Citat:
Ursprungligen postat av Vaenni
Så vadå, du tycker inte hon lever rätt anonymt nu eller? Hennes blogg är borta, hon har inte lagt upp nåt på bdb sen typ 09/10 eller nåt sånt och hon är hemlös nu. Folk trodde ju för fasen att hon var död, bara för att hon verkade ha försvunnit från jordens yta helt plötsligt!
Visst jag känner inte henne personligen för att kunna ta ställning till om hon bara ljuger och hittar på diagnoser. Hur vet du att hon hittar på sina diagnoser? Känner du henne personligen tillräckligt bra eller?
Och apropå anonymitet... Har man skrivit två fruktansvärt gripande böcker som släppts i samhället så är det nog svårt att leva anonymt. Har du sett dokumentären på youtube? När hon läser mejl från tjejer som säger att dom vill vara som hon och att dom ska ta livet av sig om hon inte hör av sig? Tror inte det är så lätt att skita i allting i hennes situation... Jag kan tänka mig att folk känner igen henne i Malmö också, men jag vet inte, hon kanske valde just Malmö framför Sthlm för att försöka vara mer "anonym"? I have no idea.
Man undrar ju litegrann om folk här har läst hennes böcker...för jag tror inte ett dugg på att hon är en "tragisk losermänniska" så som du uttrycker det...
Visst jag känner inte henne personligen för att kunna ta ställning till om hon bara ljuger och hittar på diagnoser. Hur vet du att hon hittar på sina diagnoser? Känner du henne personligen tillräckligt bra eller?
Och apropå anonymitet... Har man skrivit två fruktansvärt gripande böcker som släppts i samhället så är det nog svårt att leva anonymt. Har du sett dokumentären på youtube? När hon läser mejl från tjejer som säger att dom vill vara som hon och att dom ska ta livet av sig om hon inte hör av sig? Tror inte det är så lätt att skita i allting i hennes situation... Jag kan tänka mig att folk känner igen henne i Malmö också, men jag vet inte, hon kanske valde just Malmö framför Sthlm för att försöka vara mer "anonym"? I have no idea.
Man undrar ju litegrann om folk här har läst hennes böcker...för jag tror inte ett dugg på att hon är en "tragisk losermänniska" så som du uttrycker det...
Motivera på vilket sätt hon skriver gripande.
Är som att läsa vilken psykiskt-dåligtmående-människas-som-helst blogg, där det behöver framhävas väldigt mycket, hur synd det är om just DENNE, och varför detta fallet är lite VÄRRE än alla andras.
Same shit.
De flesta pressar inte in pinsamma anekdoter om 'rosa, glittrande blod' och 'änglasystrar' heller.
Hon valde att inte ta emot den hjälp hon har fått, hon har missbrukats människors förtroende under år, struntat i terapier och vård eftersom hela hennes varumärke just är uppbyggt på att det är SÅ synd om henne - som inte får någon hjälp.
Enda anledningen att hon levt i anonymitet är för att hon förfallit i missbruket, och att det inte ger någon tämligen glamorös bild utåt, eftersom det där dåliga måendet helt plötsligt blev 'på riktigt'...
hon var mycket vackrare förut... det är hemskt att se hur hennes utseende har förvrängts... jag har sett bilder på henne när hon var 14-15-16, nåt sånt var det, och då var hon så otroligt vacker, såg ut som en filmstjärna, och det var innan all "skit" så att säga... så tragiskt att hon och många andra här i världen förstör sig själva på det sättet...