Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Håller med. Småbrudar som Jhna har förstört för de som verkligen LIDER av sin Borderline (jag är en av dem). Berny gjorde det till mode och Jhna tycker att det är sååå coolt. För dessa två är diagnoser en lek och en tävling att samla på sig så många som möjligt. Då är man inte sjuk, endast uttråkad.
Om det existerar en fjortissjuka kan Berny och Jhna vara dess "poster children".
Har man varit riktigt duktig och fått en diagnos av Fabror Doktor så kan man få ett halsband. Jhna fick ju ett ADHD-halsband av Berny som hon stolt visar upp.
De hyllar sina diagnoser och de BLIR sina diagnoser. Inget snack om saken. Johanna är ett av dessa Berny-fan som inte orkar ta steget in i vuxenlivet. Hon känner ju sig mest hemma på psyket och när man kollar hennes blogg tog det inte många dagar innan hon gjort sig hemma där.
Sen som hon säger i sin Youtube-video där hon svarar på frågor från de som läser hennes blogg, hon kan psykiatrin och vad som krävs för att få olika vårdgrader.
Klart hon kan, det är ju hennes liv.
Läste att hennes dröm är att flytta till Berny i Malmö och plugga till någonting inom vården. Hur
jävla sjukt är inte det?!
Nu vet jag inte om hemtjänst är hennes dröm, eller torka gamlingar i röven på ett ålderdomshem på Rosengård. Men någonting säger mig att hon vill arbeta inom psykiatrin.
De är ju hennes värld, det hon kan. Så hon tror väl hon skulle bli en bra mentalvårdare pga det. Men det är så satans sjukt och jag fattar inte hur alla dessa människor som inte ens kan ta hand om sig själva ens överväger tanken på att ta hand om andra.
FUCK ME VA SNE JAG BLIR PÅ SÅNT!
Men även om Johanna glorifierar sin sjukdom och använder den på samma sätt Berny gjort, dvs slippa växa upp och ta ansvar och skapa sin identitet som den som de är synd om, den som mår dåligt.
Kollar man på Johanna, av de lilla jag följt hennes liv via
http://jhnasugarfuck.blogg.se - YouTube och denna Flashback-tråden så kan man väl inte heller påstå att hon frisk?
Eller?