Citat:
Ursprungligen postat av Vaenni
Visst jag känner inte henne personligen för att kunna ta ställning till om hon bara ljuger och hittar på diagnoser. Hur vet du att hon hittar på sina diagnoser? Känner du henne personligen tillräckligt bra eller?
.
Jag känner henne inte men mitt lekmannaintresse för mental hälsa säger mig att diagnoserna helt enkelt inte går ihop. Väldigt mycket i hennes beteende tyder på borderline och inget annat.
Helt plötsligt ska hon nu ha aspberger ovanpå alltihop...vafan liksom?!
Citat:
Ursprungligen postat av Gingyr
Angående hennes nya blogginlägg, vad är syftet med att hon rabblar upp varenda namn på de mediciner hon tar...
För att alla som knarkar eller vet något om medicinerna ska bli impade över hennes höga doser.
Citat:
Ursprungligen postat av hoodrob
Är nog väldigt mycket som är väldigt fel med den kvinnan. De diagnoser och de mediciner hon har är inget man snackar sig till och gör man det ska man nog ha de ändå. Ni som är kritiska; tror ni bara sådana här trasiga människor finns på film eller vad är problemet? Ni verkar se hennes misär som någon bedrift bara för att hon råkar vara OK på att skriva. Men det kan man nog vara trots att man är psykiskt sjuk.
Tyvärr kan man snacka sig till en del diagnoser. Hennes "schizofreni" tror jag att hon har snackat sig till. Folk med borderline kan uttrycka sig i termer som att "röster" säger att dom ska göra det ena eller andra när det mer handlar om impulser som är svåra att stå emot.
Får du schizofreni skrivit i journalen kommer läkarna bli mycket generösare med mediciner och uppmärksamhet än om du bara är ännu en ung person deprimerad person med självskadebeteende och missbruksproblem.
Aspberger som sagt

, hoppas hon på att inbegripas i LSS-lagen?
Men det sagt, klart hon inte är frisk men hon är inte den första missbukaren jag har stött på som påstår sig ha typ alla neuropsykiatriska störningar i boken...