2013-03-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Skatteverket om du bara ska byta till vanligt förnamn och efternamn som finns i din släkt. Man kan inte t ex byta till "Svensson" om man inte haft någon koppling till någon som heter det. Ska du byta till något namn du haft i din släkt går du via skatteverket. Så även om du ska ta bort förnamn, lägga till förnamn mm.

Ska du byta till ett namn som är ovanligt och bara är "ditt" å går du via Patent- och registreringsverket. T ex om du ska byta efternamn till "Twilight" eller liknande.

Så var de gamla reglerna iaf, men det ändras ju eftersom.

Ring till Skatteverket och be om råd så skickar de dig rätt blanketter och information.

Tack!
Och tack alla andra för råd och tips.
Citera
2013-03-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Berny, har du ett nytt förhållande nu igen?

Ja. Jag har ett nytt förhållande. Han är en vuxen man och jag kommer hålla det hela mycket privat (så gott vi kan) eftersom jag vill det. Detta innebär att jag har en man i mitt liv nu igen ja, jag erkänner.
Citera
2013-03-08, 17:24
Medlem
Men Berny, du sa ju att du inte skulle ge dig in i något förhållande utan försöka koncentrera dig på att rusta upp ditt liv nu och lära dig vara ensam..? Tyckte det lät så sunt. Kanske borde hålla detta på en vänskapsnivå för att främja din egen utveckling, menar jag? Ibland behöver man ju sin space för att bearbeta saker och verkligen komma till insikt med sig själv. Tycker det är dumt att du kastar dig in i en ny relation såhär direkt.
Citera
2013-03-09, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.
Men Berny, du sa ju att du inte skulle ge dig in i något förhållande utan försöka koncentrera dig på att rusta upp ditt liv nu och lära dig vara ensam..? Tyckte det lät så sunt. Kanske borde hålla detta på en vänskapsnivå för att främja din egen utveckling, menar jag? Ibland behöver man ju sin space för att bearbeta saker och verkligen komma till insikt med sig själv. Tycker det är dumt att du kastar dig in i en ny relation såhär direkt.

Sedan kan det ju vara så att det är vuxna människor som vi inte känner och som fattar helt vanligt ovanliga beslut som varken behöver förklaras eller försvaras. Kanske kan det vara så att hur goda vi tycker våra råd än är har vi lagt på vissa värderingar vi kanske inte borde. Vem vet, kanske kan det vara så att vi bryr oss en aning för mycket om folk vi inte känner och därför inte ens kan önska att ge goda råd till. Sedan kan det förstås vara så att det bara är jag som varken vill eller kan analysera andra människors beteenden eller önskar ge goda råd till människor vars liv och leverne jag inte vet någonting om.
Mvh Regrepsa
Citera
2013-03-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.

Jag har min space. Den är jag väldigt noga med. Jag kommer inte kasta mig in i något. Han får stå ut med min självständighet om han vill ha ett förhållande med mig.
Jag tillhör inte någon som sagt.
Citera
2013-03-09, 12:30
Medlem
gannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Vad skrev denna ella74?

Hon skrev något i stil med att hon är uppvuxen i samma familj och att hon kände sig tvungen att skriva när det skrivs lögner här på flashback. Enligt ella74, har er familj inte ingått i Opus Dei, men haft vänner till familjen som varit medlemmar. Vänner som tydligen är väldigt fina människor.
Om någon annan minns bättre får ni gärna fylla på.
Citera
2013-03-09, 12:45
Bannlyst
Lever du fortfarande? Har du en egen lägenhet nu?
Hur är ditt psykiska mående nuförtiden?
Citera
2013-03-09, 14:03
Medlem
Kära flashbackare...

Jag blev lite på min vakt av ella74. Uppmärksam som fan om jag ska vara ärlig.

Det här tar jag på allvar. Jag kommer inte att svara på frågor på ett tag. Ta hand om er alla så länge. Jag dyker upp om ett tag igen.

Jag ser ett sammanhang som ni inte gör.

Önska mig lycka till så länge.

/er "hopplösa" berny
Citera
2013-03-09, 14:14
Medlem
Citat:
Kära flashbackare...

Det här tar jag på allvar. Jag kommer inte att svara på frågor på ett tag. Ta hand om er alla så länge. Jag dyker upp om ett tag igen.

/er "hopplösa" berny

Lycka till med allt och ta hand om dig
Citera
2013-03-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Lever du fortfarande? Har du en egen lägenhet nu?
Hur är ditt psykiska mående nuförtiden?

Läs tidigare inlägg så här du svaren. Tråkigt med en massa upprepning.
Citera
2013-03-09, 14:29
Moderator
Schlesiens avatar
Inlägg i tråden har raderats för att det utvecklades en diskussion om ett anonymt konto och dennes relation till en förening. Alltså Off Topic.

Nu har ytterliggare några inlägg raderats pga av chat och regel 0.06.

Håll topic och respektera reglerna så är allt okay.

/ Moderator
Citera
2013-03-09, 14:32
Medlem
Citat:
Kära flashbackare...

/er "hopplösa" berny

Haha helt fantastiskt. Jag älskar fortfarande att du manipulerar alla så som du vill. Borderline will always be borderline. jag längtar tills din nya bok kommer ut så andra träder fram och berättar sanningen. Men det är klart, i din sönderknarkade sjuka hjärna är det säkert sant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in