Citat:
Ursprungligen postat av
BlotGoth
m säger:
Hej.. Faktum är att jag har tänkt att du verkar ha DID när jag har läst om dig. Jag har själv den diagnosen. Tror att den är rätt ovanlig. Får du nån speciell hjälp för den? Det finns grupper. Har du många alter? Sorry om det blev för långt. Ta hand om dig.
Svar: Det är ju så att jag inte går ut med allt varken i mina böcker eller i mina bloggar osv. Redan som barn och tonåring hade jag dissociativ problematik. Den som vet vad dissociativ problematik är och DID är kan se det rätt tydligt hos mig. Jag har bara ett alter. Berny är min huvudpersonlighet. Jag skriver också om min DID i mina böcker. För den som är uppmärksam finns det hur många tecken som helst men det finns också så mycket missförstånd om denna störning. Få vet vad det verkligen innebär. Ja jag har fått hjälp med detta men inte fullt ut. Och hoppas att jag kommer få mer hjälp nu här i Malmö, har ansökt om det nu. Ta hand om dig också och lycka till med att bli hel.
Berny Pålsson
Kan man har DID, schizofreni, ADHD, Aspergers, PTSD samtidigt? Flera utesluter ju varandra. Och på detta KOL och Hepatit.
Alltså, jag finner snart inga ord längre... Hennes historia är så otroligt osannolik, så man har inget annat val än att ifrågasätta den. Som när folk börjar prata om satanistiska övergrepp på barn och ritualmord.