2013-01-19, 13:56
Medlem
Har ni inte funderat på varför tjejen går runt med trygghetslarm? Det syns på några av hennes bilder. Kollar man bilddagboken noga ser man larmet på några bilder sedan i somras. Framför allt hennes senaste på insta. Hon har ett som går till Securitas och är i mycket avancerad modell som man får av polis samt ett överfallslarm liknande.

Hennes behandlingshems namn står på larmet men detta är för personal då dom måste ha larm på belastade hem. Men dom går ej dela ut larmet till patient utan tillstånd. Berny är hotad.
Citera
2013-01-19, 14:51
Medlem
Tycker det är högst möjliga, intressanta och otäcka resonemang du kommer med fightingtime.
Jag hoppas bara att allt kommer gå bra isåfall, för det är allvarliga saker det gäller ang. en sekt som ju är spridd över hela världen.

Personligen tycker jag att om man lägger ihop allt hon varit med om som kommit ut offentligt samt det hon yttrat sig om, och det ni i tråden teoriserat kring är det mycket mycket troligt att hon haft kopplingar till OD.
Det skulle vara ett enormt genombrott om det isåfall kom upp till ytan, så att samhället kan agera mot OD's organisation. (Om det överhuvudtaget är möjligt).

Är bara så otroligt glad att hon i sådana fall lyckats bryta sig loss därifrån och hoppas att hon kommer kunna vara fri och frisk. Hon kommer överleva detta!

-------
För ett par minuter sedan var hennes blogg öppen under en liten stund.
Har ni föresten sett Bernys facebooksida?
Det står att hon arbetar på en bok under titeln "En psykopats dotter" som skall vara dokumentär, biografisk och vetenskaplig typ. Styrker ju ytterligare ovanstående teorier.

Har ingen skärmdump men kopierade texten från hennes sida:

"
Känner du Berny?Om du känner Berny, skicka henne en vänförfrågan eller sms:a henne.
Arbete och utbildning

Författare
En psykopats dotter
mitt hjärteprojekt som är dokumentär, forskning och reportage.
Info

"
Senast redigerad av isolement 2013-01-19 kl. 15:08.
Citera
2013-01-19, 15:27
Medlem
rantaruntiringis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fightingtime
Opus dei är en organisation som är ökända för att späka och gissla sig själva , bära taggband runt låret och tvinga sina mycket unga medlemmar till detta. Bernys självskadande är inlärt sedan barndomen. En hjätntvätt som hon sen fortsatt med. Hon har alltid sagt att det är farligt och ett beroende. Hon har skrivit pom kropps kontroll och fokus och om att hon inte känner smärta osv. Det handlar inte om vanligt självskadande som jag ser det .

Opus deis motto är Smärta är av godo . Hennes pappa försvarar detta i en av sina böcker och skriver att alla människor idag tuktar sig själva genom att svettas på sol ar ium eller på gum men Opus dei tuktar sin kropp för att bli svara i själen inför Gud osv. Han är mycket duktig på att formulera sig do
Han leder stora församlingar och samsrbetar med pingströrelser trots att han är katolik. Det är unikt men ett briljant drag.

Haha, nåt så sjukt roligt med denna vurm för självspäkning ändå, tycker ni inte? Alltså hur bisarrt det är hur heligt de håller det. Opus Dei - idel hårdingar. Den klart hårdaste sekten bland sekter! *stolta på riktigt*

Citat:
Ursprungligen postat av fightingtime
Har ni inte funderat på varför tjejen går runt med trygghetslarm? Det syns på några av hennes bilder. Kollar man bilddagboken noga ser man larmet på några bilder sedan i somras. Framför allt hennes senaste på insta. Hon har ett som går till Securitas och är i mycket avancerad modell som man får av polis samt ett överfallslarm liknande.

Hennes behandlingshems namn står på larmet men detta är för personal då dom måste ha larm på belastade hem. Men dom går ej dela ut larmet till patient utan tillstånd. Berny är hotad.

Tvivlar inte minsta vad gäller hur de på riktigt faktiskt skulle kunna vara farliga/utgöra ett hot, de är ju de facto helt galna. Galna på det vansinniga sättet, märk väl.

Och på nåt vis genom detta ännu roligare. Kan inte förklara riktigt men det har nåt att göra med på hur pass stort allvar de tar sig själva... Underbart.
Citera
2013-01-19, 16:01
Medlem
Denosynliges avatar
Konspirationsteorin mot Berny Pålsson ute snart i Millenum
Citera
2013-01-19, 18:28
Medlem
rantaruntiringis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Konspirationsteorin mot Berny Pålsson ute snart i Millenum

Och vi var där när det hände!
Citera
2013-01-19, 18:46
Medlem
Kardnialvokals avatar
Har ni inte hört uttrycket "om något verkar för bra för att vara sant så är det sannolikt också det"? Jag tror det handlar om att hon satt sig i skiten bara, mer än så är det nog inte. Hon pratar ju gärna om hur involverad hon var i grovt kriminella kretsar när hon var hemlös. Antagligen är det det som spökar när det kommer till det jävla securitaslarmet hon har. Hon har väl trampat fel person på tårna en gång för alla.

