2014-08-04, 08:05
Medlem
Kardnialvokals avatar
När jag såg vem "uppfödaren" var så var min första tanke att maila henne och berätta som det var. Sen funderade jag en stund och insåg att det ändå är dödfött. Hon har uppenbarligen träffat Berny och ringde inte varningsklockorna då lär de aldrig göra det ever. Ponera att man skulle få henne att ångra sig så kommer B bara gå vidare till nästa idiot som är villig att sälja till vem som helst, precis som Amelia gjorde. Så jag tänker inte lägga någon energi på detta mer utan bara be en stilla bön att det löser sig självt på något sätt.
Citera
2014-08-04, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
När jag såg vem "uppfödaren" var så var min första tanke att maila henne och berätta som det var. Sen funderade jag en stund och insåg att det ändå är dödfött. Hon har uppenbarligen träffat Berny och ringde inte varningsklockorna då lär de aldrig göra det ever. Ponera att man skulle få henne att ångra sig så kommer B bara gå vidare till nästa idiot som är villig att sälja till vem som helst, precis som Amelia gjorde. Så jag tänker inte lägga någon energi på detta mer utan bara be en stilla bön att det löser sig självt på något sätt.

Tvivlar på att 'uppfödaren' skulle bry sig nämnvärt om Bernys husdjurshistorik. Människan _föder upp_ cockapoo-tzu liksom. Hur seriös är man då, undrar jag.
Citera
2014-08-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elegantmachine
Tvivlar på att 'uppfödaren' skulle bry sig nämnvärt om Bernys husdjurshistorik. Människan _föder upp_ cockapoo-tzu liksom. Hur seriös är man då, undrar jag.

Den där typen av "uppfödare" gör mig så jävla förbannad! Para en massa olika raser hipp som happ, utan att ta hänsyn till egenskaper, och sedan sälja valparna för en tusing till första bästa narkoman man möter på krogen!
Och allt snack från Berny om att hon har "funderat och pratat med fem olika uppfödare och ställt frågor och läst på dom senaste månaderna" när det så solklart är en impulsgrej!
Så hon är alltså "säker på rasen också"?
Vilken av dom? Det verkar vara minst tre raser inblandade som inte ens går speciellt väl ihop....
Nej, jag tror knappast att fyllekärringen som har mixtrat ihop Bernys nya hund bryr sig speciellt mycket om hur hennes valpar får det, hon är väl bara glad när hon faktiskt lyckas bli av med en...
Citera
2014-08-04, 09:35
Medlem
mittenskittens avatar
Hon har ju som sagt uppfödaren som vän på sin fb nu, där hon kan läsa allt om Bs skit och framförallt andras kommentarer om henne, och hon lär ju hitta till hennes blogg också... men allt det verkar inte hindra henne speciellt mycket, hon tänker väl bara på att få betalt :s (vad nu B ska få dem ifrån)

Äcklas fan av människorna som skriver uppmuntrande saker.. "det kunde inte bli mer rätt", "han är såååå söt, rätt hund för dig", "det är precis som med barn, lättare att ha två än en".... alltså vafan!!
Citera
2014-08-04, 10:17
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Men hur ska alla då få veta att han fått ligga?

Är du gullig och länkar Jannes fb?
Citera
2014-08-04, 11:23
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Är du gullig och länkar Jannes fb?

https://www.facebook.com/aregdbdgjahnbergbcgdge?fref=ts
Citera
2014-08-04, 13:10
Medlem
Inte förvånande att hon köper från en oseriös uppfödare...
Är väl ingen annan som vill sälja hund till henne i dagsläget.
Om hon nu börjat sköta Theus bra så är det kanon, men då borde hon fokusera fullt ut på honom ett bra tag innan hon funderar på en hund till.
Citera
2014-08-04, 14:02
Medlem
klimatiss avatar
Varför skriver Janne på engelska?
Citera
2014-08-04, 15:08
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Varför skriver Janne på engelska?

För att han är narcissist och tror att hela världen är intresserad av hans visdomsord. Att hans statusar får 2-5 likes gör det hela än mer komiskt.
Citera
2014-08-04, 15:29
Medlem
shws avatar
VARFÖR lägger man upp en sån här bild?! https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10492330_349389905208950_7470676886828729128_n.jpg

Edit: VARFÖR skriver Janne om hur många snubbar hans fruga legat med öppet på Facebook?!?!
Citera
2014-08-04, 15:54
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
VARFÖR lägger man upp en sån här bild?! https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10492330_349389905208950_7470676886828729128_n.jpg

Edit: VARFÖR skriver Janne om hur många snubbar hans fruga legat med öppet på Facebook?!?!

"för att jag vill att du ska se mina sensuella Berny bröst i ett coolt transformers linne så du och alla andra män vill ha mig"
Citera
2014-08-05, 08:55
Medlem
Portias avatar
Kan inte heller se att Jannes statusuppd. efter 16/7. Vad tyckte Berny och frun om det han skrev? nya hunden, var den planerad från "uppfödaren"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in