2012-12-12, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
Katterna försvann, kanske dog de kanske tog någon annan hand om dem? Berny hade en collie som också "försvann" helt plötsligt, det var under perioden hon var hemlös, så antingen tog nån hunden, annars så dog den också. Nu har hon en ny collie, som hon i början sa var hemmets hund, men tyvärr är den nog också hennes. och den lär nog också "försvinna" snart.
Minst en av katterna tog Madde (som hon hyrde hus av) hand om, tror att den bor hos hennes morsa nu. Berny har skrivit att Mio blev "stulen". Som jag förstod det lämnade hon Mio hos någon som sedan tack och lov vägrade lämna tillbaka honom.

Berny ser förihelvete påtänd ut på videon. Sorgligt.
Citera
2012-12-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Minst en av katterna tog Madde (som hon hyrde hus av) hand om, tror att den bor hos hennes morsa nu. Berny har skrivit att Mio blev "stulen". Som jag förstod det lämnade hon Mio hos någon som sedan tack och lov vägrade lämna tillbaka honom.

Berny ser förihelvete påtänd ut på videon. Sorgligt.

det syns på dom att dom är helt ute och cyklar. beteendet, attityden och konstiga uttal visar ju inte på att dom är ansvarsfulla. åh, måtte någon omyndigförklara dom snart.
Citera
2012-12-12, 23:13
Medlem
det har varit väldigt tyst ifrån dem idag, inget bloggande, inget instagrammande. Johanna beter sig vanligtvis maniskt på internet.. kanske bråkar dem? gör slut? knarkar? *ler förväntningarnas man*
Citera
2012-12-12, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
det syns på dom att dom är helt ute och cyklar. beteendet, attityden och konstiga uttal visar ju inte på att dom är ansvarsfulla. åh, måtte någon omyndigförklara dom snart.
Omyndigförklaring finns inte längre och jag tar för givet att åtminstonde Berny har en god man. Ingen vid fullt förstånd skulle låta henne ansvara för pengar.
Citera
2012-12-12, 23:19
Medlem
Electrospits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
det har varit väldigt tyst ifrån dem idag, inget bloggande, inget instagrammande. Johanna beter sig vanligtvis maniskt på internet.. kanske bråkar dem? gör slut? knarkar? *ler förväntningarnas man*

Johanna åker hem imorgon så jag tror dom försöker få ut så mycket av tiden som möjligt. Eller något.
Citera
2012-12-13, 00:25
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det är inte ofta jag är inne på Jhnnas blogg då man nog måste känna henne för att få ut något av att läsa de osammanhängande grejerna hon skriver hon sin blogg. Det märks att hon knaprar Xanor som lördagsgodis om man säger så.

Men efter att hon blivit Bernys flickvän är kan de va intressant att ta sig en titt då och då och jag märkte att hon läst i den här tråden på Flashback.
Hon tycker inte alls att hon imiterar Berny för hon har minsan "haft rött hår innan".

Jag tror att i hennes verklighet har hon alls kopierat sin flickvän. Det är bara "övriga världen som aldrig förstååår hur det verkligen ääär" typ.

Men vi tar en titt på min verklighet då, ingenting säger att jag har rätt och jag vet hur viktig stilen är för den här sortens brudar, de gäller att passa in i detalj och det kanske (förhoppningsvis) bara blev för mycket i den ansträngningen.
Jag hoppas bildlänkarna fungerar nu:

Bilden för "bevis" att hon inte kopierar Berny
....okej. Vi ser alla en ganska het rödhårig brud. Hon har alltså haft rött hår innan.
Jhna - Flashback 1-0 .... eller?

Tjejen vid trädet har visserligen rött hår, men jämnför man med bilderna från december 2012, alltså nutid, så är de fanimej mer härmning av Berny Pålsson än bara håret.
Eller?
Bild från december 2012 - avgör själva
Berny look-a-like eller inte? Hänger allt på håret?

För att vara lite extra objektiv tar vi en bild från november där Johanna sitter frivilligt på psyket,där hon känner sig mest hemma som hon själv har sagt. Mindre än en månad gammal alltså, och inte har hon fått Zyprexa-stylish a la Berny Pålsson då eller?
Bild

Vad jag TROR vi har här är en tjej som ser upp tlll Berny Pålsson och dessutom blir älskad av Berny Pålsson. En Berny som haft en jävligt stor påverkan på många unga tjejer senaste åren. Många har velat vara som henne, och här har vi ännu en.
I grunden är inte detta bara underhållning eller för att va taskig mot Johanna
Jag är tvärtom en smula orolig.. Hur många gånger av har Bernys förhållande slutat i harmoni? Inte många.
När detta dör, hur går det för "Jhna Sugarfuck" då? Berny kan till skillnad från Johanna uttrycka sig i skrift, hon är smart och lever i princip på att vara ett offer i samhället.
Hur det än slutar, så kommer Johanna få åka hem till Värmland eller var hon nu bor och självmordshota sig in på psyket igen, men med ett förevigt skamfilat rykte.
Berny är smart, hon kommer tugga sönder den där tjejen och spotta ut benresterna som inte ens vargarna vill ha. Och jag är säker på att Johanna är den sjukare i detta paret.

