2014-08-10, 13:43
Medlem
Inlägget togs bort snabbt...
Citera
2014-08-10, 13:51
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
Jag tycker det var jävligt bra gjort av dig! HEJA!
Fan folk som verkligen behöver ska få hjälp där ifrån. INTE BERNY!

Håller med fullkomligt. Där finns människor som behöver hjälp på riktigt, medan Berny prioriterar glass, läsk och cigg. Kan tillägga att det jag skrev var följande:

Citat:
"Men snälla Berny.. det är bara ett par veckor du pratade om hur mycket pengar du har, och att du skrattar hela vägen till banken. Att den ekonomiska tryggheten är underbar. Du pratar dagligen om all inredning, möbler, kläder, smink och mat du köper och beställer i mängder. Du har just skaffat hund nummer två för massa pengar och nu vill DU ha pengar från främlingar? Tycker du verkligen det känns rimligt? Jag hoppas samtliga i gruppen vet att du inte är att lita på när det gäller att betala tillbaka."

Vad hände Berny, kunde du inte svara ordentligt?
Citera
2014-08-10, 14:03
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Håller med fullkomligt. Där finns människor som behöver hjälp på riktigt, medan Berny prioriterar glass, läsk och cigg. Kan tillägga att det jag skrev var följande:

Haha det här måste vara väldigt snopet för henne!
Klockrent skrivet av dig! Nya favoriter för övrigt i Bernys kommentarsfält är "kla" och "J" som också skrivit klockrena saker på sistone. Och Berny, vad tror du att du håller du på med? Du, stabil? Haha eller hur. Asså allt det här är bara för mycket, jag baxnar
Citera
2014-08-10, 14:19
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian

En eloge till dig! Dagens goda gärning, du hindrade säkerligen en godhjärtad människa att bli lurad på pengar. För vi alla vet vad "lån" betyder i B's värld.
Citera
2014-08-10, 14:22
Medlem
Undrar ju lite om hon redan har betalt alla Ikeamöbler och valpen? Verkar inte så troligt att hon har lagt mer än handpenning på hunden, vem betalar innan man får hem den liksom?

Djurförsäkring, valpkurs och personlig hundtränare ska hon väl betala med hjälp av sin sjukersättning då...
Tveksam till att det blir någon valp där faktiskt.
Citera
2014-08-10, 18:07
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Undrar ju lite om hon redan har betalt alla Ikeamöbler och valpen? Verkar inte så troligt att hon har lagt mer än handpenning på hunden, vem betalar innan man får hem den liksom?

Djurförsäkring, valpkurs och personlig hundtränare ska hon väl betala med hjälp av sin sjukersättning då...
Tveksam till att det blir någon valp där faktiskt.

Skrev hon inte nyligen att hon numera uppbär försörjningsstöd? Verkar förvisso som hon lever på en helt annan nivå än någon annan jag träffat som "går på soc". Kan man skriva anonyma anmälningar till biståndsenheten ang diskrepans i spenderande och uppgiven ekonomisk nivå?
Citera
2014-08-10, 18:51
Medlem
Kardnialvokals avatar
Att Alexander Erwik sitter och tar Bernys parti när hon skriver som hon gör till Miia är bara bedrövligt. Har alltid uppfattat honom som en schysst men korkad kille. Det är uppenbart att han är imponerad av Berny och hennes never ending STYRKA blaha blaha just för att han inte vet något om henne.
Citera
2014-08-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Att Alexander Erwik sitter och tar Bernys parti när hon skriver som hon gör till Miia är bara bedrövligt. Har alltid uppfattat honom som en schysst men korkad kille. Det är uppenbart att han är imponerad av Berny och hennes never ending STYRKA blaha blaha just för att han inte vet något om henne.

alltså hans blogginlägg var fan det mest pinsamma jag läst. Så uppenbart att han inte alls vet vem Berny egentligen är.
Citera
2014-08-10, 19:27
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal

Okey inte för att jag är här för att skriva om Alex E egentligen men eftersom att vi nu ändå redan skriver om honom... Han är ju själv frivilligt öppen med att han har med Berny att göra så...

Alltså Alex E är en riktig sucker och Berny har grundlurat honom, han är dessutom en, "ursäkta", riktig rövslickare. Han slickar Bernys röv och just därför kommer dom så bra överens för Berny mår bra av att andra smeker hennes ego och stryker henne medhårs. Hon blir så smickrad så hon blir extra trevlig och angenäm (när det går som hon vill) vilket får Alex E att uppleva henne som just det när hon i själva verket är ganska ful på insidan... Att han tar Bernys parti är ett bra exempel på rövslickeri.
Citera
2014-08-10, 19:49
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Att han tar Bernys parti är ett bra exempel på rövslickeri.

Nej, det är det inte. Han gjorde ett generellt uttalande i hennes blogg (EDIT: vilket INTE är likvärdigt med att ta någons parti) och han skrev på sin blogg om hur han upplevde sitt första möte med Berny IRL. Så vitt jag kan se finns det inga som helst tendenser till rövslickeri i det blogginlägget eller i hans kommentar. Om han är korkad så är väl jag det också för jag kan inte reda ut situationen mellan Berny och Miia annat än att konstatera att en konflikt (som såg ut att handla om mestadels missförstånd) eskalerade till "superdrama" till att Berny avslutar relationen på extremt kort tid (vilket jag kommenterar som jag gör i hennes blogg).
Senast redigerad av Hyperexium 2014-08-10 kl. 20:07.
Citera
2014-08-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Nej, det är det inte. Han gjorde ett generellt uttalande i hennes blogg (EDIT: vilket INTE är likvärdigt med att ta någons parti) och han skrev på sin blogg om hur han upplevde sitt första möte med Berny IRL. Så vitt jag kan se finns det inga som helst tendenser till rövslickeri i det blogginlägget eller i hans kommentar. Om han är korkad så är väl jag det också för jag kan inte reda ut situationen mellan Berny och Miia annat än att konstatera att en konflikt (som såg ut att handla om mestadels missförstånd) eskalerade till "superdrama" till att Berny avslutar relationen på extremt kort tid (vilket jag kommenterar som jag gör i hennes blogg).

PS. dina kommentarer på Bernys blogg är också sjukt mycket gegga, du bara skriver massa ord, helt osammanhängande, blablablaa. så trött på dig + ditt sätt att alltid uttrycka dig som att dina åsikter är själva sanningen. säg "jag anser att" istället så kanske man kan ta dig på allvar.
Senast redigerad av Intoxicated 2014-08-10 kl. 20:33.
Citera
2014-08-10, 20:33
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Är du övertygad om att jag har en sådan otroligt osund övertro så att du inte ens klarar av att komma med några riktiga motargument? Jag finner det ganska märkligt.

Jag behöver inga motargument, man behöver bara läsa valfri post från dig för att fatta vad jag pratar om. Du har ALLTID en ursäkt/förklaring till varför Berny håller på som hon gör. Det finns inget som ger Berny rätten att slippa undan vad som helst bara för att hon knarkat i vissa perioder eller för att hon är traumatiserad. Alla har problem här i livet men Berny hon låter det gå ut över alla andra och du är bara en enabler som jämt ursäktar hennes dåliga beteenden. Det är så osunt att jag blir illamående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in