2011-10-15, 13:55
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaenni
Så vadå, du tycker inte hon lever rätt anonymt nu eller? Hennes blogg är borta, hon har inte lagt upp nåt på bdb sen typ 09/10 eller nåt sånt och hon är hemlös nu. Folk trodde ju för fasen att hon var död, bara för att hon verkade ha försvunnit från jordens yta helt plötsligt!

Visst jag känner inte henne personligen för att kunna ta ställning till om hon bara ljuger och hittar på diagnoser. Hur vet du att hon hittar på sina diagnoser? Känner du henne personligen tillräckligt bra eller?

Och apropå anonymitet... Har man skrivit två fruktansvärt gripande böcker som släppts i samhället så är det nog svårt att leva anonymt. Har du sett dokumentären på youtube? När hon läser mejl från tjejer som säger att dom vill vara som hon och att dom ska ta livet av sig om hon inte hör av sig? Tror inte det är så lätt att skita i allting i hennes situation... Jag kan tänka mig att folk känner igen henne i Malmö också, men jag vet inte, hon kanske valde just Malmö framför Sthlm för att försöka vara mer "anonym"? I have no idea.

Man undrar ju litegrann om folk här har läst hennes böcker...för jag tror inte ett dugg på att hon är en "tragisk losermänniska" så som du uttrycker det...

Motivera på vilket sätt hon skriver gripande.
Är som att läsa vilken psykiskt-dåligtmående-människas-som-helst blogg, där det behöver framhävas väldigt mycket, hur synd det är om just DENNE, och varför detta fallet är lite VÄRRE än alla andras.
Same shit.
De flesta pressar inte in pinsamma anekdoter om 'rosa, glittrande blod' och 'änglasystrar' heller.

Hon valde att inte ta emot den hjälp hon har fått, hon har missbrukats människors förtroende under år, struntat i terapier och vård eftersom hela hennes varumärke just är uppbyggt på att det är SÅ synd om henne - som inte får någon hjälp.

Enda anledningen att hon levt i anonymitet är för att hon förfallit i missbruket, och att det inte ger någon tämligen glamorös bild utåt, eftersom det där dåliga måendet helt plötsligt blev 'på riktigt'...
Citera
2011-10-15, 15:32
Medlem
Vaennis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Motivera på vilket sätt hon skriver gripande.
Är som att läsa vilken psykiskt-dåligtmående-människas-som-helst blogg, där det behöver framhävas väldigt mycket, hur synd det är om just DENNE, och varför detta fallet är lite VÄRRE än alla andras.
Same shit.
De flesta pressar inte in pinsamma anekdoter om 'rosa, glittrande blod' och 'änglasystrar' heller.

Hon valde att inte ta emot den hjälp hon har fått, hon har missbrukats människors förtroende under år, struntat i terapier och vård eftersom hela hennes varumärke just är uppbyggt på att det är SÅ synd om henne - som inte får någon hjälp.

Enda anledningen att hon levt i anonymitet är för att hon förfallit i missbruket, och att det inte ger någon tämligen glamorös bild utåt, eftersom det där dåliga måendet helt plötsligt blev 'på riktigt'...

Jag vet inte, det är svårt att förklara. Jag tycker att hon beskriver sina psykoser, ensamheten, smärtan, övergreppen och att hon blivit utnyttjad så mycket i detalj att det nästan gör fysiskt ont att läsa den, och jag blir nästan lite rädd också, eftersom det faktiskt hänt på riktigt. Det är iaf vad jag tycker. Jag vet inte om du själv läst Vingklippt ängel men jag tyckte iaf att den var otroligt gripande.

Har hon sagt till dig att hon vägrat ta emot hjälp eller? I dokumentären ser man tydligt hur folk är ovilliga att hjälpa henne, inte konstigt att hon hamnat där hon är idag...
Citera
2011-10-15, 23:13
Medlem
genzils avatar
tha gaaal is back
Citera
2011-10-15, 23:13
Medlem
genzils avatar
http://bernyblue.blogspot.com/

enjoy.
Citera
2011-10-16, 01:12
Medlem
goldenipods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaenni
och jag blir nästan lite rädd också, eftersom det faktiskt hänt på riktigt.

Vet du att detta stämmer? Allt hon någonsin skrivit och sagt känns som hyckleri för mig.
Citera
2011-10-16, 01:58
Medlem
Vaennis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldenipod
Vet du att detta stämmer? Allt hon någonsin skrivit och sagt känns som hyckleri för mig.

Med tanke på hur pass detaljerat hon beskriver sina psykoser och liknande så tror jag inte att hon bara hittar på. Visst, jag säger inte att allt som nånsin kommit från hennes mun eller fingrar för den delen också, är sanning. Kan hända att hon ljugit om saker och ting eller överdrivit, I don't know. Men i helhet så tror jag hon talar sanning om allt hon skriver.

Och det är av samma anledning som ni tycker att hon är en loser och lögnare, som jag tycker att hon talar sanning.
Citera
2011-10-16, 18:56
Medlem
BlotGoths avatar
Jag har väldigt svårt att ta hennes nya diagnoser på allvar.
För det första så kan man inte ha både ADHD och asperger samtidigt, man kan ha de ena med drag av det andra, men inte båda på samma gång.

Sen så har hon levt hemlös i 2 år, vilket borde vara väldigt stressande för psyket. Långvarig stress kan ge ADHD liknande symptom.

Känns ju inte så sannolikt att någon läkare skulle skriva ut ADHD medicin till henne heller, men vem vet, hon har ju haft skumma läkare förr...
Citera
2011-10-16, 22:50
Medlem
candyfleshs avatar
varför skriver hon: "jag har blivit dömd til två års villkorligt. dömd för stölder, grovt häleri och grovt bedrägeri. jag ska vara jävligt tacksam för att jag slipper en volta.
hemlösheten fick mig att bli kriminell och bete mig på fula sätt som jag inte direlkt är stolt över."

...och sen listar hon upp allt de har gjort som om hon var stolt?
Citera
2011-10-17, 00:09
Avslutad
Citat:
intensiv behandling för adhd och aspberger och mina psykoser.
Behandling för AS existerar ju inte ens.. Och att inte kunna stava till sin egna diagnos? Hon är ju ffs författare.

Och jo, man kan ha adhd och AS samtidigt. Men jag tror inte ett dugg på att Berny har något av det.
Citera
2011-10-17, 21:59
Medlem
Gingyrs avatar
Skulle inte vilja påstå att hon är särskilt observant vad gäller människor i hennes omgivning.
Förjävligt att hon haft ett sådant negativt inflytande på unga och naiva tjejer ( ja, man är naiv när man är ung ).
Citera
2011-10-17, 22:05
Medlem
Gingyrs avatar
Angående hennes nya blogginlägg, vad är syftet med att hon rabblar upp varenda namn på de mediciner hon tar...
Citera
2011-10-17, 22:14
Medlem
Vaennis avatar
Usch hon ser ut som ett vrak nu hon var mycket vackrare förut... det är hemskt att se hur hennes utseende har förvrängts... jag har sett bilder på henne när hon var 14-15-16, nåt sånt var det, och då var hon så otroligt vacker, såg ut som en filmstjärna, och det var innan all "skit" så att säga... så tragiskt att hon och många andra här i världen förstör sig själva på det sättet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in