ELLER, så kan hon vara jagad av sin farsa som vill tysta henne efter att hon fått beskåda ritualmord och spädbarnstillagning i mycket liten ålder. Sen har även vatikaanen skickat sina egna agenter som är ute efter henne samtidigt som Opus dei vill kidnappa henne.

För övrigt tror jag att hon och Jhna partade loss lite väl hårt på nyår. De var fulla, uttråkade och ensamma på ett hotellrum -> ringer langaren för att unna sig lite kola på nyårsafton. Resten är historia. Berny hamnade sannolikt på akuten efter detta och Jhna åker hem, ledsen och ensam och lägger in sig på psyk och gråter på sitt pyntade glitterrum där.
Citera
2013-01-19, 18:55
Medlem
gurkskals avatar
hon har begått flera brott och inväntar straff
Citera
2013-01-19, 19:03
Avslutad
Hör vissa av er hur ni låter om detta med sekten? Låter ju helt jävla störtlöjligt. Visst kanske hennes pappa/familj är involverad i en sekt men kom igen, inte fan har Berny sett ritualmord på spädbarn eller är jagad av några fanatiska kristna. Om hon ska på rättegång kan det faktiskt handla om vad som helst, med tanke på hennes förflutna som hemlös, knarkare och kriminell.

Och även om det var så att hon är jagad av en sekt, tar det inte ifrån Bernys eget ansvar inför det mycket fula hon har gjort i sitt liv. Berny Pålsson har gjort väldigt låga handlingar och man ska nog vara försiktig med att släta över det hela genom att skylla på hennes barndom. Många har det för jävligt men inte fan beter dem sig som hon har gjort. Psykisk sjukdom eller ej.
Citera
2013-01-19, 19:26
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
hon har begått flera brott och inväntar straff

Jaså? Och det vet du 100% säkert? Mig veterligen är hon redan dömd för narkotikabrott, stöld och häleri till villkorlig dom i tre år.
Citera
2013-01-19, 19:32
Medlem
Vaennis avatar
Har ni läst Jhnas blogg på sistone? Verkar som att hon saknar att vara förlovad
"Sådan förvirrande tidsperiod då allting vänds upp och ned och då vänster ringfinger plötsligt känns så extremt naket. Kylan är outhärdlig och tröttheten mig övermäktig. Vill sova och drömma om det jag drömde om inatt, samma värme, samma kärlek... sann kärlek."

Ajaj hur ska det gå för tjejerna och deras girlpower-kärlek?
Citera
2013-01-19, 21:21
Medlem
Nu är det ingen som påstår att Berny är felfri för att hon växt upp inom Opus dei och förmodligen lever under hot och går igenom en svår rättegång. Jag tolkar Berny som en svårt traumattitiserad människa som har anammat flera beteenden under sitt liv som hon inte alls kan ursäkta pågrund av sitt eget lidande. Inte alls. Men jag vet att helhetsbilden är så mycket större än alla spekulationer och rykten som går om henne.

Jag kan säga att jag känner till Bernys historia mer än någon annan här. Och jag försöker påvisa er detaljer som ni uppenbart missar. Jag vill påvisa saker som egentligen är uppenbart och sedan får ni gräva om ni vill.

För skulle jag berätta allt jag visste skulle ni inte kunna smälta det.
Citera
2013-01-19, 21:43
Medlem
Berny är dömd till två års villkorligt för grov stöld, häleri, narkotikabrott. Bedrägeri lades ned vilket stod i tidningen
Hon har sedan dess levt drogfri på hem och inte gjort några nya brott.
Gamla brott skulle tagits upp då hon fick sin dom. Inte efteråt.

Hon har tidigare en enda gång uttalat sig om övergrepp och det var när hon gick ut med att hon polisanmält sin förövare. Sedan efter det har det nämnts vagt men ändå nämnts att hon lever under mordhot. Ni känner till via Amelia att det var hennes bror bland annat som var förövaren.

Nu vet jag vad rättegången handlar om. Men är det inte logiskt också för er att hon nu går vidare med den nu när hon är ren och verkar ha gått igenom en slags förändring och då samtidig berättar om Opus dei osv.

Jag försöker ge er någon slags riktlinjer för hur ni ska se på det och sen gräva om ni vill. Jag känner som sagt till Berny mer än någon annan här inne.

Vad gäller den senaste tiden och hennes fest med Jhna så har vi kunnat läsa i Bernys blogg att det har hänt fruktansvärda saker, att hon varit nära döden två gånger av olika skäl och hon förnekar inte återfall men skrivet att R är viktigt och när man lever som hon tänker man inte på horse ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in