2011-10-17, 23:16
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gingyr
Angående hennes nya blogginlägg, vad är syftet med att hon rabblar upp varenda namn på de mediciner hon tar...

Hon är missbrukare av rang, vilka vanligtvis älskar mediciner. Dessutom är väl mängden mediciner ett bevis på hur dåligt hon mår, och mediciner är väl med största sannolikhet den enda tryggheten hon har för närvarande.
Citera
2011-10-17, 23:17
Medlem
candyfleshs avatar
hur kan man bli så överviktig av att vara hemlös? syftar på senaste bilden från hennes blog...
Citera
2011-10-18, 00:35
Medlem
Vaennis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyflesh
hur kan man bli så överviktig av att vara hemlös? syftar på senaste bilden från hennes blog...

hon har ju alltid varit lite mullig, om du kollar på tidigare bilder av henne så var hon lite mullig, men det ser ut som hon gått upp i vikt lite nu, de kanske åt massa skräpmat, vad vet jag? hon har iaf inte varit direkt "smal" av sig vad jag vet...
Citera
2011-10-18, 06:26
Medlem
hoodrobs avatar
Inte för att jag bryr mig nämnvärt om den här lilla spillran till människoliv. Tycker väl hon verkar vara en tragisk historia hela hon.

Däremot så är ju alla som sitter här och ifrågasätter hennes trovärdighet och är kritiska till om hon verkligen är så miserabel som hon utger sig för att vara störtlöjliga. Vadå? Skulle hon inte lida av diagnoser? Kolla på henne och vad hon skriver, verkar någonting vara friskt med kvinnan? Om hon nu mot förmodan vore fake och fabricerade fram det hon skriver (vad hon nu skulle få allt ifrån) så vore ju det sjukt nog att klassa henne som störd ändå. Klart hon är på riktigt.

Är nog väldigt mycket som är väldigt fel med den kvinnan. De diagnoser och de mediciner hon har är inget man snackar sig till och gör man det ska man nog ha de ändå. Ni som är kritiska; tror ni bara sådana här trasiga människor finns på film eller vad är problemet? Ni verkar se hennes misär som någon bedrift bara för att hon råkar vara OK på att skriva. Men det kan man nog vara trots att man är psykiskt sjuk.

Kraftig viktuppgång är förövrigt ett mycket vanlig biverkning av neuroleptika dvs medicin för att behandla psykoser.
Citera
2011-10-18, 07:00
Medlem
Gingyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Hon är missbrukare av rang, vilka vanligtvis älskar mediciner. Dessutom är väl mängden mediciner ett bevis på hur dåligt hon mår, och mediciner är väl med största sannolikhet den enda tryggheten hon har för närvarande.

Jo jag vet. Jag menade vad syftet är med att skriva ner dem alla, vad hon tror att hon eller nån annan får ut utav det. Som du sa, det är väl antagligen för att påvisa att hon mår dåligt. Fjantigt enligt mig.
Citera
2011-10-18, 07:03
Medlem
Gingyrs avatar
(hoodrob)
JO tro mig, det går att snacka till sig sådana mediciner.

Om hon ser ful, sliten eller fin ut o.s.v är skitsamma, när det är hennes inverkan över unga människor som bör ifrågasättas. Undrar dock hur Vaennis definition av en fin filmstjärna ser ut..
Senast redigerad av Gingyr 2011-10-18 kl. 07:59.
Citera
2011-10-18, 10:31
Medlem
hoodrobs avatar
Citat:
(hoodrob)

Om hon ser ful, sliten eller fin ut o.s.v är skitsamma, när det är hennes inverkan över unga människor som bör ifrågasättas. Undrar dock hur Vaennis definition av en fin filmstjärna ser ut..

Och man skulle vilja snacka till sig neuroleptika med massa jobbiga biverkningar för att?

Jo, att hon är en riktigt usel förebild går ju inte att argumentera emot.
Citera
2011-10-18, 11:39
Medlem
Gingyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodrob
Och man skulle vilja snacka till sig neuroleptika med massa jobbiga biverkningar för att?

Jo, att hon är en riktigt usel förebild går ju inte att argumentera emot.

