johanna - de självmordshotar och psyket "måste" ta in dem enligt HSL. (Lagen om rätt till vård)

Växande problematik, och en våg Berny va med o skapade och som psykiatrin inte kan hantera ännu. Tyvärr.
Johanna har själv berättat hur hon kan psykiatrin o de är ju en så stor del av hennes liv så ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in