2013-04-28, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regrepsa
Så snälla, låt inte vallningen vara ett argument till att B inte skulle kunna vara en lämplig hundägare. Med tanke på att det är så väldigt få (bra) collieägare som vallar med sina hundar så ställer ni orimligt höga krav på B.

Det var ju inte riktigt så det skrevs. Det som skrevs var att collien antagligen mår bättre av vallning än av att vara terapihund. Inte att B SKA valla Theus och att hon är en dålig människa som inte gjort det.
Citera
2013-04-28, 15:20
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Det var ju inte riktigt så det skrevs. Det som skrevs var att collien antagligen mår bättre av vallning än av att vara terapihund. Inte att B SKA valla Theus och att hon är en dålig människa som inte gjort det.

Precis, tack!
Citera
2013-04-29, 01:43
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag förstår att det inte känns kul att höra men samtidigt finns det ingen anledning att sockerströssla det heller. Du är de facto sjuk och du borde inte ha hund så som ditt liv ser ut just nu. Du är inte en heroinist på ett härbärge längre men du är heller inte stabil och fungerande. Det är du som ska vara en stöttepelare åt din hund, inte tvärtom som du ständigt skriver hur HAN hjälper DIG. Bara det faktum att du satt inlåst av en psykopat så sent som för någon vecka sedan är ett tecken på att någonting är fel. Säger inte att det är ditt fel men någonting i ditt liv, i dig, är fel. Det är min åsikt.

Kunde verkligen inte sagt det bättre själv. För helvete.
Vad gjorde din hund när du satt inlåst hos en psykopat i en vecka, Berny? Vem gick ut med honom, gav honom mat? Vad händer med honom nästa gång du blir våldtagen/misshandlad/lurad/utsatt för brott/tvingad till återfall? Och nästa gång? Och nästa?
Citera
2013-04-29, 09:19
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Det är ju ganska obvious att något är fel i Berny, i skallen, i kroppen, i tanken, i handlingen. Möjligt att det är hårt sagt men vad ska man annars säga, att hon har otur i livet? Hon säger det själv, det är inget jag hittar på för att bevisa en poäng. Orkar inte med detta blinda försvaret av Berny ständigt och jämt. Hon hade världens största chans att "komma tillbaka" efter alla fuckups kring heroinet men hon sumpade ju det fett mycket genom att bete sig som en borderlinefjortis. Narcissistisk som satan dessutom.

Men herregud vad du går an människa. Sluta läs och engagera dig då om Berny har något slags "blint försvar" som verkar störa ihjäl dig. Jag känner inte Berny men varför sparka på en människa som uppenbarligen nog redan ligger ner? Vad får du ut av att skriva inlägg liknande dessa, sida ut och sida in i denna tråd?

Starta ditt drev mot någon som verkligen förtjänar det istället, mina förslag är våldtäktsmän och pedofiler.
Senast redigerad av touchtoes 2013-04-29 kl. 09:22.
Citera
2013-04-29, 14:43
Medlem
Berny, såhär skriver Jhna på sin blogg om nyår:

Jag vet inte vad jag kan säga angående nyår. Det ingick droger, javisst, men ingen av oss tog en överdos eller använde heroin, som ryktena cirkulerar omkring. Vi hade faktiskt roligt, träffade människor jag varit vän med över nätet en längre tid, och åkte svarttaxi till en svartklubb och dansade till skum musik. Vi var hemma hos en br˙d där vi pratade diskmaskiner och jag fick Hello Kitty-sängkläder av br˙den i fråga. Det var en schyst kväll och vi hade kul på det romantiska hotellet vi tagit in på. Ingenting dumt hände egentligen. I alla fall inget överdrivet farligt. Vi överlevde, inte sant? Och vi hade ROLIGT och det med basta!

Vill du kommentera det? Ni sa ju att ni aldrig använde droger tillsammans.

Dessutom funderar jag på det här med R. Släktingar/vänner till familjen Pålsson har ju uppenbarligen skrivit i den här tråden och påstått att dina anklagelser är lögn. Personligenn tycker jag att det verkar skumt, men samtidigt inser man ju att det är lätt för dem att köra "galen-kvinna"-argumenetet eller påstå att du är mytoman. Vad har du att sätta emot det?
Senast redigerad av hanochintejag 2013-04-29 kl. 14:46.
Citera
2013-04-29, 17:01
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Men herregud vad du går an människa. Sluta läs och engagera dig då om Berny har något slags "blint försvar" som verkar störa ihjäl dig. Jag känner inte Berny men varför sparka på en människa som uppenbarligen nog redan ligger ner? Vad får du ut av att skriva inlägg liknande dessa, sida ut och sida in i denna tråd?

Starta ditt drev mot någon som verkligen förtjänar det istället, mina förslag är våldtäktsmän och pedofiler.

Jag har ett förslag till dig istället: Sluta själv läs om det stör dig att tråden inte enbart behandlar hur otroligt synd det är om Berny. Det här är flashback, inte socionombladet.
Citera
2013-04-29, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Berny, såhär skriver Jhna på sin blogg om nyår:
Det här visar ju bara hur mycket Berny ljuger, eller "förfinar sanningen".
Citera
2013-04-30, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes

Håller med. Känns som kanske någon Berny lurat på pengar iom detta otroliga hat? Tror att de flesta av oss tycker om att följa tråden för att få följa Bernys liv, men denna användare verkar hysa ett enormt hat gentemot henne. Jag förstår inte heller varför man sparkar på någon som ligger ner?
Citera
2013-04-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.
Håller med. Känns som kanske någon Berny lurat på pengar iom detta otroliga hat? Tror att de flesta av oss tycker om att följa tråden för att få följa Bernys liv, men denna användare verkar hysa ett enormt hat gentemot henne. Jag förstår inte heller varför man sparkar på någon som ligger ner?

varför gulligulla med någon som ljuger, manipulerar och framställer allt som hon vill att det ska vara, och oftast inte är? Detta är en tråd om Berny och hennes beteende, dvs skvaller och egna åsikter. Vill Berny ha medlidande kan hon ju testa att bli ärlig, både mot sig själv och mot omgivningen. Då hade nog inte så många tyckt illa om henne, kanske.

Om du tycker att folk här inne sparkar på henne när hon ligger ner så förstår jag inte varför du (och Berny, om hon delar den åsikten) fortsätter läsa?
Citera
2013-04-30, 10:22
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.

Jag känner inget hat emot Berny, jag blir däremot lätt passionerad när jag pratar om djur och barn som far illa. Möjligt att jag gått på lite hårt men har man vanskött ett djur får man faktiskt stå för det och typ inte skaffa ett nytt så fort man får chansen.
Citera
2013-04-30, 13:19
Medlem
Citat:
Jag känner inget hat emot Berny, jag blir däremot lätt passionerad när jag pratar om djur och barn som far illa. Möjligt att jag gått på lite hårt men har man vanskött ett djur får man faktiskt stå för det och typ inte skaffa ett nytt så fort man får chansen.

Aha, okej. Då förstår jag dig bättre. Man blir särskilt passionerad när det gäller djur eftersom de är så försvarslösa, (och söta naturligtvis) men jag kan tyckas att det tjatas lite väl om djuren. Själv är jag mer intresserad av Berny som person och vad som händer omkring henne men det är bra att någon har koll på djuren också.
Citera
2013-04-30, 14:29
Medlem
Portias avatar
Berny, jag har aldrig varit i din situation, jag förstår att du älskar djur. Vem kan låta bli? MEN vill du verkligen ha ett bra ställe till dem om det skulle behövas i framtiden finns vi här. Bara ett PM ibäg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in