[quote=isolement]Tycker det är högst möjliga, intressanta och otäcka resonemang du kommer med fightingtime.
Jag hoppas bara att allt kommer gå bra isåfall, för det är allvarliga saker det gäller ang. en sekt som ju är spridd över hela världen.
Personligen tycker jag att om man lägger ihop allt hon varit med om som kommit ut offentligt samt det hon yttrat sig om, och det ni i tråden teoriserat kring är det mycket mycket troligt att hon haft kopplingar till OD.
Det skulle vara ett enormt genombrott om det isåfall kom upp till ytan, så att samhället kan agera mot OD's organisation. (Om det överhuvudtaget är möjligt).
Är bara så otroligt glad att hon i sådana fall lyckats bryta sig loss därifrån och hoppas att hon kommer kunna vara fri och frisk. Hon kommer överleva detta!
-------
För ett par minuter sedan var hennes blogg öppen under en liten stund.
Har ni föresten sett Bernys facebooksida?
Det står att hon arbetar på en bok under titeln "En psykopats dotter" som skall vara dokumentär, biografisk och vetenskaplig typ. Styrker ju ytterligare ovanstående teorier.
Har ingen skärmdump men kopierade texten från hennes sida:
"
Känner du Berny?Om du känner Berny, skicka henne en vänförfrågan eller sms:a henne.
Arbete och utbildning
Författare
En psykopats dotter
mitt hjärteprojekt som är dokumentär, forskning och reportage.
Info
Du verkar insatt i vad Od är för slags organisation. Jag tror också att detta måste upp till ytan. Berny går i rättsprocess mot Od och om detta kan påverka och helst förändra så tror jag att det är större än vi alla förstår. Jag tänker mycket på att hon har en förmåga att trots alla sina fel vara en slags ledar gestalt. Om hon vågar berätta sanningen om Od så kanske fler våga träda fram? Od är en mycket mäktig organisation men detta kan bli början på något och Berny har en röst. Missförstå mig inte. Vad jag menar är att jag hoppas att hennes förmåga att beröra/ uppröra nu kan ses av andra som växt upp inom Od och som kan komma att våga när Berny vågar.
Avhoppade medlemmar får leva med dödshot .
Har du hört något mer om En psykopats dotter? Och kan du se något mer av intresse på hennes fb