2013-01-17, 17:20
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
JÄKLAR vad hon är lik sin pappa. Samma ögon, näsa, allt. Måste vara lite jobbigt för henne om hon nu hatar honom.

Större bild: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/290303_260048464006059_1999280_o.jpg

Ja, systrarna har med den näsan. Alla påminner om varandra, förutom stilmässigt då.
Citera
2013-01-17, 18:11
Medlem
violinsofviolences avatar
Vet någon varför det inte går att hitta/följa hennes blogg via Bloglovin?
Citera
2013-01-17, 19:50
Medlem
Electrospits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violinsofviolence
Vet någon varför det inte går att hitta/följa hennes blogg via Bloglovin?

Det är en extern koppling så hon måste själv välja om det ska gå att göra det, tror jag.
Citera
2013-01-17, 20:01
Medlem
Ett tips. Läs på pappans facebook. Han skriver om sin senaste bok " Enhetens synliga kyrka" som är utgiven på Cathholica som vid en snabb sökning visar sig vara Opus dei bokförlag. Han har gett ut många böcker på detta bokförlag. Att jag vet att hon har ett syskon till är mina källor men hon skriver det också själv i sin bok. Fem syskon. Varför är den ens brodern så anonym? Om man kollar hennes icke anonyma bror på ratsit så har han femton stora bolag. Med en johannes Pålsson. Han är nu rektor utan utbildning men var tidigare officerare. Jag har läst pappans böcker. Sjuka saker. Bernadette var ett franskt helgon.
Citera
2013-01-18, 21:03
Medlem
BlotGoths avatar
Hon verkar ha lösenordsskyddat bloggen igen...
Citera
2013-01-18, 22:38
Medlem
rantaruntiringis avatar
Den här Opus Dei-vinkeln ger mig en helt annan syn på Berny med tillhörande spektakel. Det är inte frågan om nån form av gnällande iförd offerkofta här, de där jävlarna är ju faktiskt catshit crazy och läskiga på riktigt.
Och på typiskt vis för mindre samfund med snävare inriktning utgör dem la creme de la creme, gräddan av (den galopperande vansinnes-)eliten.

Inser plötsligt hur allt det här skrivits med Tom Hanks-filmer i åtanke och ingenting annat. Men det stämmer säkert rätt bra. Film brukar göra det, i alla fall dokumentärer.
Citera
2013-01-18, 23:51
Avslutad
Det finns ju användare i abok som fixar fram polisanmälningar osv (eller vad det kallas). Det vore intressant att se vad Berny anklagar sekten (?) för. Någon som kommer på en användare såhär på rak arm?
Citera
2013-01-19, 11:06
Medlem
Men hon har ju knappt haft kontakt med föräldrarna sen hon var tonåring. Och hon har vad jag vet sällan pratat om.sina föräldrar och deras religion alls tidigare, hon verkar ju inte ha med dem att göra. Vad skulle de/sekten ha gjort Berny nu, efter alla år, som kräver rättegång? Jag ifrågasätter verkligen inte att sekten är galen men är det verkligen de som rättegången gäller? Ok, det kan vara nåt långt tillbaka i tiden, från hennes barndom såklart, men Berny är ju jävligt frispråkig när det gäller allt, som sex med brorsan osv. Konstigt då att hon aldrig pratat om vad detta gäller. Jag VET ju inte med säkerhet. Men det kan väl vara rättegång om vad som helst, droger, stöld?
Citera
2013-01-19, 11:31
Medlem
Opus dei är en organisation som är ökända för att späka och gissla sig själva , bära taggband runt låret och tvinga sina mycket unga medlemmar till detta. Bernys självskadande är inlärt sedan barndomen. En hjätntvätt som hon sen fortsatt med. Hon har alltid sagt att det är farligt och ett beroende. Hon har skrivit pom kropps kontroll och fokus och om att hon inte känner smärta osv. Det handlar inte om vanligt självskadande som jag ser det .

Opus deis motto är Smärta är av godo . Hennes pappa försvarar detta i en av sina böcker och skriver att alla människor idag tuktar sig själva genom att svettas på sol ar ium eller på gum men Opus dei tuktar sin kropp för att bli svara i själen inför Gud osv. Han är mycket duktig på att formulera sig do
Han leder stora församlingar och samsrbetar med pingströrelser trots att han är katolik. Det är unikt men ett briljant drag.
Citera
2013-01-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SooAloone
Men hon har ju knappt haft kontakt med föräldrarna sen hon var tonåring. Och hon har vad jag vet sällan pratat om.sina föräldrar och deras religion alls tidigare, hon verkar ju inte ha med dem att göra. Vad skulle de/sekten ha gjort Berny nu, efter alla år, som kräver rättegång? Jag ifrågasätter verkligen inte att sekten är galen men är det verkligen de som rättegången gäller? Ok, det kan vara nåt långt tillbaka i tiden, från hennes barndom såklart, men Berny är ju jävligt frispråkig när det gäller allt, som sex med brorsan osv. Konstigt då att hon aldrig pratat om vad detta gäller. Jag VET ju inte med säkerhet. Men det kan väl vara rättegång om vad som helst, droger, stöld?

Berny har nog dolt mer om sitt liv än ni någonsin kan ana. Tänk på att brorsan också växt upp i samma sekt? Berny är inte så frispråkig som ni kanske tror?
Citera
2013-01-19, 12:28
Medlem
Denosynliges avatar
Berny har ju faktiskt aldrig själv någonsin påstått att hon haft samlag med sin bror utan det kom fram tack vare hennes ex AmElia aka comawhite. Och jag tror det är som fightingtime säger att det är nog mycket vi inte vet. Hon må ha berättat mycket av det som hänt i hennes liv samt skrivit två självbiografier + en dokumentär men det är nog mycket som hon lämnat osagt. Och hon må vara frispråkig om det mesta men man måste ju förstå att även Berny har hemligheter.

För övrigt så blir jag lite störd över att Jhna har börjat skriva som Berny...

"Nu har jag ju dock inte något annat i kroppen förtom mina egna mediciner, och det är både skönt och jobbigt. Jag känner hur abstinensen äter upp mig bit för bit, men jag håller kursen och låter mig inte vika av från vägkanten jag så lätt balanserar på. Eller, "så lätt". Det är för sjutton inte lätt! Det är inte lätt någonstans. Svårt som tusan och problematiskt och komplicerat."
Citera
2013-01-19, 13:31
Medlem
Hon har också uttalat sig om att hon är mer "tillbakahållen" än vad folk tror i sina böcker cd gäller allt förutom om just det hon vill framföra. Vad vet ni om Berny? Hon skrev nyligen i sin blogg att hon bara gett oss glimtar angående det mesta. Vi vet att hon var hemlös för att ta ett exempel men inte ett dugg om vad som egentligen hänt och hon har inte berättat särskilt mycket. Hennes böcker beskriver visst psykisk sjukdom och tillstånd men ger oss inte hennes liv.

Filmen gjordes under två år och blev en timme lång för tv.Berny har själv berättat att jden blev klippt och censurerad och det mesta materialet gick inte att visa.

Jag vet att hon aldrig berättat mycket egentligen och speciellt inget om det som rör hennes bakgrund och familj och uppväxt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in