2011-11-02, 00:44
Medlem
Kayamas avatar
Jag förstår helt ärligt inte att hon orkar överhuvudtaget.
Hela hennes liv har varit så tragiskt, även om hon säkert varit lycklig ibland och världen bubblar i rosa för henne.
Citera
2011-11-06, 14:27
Medlem
Weejays avatar
http://www.aftonbladet.se/debatt/article13883859.ab

Hemlösheten var nära att döda mig
Berny Pålsson: Socialtjänsten motarbetade oss i vår kamp för överlevnad
Citera
2011-11-06, 21:06
Medlem
Knarkade inte hennes pojkvän ihjäl sig nyss? Inte ord om detta i Aftonhoran....
Citera
2011-11-07, 04:00
Medlem
sinfons avatar
Hehe, sen när är ett andrahandskontrakt "stabilt" och sen när är en lägenhet i Norra Grängesbergs-slummen i Malmö "centralt"? Berny förskönar och förfular som det passar henne, som vanligt. Orkar inte ens kommentera det andra...jävla borderlinetrasa. En kollega till mig (som inte vet vem Berny är) läste artikeln och frågade högt "Men vad menar hon? Att Soc skulle skitit fram ett särskilt anpassat palats till just henne?". Tycker det sammanfattar det hela ganska bra.
Citera
2011-11-07, 12:39
Medlem
candyfleshs avatar
annie, som berny nämner i sin blogg, som just dött hade skrivit hur "uppskattat" det var att bla ha berny och nicklas boende där under sommaren 2010

Jag och V har haft en hel massa, mer eller mindre, hemlösa människor boendes under vårt tak, sovandes på vår soffa. Moa, *** + två, EnJävlaFitta, Jon (just nu), Berny och Nicklas (+ Milo) med mera, med flera. Ibland har det varit sjukligt roligt; Minns, vagt men starkt, rödvin, spetsnattlinnen och gapskratt/tårar med Berny på gräsmattan en natt. rullirullirunt och mossa i håret Hahaha, DEAR LORD! Men existerar det god (minnen), existerar även de onda, suck. För, såklart; mindre kul saker har också hänt; hot om bensinbomber, vräkningsvarning (byggt på totalfalska upplysningar. Liksom!? Why?), Stulen iPod, stulna kläder, stulen dator och stulet,ja, lite annat smått och gott, en hel massa bråk, dramatik, rykten, hot, lögner och blahablahablaha! Orka!?
Jag och min kära är alldeles för snälla för denna äckliga stad. Vi ger gång på gång folk vi inte känner mer än minimalt eller inte alls, chanser... Det vi får tillbaks? I bästa fall ingenting, not even a THANK YOU! I värsta fall Stölder och hot om bensinbomber genom fönsterrutan... SUCK. Men vet jag att någon bekants, bekanta, bekant står helt utan tak över huvudet så genomsyras hela jag av någon slags mammighet och bjuder in personen på stående fot.

kom ihåg att berny och nicklas stal amelias dator därifrån...
Citera
2011-11-07, 12:40
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solo-Lars
Knarkade inte hennes pojkvän ihjäl sig nyss? Inte ord om detta i Aftonhoran....

jag skulle anta att artikeln är skriven före det hände
Citera
2011-11-07, 16:18
Medlem
peerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyflesh
jag skulle anta att artikeln är skriven före det hände
Det var den inte. Publicerad 2011-11-06.
Citera
2011-11-07, 18:03
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peeron
Det var den inte. Publicerad 2011-11-06.

hon skrev förmodligen det innan det hände, så skickade hon det till aftonbladet som publicerade först nu.
Senast redigerad av candyflesh 2011-11-07 kl. 18:06.
Citera
2011-11-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Hehe, sen när är ett andrahandskontrakt "stabilt" och sen när är en lägenhet i Norra Grängesbergs-slummen i Malmö "centralt"? Berny förskönar och förfular som det passar henne, som vanligt.

Hennes uppfattning av "centralt" är så klart snedvriden och medvetet förskönad. Hon är fortfarande skriven på lägenheten där hon bodde med Nicklas och Sorgenfri är absolut inte centralt. Om det är som du säger att denna påstådda stora centrala tvåa som hon ska titta på ligger i Grängesbergsslummen så är asgarvet inte långt borta. Det är som att kalla Rosengård för ett centralt och härligt område.

För övrigt, henne senaste inlägg "tits are important". Hon måste vara helt desperat.
Citera
2011-11-14, 19:08
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Hennes uppfattning av "centralt" är så klart snedvriden och medvetet förskönad. Hon är fortfarande skriven på lägenheten där hon bodde med Nicklas och Sorgenfri är absolut inte centralt. Om det är som du säger att denna påstådda stora centrala tvåa som hon ska titta på ligger i Grängesbergsslummen så är asgarvet inte långt borta. Det är som att kalla Rosengård för ett centralt och härligt område.

För övrigt, henne senaste inlägg "tits are important". Hon måste vara helt desperat.

Jag pratade om den hon och Niklas bodde andrahands i, hon beskrev den som "central" i artikeln. Var den som hon ska kolla på nu ligger har jag ingen aning om, men eftersom hon beskriver denna också som "central" kan vi väl gissa på valfritt halvskabbigt område (sofielund/nydala/dalaplan/värnhem)? Det lär inte vara vid stranden iallafall

Mest underhållande just nu är för övrigt hur hemlösheten ska ältas, och att hon nu "verkligen fattar hur mycket en fast bostad betyder". Jag förstår absolut att hemlösheten förändrade henne, jag förstår att den var tuff och jävlig och att man förlorar all stolthet man har. Faktum är att det vet de flesta människor, helt utan att ens behöva prova vara hemlösa. Det är ju som att lägga handen på en stekhet platta och sedan berätta om vilken otrolig insikt man gjort, alltså hallå vet ni: män bränner sig.
Senast redigerad av sinfon 2011-11-14 kl. 19:58.
Citera
2011-11-14, 20:23
Medlem
sinfons avatar
Dessutom är det mycket intressant hur hon liksom bara glömde bort att vara schizofren under tiden.
Citera
2011-11-15, 09:32
Medlem
Ylangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyflesh
annie, som berny nämner i sin blogg, som just dött hade skrivit hur "uppskattat" det var att bla ha berny och nicklas boende där under sommaren 2010
..

Vad e hennes blogg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in