2012-11-27, 07:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Att få en trea i Malmö är ju inte som att få en trea i Stockholm, de är ju ganska många utslagna och arbetslösa som ändå kan bo helt centralt i Malmö. Just Malmö är speciellt på den punkten. Men vet ni att det är centralt i Malmö och inte ute i ytterområderna?
När flyttar hon in i den lägenheten?

Men visst, Berny vet vilka trådar man ska dra i och hon kan systemet bättre än någon annan.
Kommer hon bli sambo med nygamla flickvännen också då? Brukar ju inte gå sakta när Berny skaffat förhålllande.
Citera
2012-11-27, 08:52
Avslutad
Det är helt sjukt hur lätt hon har för att få saker av soc. Hon har skrivit många gånger att hon aldrig haft problem med att skaffa lägenhet. Hur i helvete?! Nu vet jag att det inte finns några register på lägenhetsvanvårdare, men hur kan hon inte ha problem efter alla hem hon måste ha förstört? Jag menar, Maddes hus kan knappast vara det enda hon haft icke rumsrena katter i, rökt i osv.

Och Jhna är vad, 19 år?, psykiskt sjuk, narkoman och ligger för tillfället på psyk (?). Knappast en drömhyresgäst.

INGEN av dessa två har någonsin klarat av att ta hand om sig själva och iallafall Berny kommer antagligen aldrig kunna göra det. Hon har blivit för van vid att ha hjälpredor hela tiden.

Det gör mig så förbannad. Berny får utredningar, boende, lss-stöd och allt möjligt medan andra psykiskt sjuka kan skatta sig lyckliga om de har en fast läkare. Fyfan.
Citera
2012-11-30, 16:35
Medlem
HAHHHA läste i bernys dayviews att Jhna tycker att hon är mogen för sin ålder och att Berny är ett "busfrö", och därför betyder åldersskillnaden ingen roll. oj oj oj. mogen var? mogen hur?
Citera
2012-11-30, 17:29
Medlem
Electrospits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
HAHHHA läste i bernys dayviews att Jhna tycker att hon är mogen för sin ålder och att Berny är ett "busfrö", och därför betyder åldersskillnaden ingen roll. oj oj oj. mogen var? mogen hur?

Varför ska åldersskillnad spela roll ?
Citera
2012-12-01, 05:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Electrospit
Varför ska åldersskillnad spela roll ?
Håller med. Åldern spelar ingen som helst roll i detta fallet, de är lika omogna båda två.
Citera
2012-12-01, 12:23
Medlem
Det är ungefär det jag menade. lika omogna.
Citera
2012-12-06, 04:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hur länge tippar ni på att det håller mellan Berny & Jhna?

Tydligen är Jhna påväg till Malmö vilken dag som helst nu, om hon inte redan åkt då. Var ett tag sedan jag kollade på hennes blogg (hon skriver inte speciellt bra, märks att hon knaprar benso och allt är bara rörigt i den där bloggen) men allt handlar om Berny, Berny och Berny där. Känns som Jhna försöker ge ett "in your face" till hennes ex-kille Björn också genom att skriva extra mycket om sin kärlek till Berny och hur lycklig hon blivit med självaste Berny Pålsson.

Någon som vet vem ex-killen till Jhna är, den här Björn? Han verkar vara kontrolltypen som enligt hennes blogg hotat Jhna och skickat släktingar på henne. Tattarssläkt?
Någon som minns hur det tog slut mellan Berny & Jhna förra gången? Gick de lugnt till?

Angående ålderskillnaden så syns de mest utanpå, Berny ser medelålders ut, men mentalt ligger de båda på "ta hand om mig stadiet".
Bara kolla Jhnas youtubevideo där hon berättar att mest hemma av alla ställen är på psyket. Snacka om att psykiatrin misslyckat då.

Men kanske blir detta en saga med lyckligt slut och Berny & Jhna lever lyckliga i alla sina dagar.
Vem vet?