…eller är detta en saga med lyckligt slut.
Vem vet? Det vore ju fint.
Citera
2012-12-13, 01:36
Avslutad
Johanna är just nu utan tvekan den sjukaste av dem ja. Går hon på zyprexa? Stackars tjej, då tar det väl inte lång tid innan hon får samma kropp som B iaf.

Oavsett vad är Berny fruktansvärt tråkig just nu. Allt handlar om Jhna, Jhna, Jhna. Det var faktiskt intressant att läsa på hennes bdb tidigare, eftersom hon trots allt kan skriva och jag är uppriktigt glad över att hon verkar ha kommit på fötter igen. Men eftersom hon verkar ha backat ett gäng steg bakåt den här veckan så tar det väl inte lång tid innan hon är tillbaka på ruta ett typ.
Citera
2012-12-13, 04:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Johanna är just nu utan tvekan den sjukaste av dem ja. Går hon på zyprexa? Stackars tjej, då tar det väl inte lång tid innan hon får samma kropp som B iaf.
Jag vet faktiskt inte om Johanna äter Zyprexa eller om hon äter nån neuroleptika överhuvudtaget. Hon känns mest personlighetsstörd och jag är ingen expert på de där medicinerna.

Men hon har härmat Bernys utseende och de till absolut max, man ser ju knappt vem som är vem längre. Och Berny har det klassiska utseendet som folk som käkar neuroleptika får. Jhna tog efter den "stilen" typ.

Fast de är klart, hon har ju haft rött hår innan....
Citera
2012-12-13, 06:32
Medlem
Citat:
Omyndigförklaring finns inte längre och jag tar för givet att åtminstonde Berny har en god man. Ingen vid fullt förstånd skulle låta henne ansvara för pengar.

Man kan ha en god man, men i svårare fall kan man även få en förvaltare. Det är inte precis som en omyndigförklaring, men nära på. Med förvaltare får man inte skriva avtal, skaffa bankkonto, lägenhet eller i princip göra nånting etc utan förvaltarens medverkan. Tror inte ens man får hämta ut egna mediciner då. Det är hårdare villkor än med bara en god man. En god man ska ge stöd och hjälp med ekonomin i samråd med klienten medan en förvaltare har rätt att besluta över klientens huvud om klienten är oförmögen pga sjukdom eller liknande. Dementa har ofta förvaltare. Jag jobbade oxå som assistent hos en kvinna med stora sociala problem och hon hade först God man men hon manipulerade denne så hon fick tillgång till pengarna och köpte sprit och annat och det gick ut över hennes barn. Då fick hon förvaltare tvångsutsedd och barnen omhändertogs.
Citera
2012-12-13, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Electrospit
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8D42NVwxS3g

Snygg blick Berny har, ser helt glansig och avdomnad ut. Den där Jhna eller vad hon nu heter ser ju ut som en 12-åring. Hon är säkert inte alls personlighetsstörd, utan bara dum. Men hon vill väl vara som sin idol. Tänk att vara 23 eller däromkring och fortfarande ha Berny Pålsson som sin idol. Tragic.
Citera
2012-12-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Snygg blick Berny har, ser helt glansig och avdomnad ut. Den där Jhna eller vad hon nu heter ser ju ut som en 12-åring. Hon är säkert inte alls personlighetsstörd, utan bara dum. Men hon vill väl vara som sin idol. Tänk att vara 23 eller däromkring och fortfarande ha Berny Pålsson som sin idol. Tragic.

ja hon gömmer sig bakom diagnoser hon måste typ pluggat upp på för att få kriterierna. hon vill bara inte ta ansvar.
det är mycket tråkigt att de som faktiskt har BPD (jag är en av dom) förmodligen blir tagen på mindre allvar, alternativt inte ens vågar tala om diagnos då så många gjort den till åtlöje när det faktiskt är jobbigt ibland att dras med störningen.
Citera
2012-12-13, 16:22
Medlem
Electrospits avatar
Nog för att Berny har varit/är en rätt kass människa så tycker jag nog inte att man kan skylla Niklas död på henne. Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in