2013-06-19, 17:35
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
ur "journalanteckningen"

"När pat var tio eller elva år gammal började modern ge av sina egna bz till patienten, till att börja med varje kväll men inom kort gav hon pat av sina egna Stesolid-tabletter (supp?) flera gånger om dygnet i höga doser. Detta enligt patienten för att pat skulle hålla sig lugn och passiv under sexuella övergrepp av manliga familjemedlemmar som förekom i hemmet dagligen. "

det fetstilta - ofta man nämner sådant i en medicinsk journal som många läkare har insyn i (eller?)??
Ja, det kan förekomma i en journal...
Citera
2013-06-19, 17:36
Medlem
BlotGoths avatar
Det skulle ju kunna vara utdrag ur någon bilaga, nått dokument från nån överlämning, men inte en strikt anteckning (de är ju mkt kortare). Sen så stavfelen kan ju bero på att berny stavat fel, inte att läkaren stavat fel

Men det känns ändå som det mesta är skrivet/eller omformulerat av B som en orsak till varför hon får sina mediciner
Citera
2013-06-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Det skulle ju kunna vara utdrag ur någon bilaga, nått dokument från nån överlämning, men inte en strikt anteckning (de är ju mkt kortare). Sen så stavfelen kan ju bero på att berny stavat fel, inte att läkaren stavat fel

Men det känns ändå som det mesta är skrivet/eller omformulerat av B som en orsak till varför hon får sina mediciner

eller bara jag som läste fel :P
Citera
2013-06-19, 17:55
Medlem
BlotGoths avatar
m säger:
Hej.. Faktum är att jag har tänkt att du verkar ha DID när jag har läst om dig. Jag har själv den diagnosen. Tror att den är rätt ovanlig. Får du nån speciell hjälp för den? Det finns grupper. Har du många alter? Sorry om det blev för långt. Ta hand om dig.

Svar: Det är ju så att jag inte går ut med allt varken i mina böcker eller i mina bloggar osv. Redan som barn och tonåring hade jag dissociativ problematik. Den som vet vad dissociativ problematik är och DID är kan se det rätt tydligt hos mig. Jag har bara ett alter. Berny är min huvudpersonlighet. Jag skriver också om min DID i mina böcker. För den som är uppmärksam finns det hur många tecken som helst men det finns också så mycket missförstånd om denna störning. Få vet vad det verkligen innebär. Ja jag har fått hjälp med detta men inte fullt ut. Och hoppas att jag kommer få mer hjälp nu här i Malmö, har ansökt om det nu. Ta hand om dig också och lycka till med att bli hel.
Berny Pålsson
Citera
2013-06-19, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
m säger:
Hej.. Faktum är att jag har tänkt att du verkar ha DID när jag har läst om dig. Jag har själv den diagnosen. Tror att den är rätt ovanlig. Får du nån speciell hjälp för den? Det finns grupper. Har du många alter? Sorry om det blev för långt. Ta hand om dig.

Svar: Det är ju så att jag inte går ut med allt varken i mina böcker eller i mina bloggar osv. Redan som barn och tonåring hade jag dissociativ problematik. Den som vet vad dissociativ problematik är och DID är kan se det rätt tydligt hos mig. Jag har bara ett alter. Berny är min huvudpersonlighet. Jag skriver också om min DID i mina böcker. För den som är uppmärksam finns det hur många tecken som helst men det finns också så mycket missförstånd om denna störning. Få vet vad det verkligen innebär. Ja jag har fått hjälp med detta men inte fullt ut. Och hoppas att jag kommer få mer hjälp nu här i Malmö, har ansökt om det nu. Ta hand om dig också och lycka till med att bli hel.
Berny Pålsson

Kan man har DID, schizofreni, ADHD, Aspergers, PTSD samtidigt? Flera utesluter ju varandra. Och på detta KOL och Hepatit.

Alltså, jag finner snart inga ord längre... Hennes historia är så otroligt osannolik, så man har inget annat val än att ifrågasätta den. Som när folk börjar prata om satanistiska övergrepp på barn och ritualmord.
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-19 kl. 18:34.
Citera
2013-06-19, 19:08
Medlem
Pope-Pervertiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemanya
"Under detta året klarade hon inte av att lämna sin lägenhet en enda gång på grund av handikappande frekventa PTSD-flashbacks och kraftig ångest i övrigt"

sån skitsnack.
hon orkar ju gå på klubb, festivaler osv utan problem.
någon med så "stark" PTSD och ångest klarar knappt av att ta bussen.
så, låt mig se om jag fattar detta rätt; mellan 2006-2007 så var hon så "sjuk" att hon inte kunde lämna lägenheten, hon fick betalda taxiresor (miss berny kan inte åka buss som oss vanliga dödliga för att hon är så "speciell").....men hon klarar av att åka på festival?
gå på klubb varenda jäva helg?
nåt random ur 2006:
http://dayviews.com/berny/22830475/
2007:
http://dayviews.com/berny/30360263/

det tog mig 4 minuter att hitta två bilder mot bevisar motsatsen.
orkar man scrolla igenom hennes bilddagbok så hittar man nog 100-tals fest/festival bilder.

Tror till och med jag såg henne på Arvikafestivalen 2007, så ute och rände var hon onekligen.
Citera
2013-06-19, 19:25
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope-Pervertius
Tror till och med jag såg henne på Arvikafestivalen 2007, så ute och rände var hon onekligen.

Hon har inga bilder uppladdade på den helgen (12-15e juli) på bilddagboken.
Citera
2013-06-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Oavsett så var det ju framför allt 2006 som journalen eller vad det nu var verkade syfta på.

Hon har en sida på facebook nu som heter En psykopats dotter, där hon ska uppdatera om boken. Är faktiskt genuint intresserad det. Om det nu blir något.
Citera
2013-06-19, 19:30
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Oavsett så var det ju framför allt 2006 som journalen eller vad det nu var verkade syfta på.

Hon har en sida på facebook nu som heter En psykopats dotter, där hon ska uppdatera om boken. Är faktiskt genuint intresserad det. Om det nu blir något.

Låter intressant. Hoppas att ni delar vad hon skriver även här, för oss som inte har facebook. Vore guld.
Citera
2013-06-19, 19:31
Medlem
Pope-Pervertiuss avatar
Citat:

Okej, hennes bilddagbok har jag ingen större koll på dock, men jag är iaf rätt säker på att jag såg henne där det året, har för mig att det är med scener i dokumentären när hon är där med.
Citera
2013-06-19, 19:32
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:

Om jag inte minns helt fel så är hon på arvika i dokumentären,
hon är även ute utomhus endel, den spelades ju förvisso in under några år, men problem med att lämna lägenheten verkar hon ju inte ha haft
Citera
2013-06-19, 19:40
Medlem
sinfons avatar
Det finns inte en chans att all den där journaltexten är skriven av läkare. Jag skulle kunna sitta och markera precis vad hon själv lagt till på mindre än en minut. Tro mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in