....fortsättning följer!
Citera
2012-12-06, 14:43
Medlem
genzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Någon som vet vem ex-killen till Jhna är, den här Björn? Han verkar vara kontrolltypen som enligt hennes blogg hotat Jhna och skickat släktingar på henne. Tattarssläkt?

....fortsättning följer!

en typiskt trasig familj...ala våxnässtylish..förorts folk..
man dras väll till samma ill guess
Citera
2012-12-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Tydligen är Jhna påväg till Malmö vilken dag som helst nu, om hon inte redan åkt då. Var ett tag sedan jag kollade på hennes blogg (hon skriver inte speciellt bra, märks att hon knaprar benso och allt är bara rörigt i den där bloggen) men allt handlar om Berny, Berny och Berny där. Känns som Jhna försöker ge ett "in your face" till hennes ex-kille Björn också genom att skriva extra mycket om sin kärlek till Berny och hur lycklig hon blivit med självaste Berny Pålsson.

Någon som minns hur det tog slut mellan Berny & Jhna förra gången? Gick de lugnt till?

Angående ålderskillnaden så syns de mest utanpå, Berny ser medelålders ut, men mentalt ligger de båda på "ta hand om mig stadiet".
Bara kolla Jhnas youtubevideo där hon berättar att mest hemma av alla ställen är på psyket. Snacka om att psykiatrin misslyckat då.

Men kanske blir detta en saga med lyckligt slut och Berny & Jhna lever lyckliga i alla sina dagar.
Vem vet?

....fortsättning följer!

jag tror det kommer att hålla ett bra tag, och dom kommer fortsätta hylla varandra tills det en vacker dag tar slut och det blir smutskastning. båda har ju liknande historier från tidigare förhållanden och de har alltid varit offret i just det förhållandet.
dom var aldrig ihop innan, dejtade bara. jhna valde hampus första gången. andra gången valde hon björn framför berny. denna gången dumpade hon sin kille för sin nya tjej.

vad jag förstått har björn haft det jobbigt med droger och hängt med loser-eliten i karlstad när han vart yngre. även psykiska problem. nästan så det inte spelar någon roll.. han är ju redan smutskastad av jhna, så som berny gjort med sina ex.
Citera
2012-12-08, 03:09
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
vad jag förstått har björn haft det jobbigt med droger och hängt med loser-eliten i karlstad när han vart yngre. även psykiska problem. nästan så det inte spelar någon roll.. han är ju redan smutskastad av jhna, så som berny gjort med sina ex.
Jag undrar ibland vad de är för sorts killar som dras till tjejer som Berny & Jhna.
Man kan ju inte direkt säga att det blir lyckliga slut. Men har han missbruksproblem så tar han väl den pundarprud han får och Jhna ser på en del bilder bra ut (dock långt ifrån alla)
Enligt hennes blogg är han uthängd som alkoholist nu, med fett kontrollbehov över sina flickvänner..
Karlstad/Kil eller va nu Jhna och Björn kommer ifrån så är nog Björn ganska bränd ett tag framöver. Jag känner inte snubben så jag lägger ingen vädering i det mer än att jag vet hur Berny målat ut sina ex.
Men de killar som bllr kära i såna här tjejer är nog precis som du säger inte helt psykiskt stabila.

BERNYSKVALLER: Jhna har flyttat in. Ska tydligen plugga till något inom vården i Malmö (allvarligt. VAfAN?! Nån självinsikt kan man väl begär..?
Men ska jag tippa så är Berny & Jhna ett par i december 2013 också, även om de inte kommer bli helt smärtfritt.
Vill påpeka att jag vart bra på mina Berny-gissningar hittils
Citera
2012-12-08, 04:58
Medlem
enrosafisks avatar
Berny har börjat blogga igen.

http://bernyblue.blogg.se/
Citera
2012-12-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrosafisk
Berny har börjat blogga igen.

http://bernyblue.blogg.se/
Neeeej! Nu har jag läst de få inläggen och såg att dom bor i Simrishamn. Kul, ska vi behöva dras med dom här nere?! Hela denna historien ska bli väldigt intressant att följa .

Och jag hävdar fortfarande att människan inte har Asperger.....finns inte en chans .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in