2013-01-19, 21:45
Medlem
Just nu är bloggen öppen igen
Citera
2013-01-19, 23:33
Medlem
Man undrar ju verkligen vad som hände där över nyår. Dom är hur som helst inte särskilt bra för varandra om ett litet "kärleksbesök" i skåne måste sluta på akuten och för johanna en inläggning på vad som verkar vara på obestämd tid.
Citera
2013-01-19, 23:53
Medlem
Jag har hört att det hände något mycket henskt precis innan Jhna kom. Jag tror att dom bara stack från Bernys behandlingshem efter vad dom skrev om hemligt hotell och annat. Hon har varit nära döden två gånger av olika skäl skriver hon. Det ena kanske var droger som en reaktion på den första upplevelsen? Hon verkar ju inte ha fortsatt oavsett .
Citera
2013-01-20, 00:29
Medlem
Har också fått den känslan. var det inte så också att Elisa skulle kommit för att hälsa på hos berny men att det blev inställt? om det var berny som ställde in eller om det var elisa kommer jag inte ihåg.
Citera
2013-01-20, 10:34
Medlem
Jag vet heller inte vem som ställde in men det har ju framkommit, också här i tråden , att Berny skrev att det var ett riktigt akut läge till Elisa . Elisa är alltså Kristinah i det som Berny en gång kallade önglafamiljen . Hon har fortfarande nära kontakt med alla dessa vänner.

Att Elisa inte kom trots det akuta tyder i mina ögon på att det ett allvarligt l läge. Varför skulle Berny be en av sina äldsta vänner komma i en akut situation och sedan blir det inställt? Det tyder på att läget blev ännu mer akut?
Citera
2013-01-20, 10:57
Medlem
det tror jag alla förstår, att det var akut alltså och ingenting hon ställde in för att slippa träffa någon som känner henne utan och innan. undra dock om det var meningen att jhna bara skulle stanna så kort tid eller om hon fick åka hem tidigare för att det sket sig där i skåne?
Citera
2013-01-20, 11:12
Medlem
[quote=isolement]Tycker det är högst möjliga, intressanta och otäcka resonemang du kommer med fightingtime.
Jag hoppas bara att allt kommer gå bra isåfall, för det är allvarliga saker det gäller ang. en sekt som ju är spridd över hela världen.

Personligen tycker jag att om man lägger ihop allt hon varit med om som kommit ut offentligt samt det hon yttrat sig om, och det ni i tråden teoriserat kring är det mycket mycket troligt att hon haft kopplingar till OD.
Det skulle vara ett enormt genombrott om det isåfall kom upp till ytan, så att samhället kan agera mot OD's organisation. (Om det överhuvudtaget är möjligt).

Är bara så otroligt glad att hon i sådana fall lyckats bryta sig loss därifrån och hoppas att hon kommer kunna vara fri och frisk. Hon kommer överleva detta!

-------
För ett par minuter sedan var hennes blogg öppen under en liten stund.
Har ni föresten sett Bernys facebooksida?
Det står att hon arbetar på en bok under titeln "En psykopats dotter" som skall vara dokumentär, biografisk och vetenskaplig typ. Styrker ju ytterligare ovanstående teorier.

Har ingen skärmdump men kopierade texten från hennes sida:

"
Känner du Berny?Om du känner Berny, skicka henne en vänförfrågan eller sms:a henne.
Arbete och utbildning

Författare
En psykopats dotter
mitt hjärteprojekt som är dokumentär, forskning och reportage.
Info

Du verkar insatt i vad Od är för slags organisation. Jag tror också att detta måste upp till ytan. Berny går i rättsprocess mot Od och om detta kan påverka och helst förändra så tror jag att det är större än vi alla förstår. Jag tänker mycket på att hon har en förmåga att trots alla sina fel vara en slags ledar gestalt. Om hon vågar berätta sanningen om Od så kanske fler våga träda fram? Od är en mycket mäktig organisation men detta kan bli början på något och Berny har en röst. Missförstå mig inte. Vad jag menar är att jag hoppas att hennes förmåga att beröra/ uppröra nu kan ses av andra som växt upp inom Od och som kan komma att våga när Berny vågar.

Avhoppade medlemmar får leva med dödshot .

Har du hört något mer om En psykopats dotter? Och kan du se något mer av intresse på hennes fb
Citera
2013-01-20, 11:43
Medlem
fightningtime, visst är det bra med en talesperson för detta att motarbeta OD.
men samtidigt får man inte glömma att det är ett oerhört stort ansvar och ett väldigt riskfyllt uppdrag hon i så fall tagit på sig.
risken att hon kommer behöva leva i ständig landsflykt med skyddad identitet känns enligt mig överhängande.
ang. mina kunskaper om OD är det sådant jag läst mig till eftersom jag tycker det är viktiga och intressanta ämnen (har vänner som växt upp i Jehovas vittnen och vänner som gått in i United och lämnat allt annat bakom sig, verkligen light i jämförelse med OD!) men jag besitter alltså inte någon insiderinfo, om man skall säga tyvärr eller tack och lov vet jag inte.

jag har tyvärr inte lyckats få reda på mer om boken men hennes facebooksida tycks vara helt öppen för vem som helst att läsa.
dock finns där inget som verkar särskilt privat eller "viktigt" ur den synpunkten.
misstänker att det kommer dröja ett tag innan boken släpps - om det är möjligt att publicera den - tills hon är i säkerhet och rättegången är över.

tycker det känns skönt att hon öppnar bloggen då och då, det känns ju som ett slags levnadstecken och en bekräftelse på att hon utifrån omständigheterna mår 'bra'...

vet du något mer eller har hört något nytt fightingtime?
Senast redigerad av isolement 2013-01-20 kl. 11:46.
Citera
2013-01-20, 12:26
Medlem
Isolement. Att hon kommer få leva i ständig landsflykt och med skyddad identitet ja den risken utsätter hon sig definitivt för ändå. Jag menar på att hon redan riskerar allt . Varför hon orkar eller vågar , det kan hon endast svara på själv. Men att det är viktigt för henne. Det är ju verkligen uppenbart.

Men jag hoppas innerligt att hon orkar vara en röst dessutom. Det tror jag dessutom kan leda till att hon och fler med henne vinner kampen mot Od på ett större plan.
Citera
2013-01-20, 15:09
Medlem
Kardnialvokals avatar
Fightingtime: Du får komma med några bevis annars kommer du bara bli avfärdad som en foliehatt.
Citera
2013-01-21, 16:04
Medlem
Littlepaw13s avatar
Hela Opus Dei grejen känns bara som "ännu en diagnos".
ÄNNU ett sätt att bli fri från skuld och dåligt samvete.

Det finns många människor som varit utsatta för hemska saker, precis som Berny men har ändå ordnade liv utan droger.
Jag tycker Berny är svag som väljer att fortsätta den här charaden. Man såg viss kämparglöd hos henne i början men nu när hon närmare sig 30 med stormsteg och ingen lösning finns i sikte så börjar hela hennes fd-narkoman som är ihop med "trasig flikka" posering bara kännas tröttsam.

Hade hon haft insikt på RIKTIGT så hade hon inte valt en så dålig partner. Man blir inte friskare bara för att någon annan är sjukare och det berny borde satsa på är kanske att våga lita på sig själv och ensamheten men då krävs det ju en insats.
Citera
2013-01-21, 18:59
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Hade hon haft insikt på RIKTIGT så hade hon inte valt en så dålig partner. Man blir inte friskare bara för att någon annan är sjukare och det berny borde satsa på är kanske att våga lita på sig själv och ensamheten men då krävs det ju en insats.

Väl talat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in