Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Såhär skriver Berny om Jonas i sin blogg:
Är det "gammal blogg-info" eller har Berny börjat blogga igen...?
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja, det är absurt att människor som lever sina liv på psyket och institutioner ska ta hand om andra. Men det är väl ingen nyhet att människor med psykiska problem vill arbeta som mentalvårdare? Det är ju i det närmaste standard bland psykbloggare i dag.
Jag har inte läst "självmordsbloggar" förutom Berny och nu då lite av Johannas blogg, så de är säkert så att det är vanligt, som du skriver.
Men jag får inte ihop det? Att en som "känner sig mest hemma på psyket" själv ska utbilda sig och jobba där, när hon åker in och ut och har vistas på mentalsjukhus som de vore/är hennes andra hem.
I mitt huvud är de som att jag, som var en skitunge i skolan och dryg mot lärarna, skulle plugga till högstadielärare. Eller att en ACAB-huligan söker till utbildningen för att bli polis, och ja, ni fattar grejen.
Jag får inte ihop det. Enda skulle väl vara då att en tjej som Jhna känner sig så hemma på psyket att det är en värld hon vill leva i och att dessutom få betalt för det... ptja.. så kan det kanske vara.
Men om de nu är vanligt - jag hoppas inte en sådan som Johanna kommer in på en mentalskötar-utbildning? En snabb googling räcker för att alla lampor ska lysa röda och man ska se att hon inte är lämplig för detta.
Nu är frågan hur det blir. Om de bara va en önskedröm för när hon skrev det lät det som planen var att flytta ner till Malmö med Berny och börja utbilningen.
Nu får man inte någon klarhet i hennes blogg, så illa som hon tyvärr skriver. Verkar som hon kom upp till Värmland och hamnade i något slags tjack-race för så illa som hon skriver nu har slår alla rekord av den tiden jag följt hennes blogg.