Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Bara att du kallat honom unik säger allt. Du har dålig hunderfarenhet, det märks. Jag orkar inte diskutera det djupare för du är så övertygad, precis som du är övertygad om att du är en lämplig hundägare.
Men du besvarar naturligtvis inte vad som gjort Milo till lämplig polishund heller eftersom det är något du själv hittat på.
Men du besvarar naturligtvis inte vad som gjort Milo till lämplig polishund heller eftersom det är något du själv hittat på.
Han är unik för mig ja. På det sättet är jag mycket "romantisk". Jag ser Theus som en unik hund och det han och jag har är unikt. Och jag har inte jättemycket hunderfarenhet men inte jättelite heller. Och tro mig, jag är inte alls övertygad om att jag är en bra hundägare! Hur fan skulle jag kunna vara det? Varje dag är jag full av tvivel och dåligt samvete. Men jag är heller inte i dagsläget en direkt olämplig hundägare och jag gör mitt bästa för Theus. Han har det mycket bättre än vad Milo någonsin hade det och jag hoppas att jag kan få Theus att ha det ännu bättre och jag vill verkligen bli en bra hundägare men jag är inte på något sätt övertygad om jag ÄR det. Jag är full av tvivel. Men jag vill inte bli orättvist dömd när jag verkligen försöker göra mitt bästa. Och jag missköter inte Theus, inte på något sätt. Men jag dömer mig själv kanske exta hårt då jag är just heroinist och så sjuk. Och vet om mina brister. Då blir det också viktigt för mig att framhäva det bra som Theus och jag faktiskt också har- det är inte för att skryta- det är äkta glädje.
Vad gäller Milo och polishund så har jag inte hittat på det nej. Jag fick höra att han skulle passa som polishund och detta var innan hemlösheten. När han var ett år och jag var ren en period. Sedan skulle han förmodligen inte kommit in på utbildningen för han var skotträdd som fan och jag vet inte alls hur detta skulle gått till. Det var dock en polis som sa det till mig. Och jag blev stolt när jag fick höra det.
Inget mer med det.
(kan man möjligtvis få namnet?)