2012-12-15, 14:09
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
håll väldigt gärna käften om du inte vet vad du pratar om, tack.

det behöver inte vara osant för att man ska kunna dömas för förtal.

Håll gärna en god ton, tack.

"5 kap. Om ärekränkning

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.
"
Citera
2012-12-15, 14:24
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige

Håll gärna en god ton, tack.

"5 kap. Om ärekränkning

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.
"

jaha, du är dessutom så korkad att du inte vet vad ordet "och" betyder.

snälla, sluta diskutera juridik om du inte kan förstå vad du läser.
Citera
2012-12-15, 16:18
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babysaur
Har följt tråden och Bernys fascinerande dramaliv från start men aldrig bidragit själv tidigare. Jag tyckte att det verkade som att Berny mognat sedan hon fick behandling efter hemlösheten, hon verkar ha fått någon form av sjukdomsinsikt till sist. Sedan dök den här Jhna upp igen, det ska bli intressant att se om det blir en repris av hennes senaste lesbiska romans. Jag syftar på Amelia/Amalia som hon bodde med i Göteborg. Med tanke på hur mycket benzo Jhna knaprar, visserligen mot såkallad sjukdom men ändå, hur positivt kan det vara för en narkoman under återhämtning att leva med en annan narkoman? För Jhna är väl inte direkt någon ängel på det planet?

Bilden är iaf inte värre än latexbilderna som länkades några sidor tillbaka Men vad gör matkorgen i bakgrunden? En rest från livet som hemlös eller wtf vem har en sådan i badrummet liksom?!
Jag brukar ha fingertoppskänsla för den som vill eller inte vill. Även om viljan ibland slås ner av ett återfall, så märker jag oftast vem som har tillräckligt med jävlaranamma i sig. Ett jävlaranamma som man naturligtvis kan tappa, tillfälligt eller för gott. Jag tror Berny har det jävlaranammat,eller iaf hade.. Ett jävlaranamma som jag hade, och har. Det är väl därför jag känner igen det...

Visst vet jag dem som har lyckats hålla sig drogfria trots att man har ett förhållande med en aktiv pillertrillare. Men det är betydligt svårare. Jag kunde det inte. Ingen jag känner har klarat det i längden, utan att bryta relationen. Trots det där jävlaranammat jag skrev om ovan.

Jag vet att man kan tappa sitt fokus och sin motivation lika snabbt som man hittat den, om man inte får se resultat fort nog. Men jag vet oxo att bristen på resultat kan öka fokus och motivation, att "Jag ska fanimej fixa det!" Jag kan bara hoppas att det sistnämnda gäller Berny. Men det kommer att bli så mycket svårare för dem båda två, om de ska vara ett par, och bo ihop.

Nu vill jag inte vara den som svartmålar, det kan bli så att man peppar varandras drogfrihet såväl som tvärtom. Bara tiden kan utvisa hur det går. Erfarenhet att det inte så ofta går bra säger inte allt. De som hade "erfarenhet" sa att jag inte heller skulle klara mig...
Senast redigerad av Thunderwoman 2012-12-15 kl. 17:15.
Citera
2012-12-15, 16:22
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
nu när du säger det så känns det som att berny verkade lite lite lite "klokare" för några månader sen innan hon och jhna möttes igen. ingen av dom är bra, så ihop blir dom knappast bättre... dom blir ännu sämre än de redan var.
Tyvärr är det samma känsla jag får... Och tro mig, jag möter en hel del "Berny" och "Jhna" ganska ofta. Men, visst vill jag det ska gå bra!
Citera
2012-12-16, 09:42
Medlem
igår morse skrev jhna ett blogginlägg som hon senare raderade, jag kopierade det dock för jag skulle visa en person, såhär löd det iaf;

"Är ute på äventyr. Skoj skoj skoj. Nu ska vi kolla på film och äta något som han övertalat mig att käka. Lol. Är lite trött men det ska det minsann bli ändring på. Johanna fixar thihi..."

