Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Har aldrig påstått det är en tråd om mig, nu lägger du ord i mun på mig. Och nej såklart är inte missbruk en sjukdom, men ni måste väl förstå att om en person lider av den tyngsta psykiska sjukdom som finns, är ej att räkna med att bete sig rationellt? Eller är ni verkligen SÅ blinda? Isåfall är det skrämmande vilka korkade människor det faktiskt finns.
Det här kommer låta hårt, jag vet det, MEN ingen tvingade Berny att ge ut en bok. Att slå mynt av sitt kändisskap, att åka svea rike runt och föreläsa och att gå ut i media för att "få andra att förstå".
Hon har valt sin plats i rampljuset och därav mitt intresse för henne. Och missförstå mig inte nu, jag fattar att hon ville ge ut den här boken. Att kan man skriva ska man skriva men det jag vill peka på är hur hon har betet sig EFTER att boken kom ut. Hur hon förvaltade sina 15 minuter och hur dessa 15 minuter som har gett oss den Berny jag är intresserad av idag.
Om hennes beteende är irrationellt nu, när hon pundar igen och pratar med glitterblodsänglasystrarna, so be it men man måste komma ihåg ATT det är DEN delen av berny som ligger till grunden för den här tråden.