Ja du, säg det. Personligen ser jag inte heller anledningen, men känner de som tydligen gör det. Syftar främst på läkemedel såsom Xanor förvisso.
Har själv erfarit att vissa läkare mer än gärna skriver ut i väldiga mängder och kan därför komma till slutsatsen att det inte är svårt att driva på.
Citera
2011-10-18, 12:53
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaenni
Visst jag känner inte henne personligen för att kunna ta ställning till om hon bara ljuger och hittar på diagnoser. Hur vet du att hon hittar på sina diagnoser? Känner du henne personligen tillräckligt bra eller?
.

Jag känner henne inte men mitt lekmannaintresse för mental hälsa säger mig att diagnoserna helt enkelt inte går ihop. Väldigt mycket i hennes beteende tyder på borderline och inget annat.
Helt plötsligt ska hon nu ha aspberger ovanpå alltihop...vafan liksom?!

Citat:
Angående hennes nya blogginlägg, vad är syftet med att hon rabblar upp varenda namn på de mediciner hon tar...

För att alla som knarkar eller vet något om medicinerna ska bli impade över hennes höga doser.

Citat:
Ursprungligen postat av hoodrob

Är nog väldigt mycket som är väldigt fel med den kvinnan. De diagnoser och de mediciner hon har är inget man snackar sig till och gör man det ska man nog ha de ändå. Ni som är kritiska; tror ni bara sådana här trasiga människor finns på film eller vad är problemet? Ni verkar se hennes misär som någon bedrift bara för att hon råkar vara OK på att skriva. Men det kan man nog vara trots att man är psykiskt sjuk.

Tyvärr kan man snacka sig till en del diagnoser. Hennes "schizofreni" tror jag att hon har snackat sig till. Folk med borderline kan uttrycka sig i termer som att "röster" säger att dom ska göra det ena eller andra när det mer handlar om impulser som är svåra att stå emot.
Får du schizofreni skrivit i journalen kommer läkarna bli mycket generösare med mediciner och uppmärksamhet än om du bara är ännu en ung person deprimerad person med självskadebeteende och missbruksproblem.
Aspberger som sagt , hoppas hon på att inbegripas i LSS-lagen?
Men det sagt, klart hon inte är frisk men hon är inte den första missbukaren jag har stött på som påstår sig ha typ alla neuropsykiatriska störningar i boken...
Senast redigerad av langaocb 2011-10-18 kl. 13:04.
Citera
2011-10-18, 14:00
Medlem
Ronilles avatar
Adressen till hennes blogg tack

Edit: Jag såg, jag var för snabb. Sorry för OT
Citera
2011-10-18, 15:23
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Jo jag vet. Jag menade vad syftet är med att skriva ner dem alla, vad hon tror att hon eller nån annan får ut utav det. Som du sa, det är väl antagligen för att påvisa att hon mår dåligt. Fjantigt enligt mig.

Haha jajjemen, minns bloggandet under hennes peak, när hon va sjuk och hade fått någon kortisonspray utskriven och av någon anledning hade den placerats bakom Xanoren, zeldoxen och en uppsjö andra medicinförpackningar.

Frågan är om det inte var så att hon även sparat förpackningarna från tidigare mediciner, enbart för att kunna fotografera denna installation så ofta tillfälle kunde ges.

Och JO, nog fan kan rätt person snacka till sig fel medicin, som någon tidigare påstod.
Håller med om att kvinnan har problem, men är övertygad om att asperger eller adhd inte är något utav dom. Det har inte Linda Rosing heller, men de spelar i samma mediahoraliga och alla diagnoser som är på tapeten är deras melodi. Och varför skulle ett internettest ljuga.....
Citera
2011-10-18, 15:56
Medlem
Vaennis avatar
Citat:
(hoodrob)

Vad har min definition av en fin filmstjärna med det här att göra? Det jag sa var att hon var mycket vackrare förut, såklart när hon var mycket yngre. Kommer inte ihåg hur gammal hon var på bilderna jag sett, men hon var naturligt blond och med ett lysande leende och hon såg bara extremt vacker och oskyldig ut och inte direkt sönderknarkad som hon ser ut idag, därav filmstjärnesynonymen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in