("han" stod alltså i fetstil i inlägget också)
Citera
2012-12-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arslet666
igår morse skrev jhna ett blogginlägg som hon senare raderade, jag kopierade det dock för jag skulle visa en person, såhär löd det iaf;

"Är ute på äventyr. Skoj skoj skoj. Nu ska vi kolla på film och äta något som han övertalat mig att käka. Lol. Är lite trött men det ska det minsann bli ändring på. Johanna fixar thihi..."

("han" stod alltså i fetstil i inlägget också)

och nu i dagens inlägg: "Det var en tuff kväll igår och egentligen, är det väl inte så konstigt nog att man reagerar olika varje gång. På something, something blahblahblah"

syra? ketamin? svamp?
eller liknande.
Citera
2012-12-16, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gretchen
och nu i dagens inlägg: "Det var en tuff kväll igår och egentligen, är det väl inte så konstigt nog att man reagerar olika varje gång. På something, something blahblahblah"

syra? ketamin? svamp?
eller liknande.
MDMA? Ja jösses, nykter är hon ju iaf inte. Undrar vad Berny tycker om det.
Citera
2012-12-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretchen

syra? ketamin? svamp?
eller liknande.

jag gissar tjack &/eller concerta......
Citera
2012-12-17, 10:27
Medlem
Denosynliges avatar
Hon kanske får socker rus av att äta godis....
Citera
2012-12-19, 18:06
Medlem
QueenCerseis avatar
Citat:
Ja hon är skicklig på att uttrycka sig skriftligt, det måste man ge henne cred för. Jag hade också varit intresserad av hennes skönlitteratur.

Jag håller verkligen inte med. Textbindningen i hennes blogginlägg är katastrofalt dålig och ologisk.
Citera
2012-12-22, 01:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Såhär skriver Berny om Jonas i sin blogg:

Är det "gammal blogg-info" eller har Berny börjat blogga igen...?

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja, det är absurt att människor som lever sina liv på psyket och institutioner ska ta hand om andra. Men det är väl ingen nyhet att människor med psykiska problem vill arbeta som mentalvårdare? Det är ju i det närmaste standard bland psykbloggare i dag.
Jag har inte läst "självmordsbloggar" förutom Berny och nu då lite av Johannas blogg, så de är säkert så att det är vanligt, som du skriver.
Men jag får inte ihop det? Att en som "känner sig mest hemma på psyket" själv ska utbilda sig och jobba där, när hon åker in och ut och har vistas på mentalsjukhus som de vore/är hennes andra hem.
I mitt huvud är de som att jag, som var en skitunge i skolan och dryg mot lärarna, skulle plugga till högstadielärare. Eller att en ACAB-huligan söker till utbildningen för att bli polis, och ja, ni fattar grejen.
Jag får inte ihop det. Enda skulle väl vara då att en tjej som Jhna känner sig så hemma på psyket att det är en värld hon vill leva i och att dessutom få betalt för det... ptja.. så kan det kanske vara.

Men om de nu är vanligt - jag hoppas inte en sådan som Johanna kommer in på en mentalskötar-utbildning? En snabb googling räcker för att alla lampor ska lysa röda och man ska se att hon inte är lämplig för detta.

Nu är frågan hur det blir. Om de bara va en önskedröm för när hon skrev det lät det som planen var att flytta ner till Malmö med Berny och börja utbilningen.

Nu får man inte någon klarhet i hennes blogg, så illa som hon tyvärr skriver. Verkar som hon kom upp till Värmland och hamnade i något slags tjack-race för så illa som hon skriver nu har slår alla rekord av den tiden jag följt hennes blogg.
Citera
2012-12-22, 05:34
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Är det "gammal blogg-info" eller har Berny börjat blogga igen...?

Nej asså det är ny blogginfo, det där har hon skrivit i sin nya blogg efter att ha fått en fråga om Jonas och det jag kopierade var hennes svar på den frågan.

För dem som inte redan vet så är detta Bernys nya blogg: http://bernyblue.blogg.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in