2011-01-18, 16:22
Medlem
Jag har nu även luskat fram en till grej. Enligt hennes bdb så var den fiktiva boken färdig redan 2007 (om jag inte tolkar det fel). Länk till bilden där hon skriver att boken nästan är färdig:
http://bilddagboken.se/p/dayview.html?diaryname=berny&t=1166828401&id=22421 855#a325

Och hon hade förlags möte denna dag:
http://bilddagboken.se/p/dayview.html?diaryname=berny&t=1166828401&id=22421 855#a326

Antingen är den boken hon pratar om 2009 skriven redan 2007. Eller så kallar hon "känn pulsen slå" för en fiktiv bok, vilket känns väldigt otroligt.
Det jag tror har hänt är att forum bett henne skriva om den eftersom de ansåg att den inte var bra nog. Eller så nekade de den rakt av.
Vilket jag för övrigt tror är den riktiga anledningen till varför hon bytte till piratförlaget.

Frågan är bara om hon valde att skriva en ny fiktiv roman runt år 2009. Piratförlaget har ju i samband med hotel och tv incidenten sagt att de inte fått något manus än. Berny behöver antagligen pengar, hade hon ett bra färdigt manus hade hon inte väntat med att skicka in det!

Eller vad tror ni? Har ni någon info jag missat? För detta går inte ihop
Citera
2011-01-18, 18:12
Medlem
zarazas avatar
Känn pulsen slå är INTE den fiktiva romanen hon "arbetar" med
Citera
2011-01-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaraza
Känn pulsen slå är INTE den fiktiva romanen hon "arbetar" med

Haha nej det vet jag ^^ Vilket gör hela grejen konstigt, eftersom det var så pass länge sen
Citera
2011-01-18, 23:56
Medlem
shaunryder99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klshnkv
Jag antar att det är på min bilddagbok du läst det här, och jag kan dementera att det skulle gälla Berny. Den kompis jag har som sitter på rättspsyk är inte Berny, och de två känner heller inte varandra överhuvudtaget. Jag är kompis med Berny, vi har ingått i samma vänskapskrets (eller gjorde) sedan tio år tillbaka ungefär, men jag har ingen kontakt med henne som det är nu. Men som sagt; det jag skrev på nyårsafton gäller INTE Berny.

Aha, ja det är ju bra att du kan dementera mina kluriga slutsatser. Du har föresten en väldigt intressant och unik bilddagbok, och en fantastiskt fin hund

Var det länge sedan du träffade eller hörde av Berny?
Citera
2011-01-19, 00:05
Medlem
shaunryder99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden
Nu har jag spenderat för många timmar på det här...

Vet inte om detta har postats eller ej, men om inte så kommer det här:
Från Amelias blogg:

Edit: Länk

Tro mig, detta har avhandlats på tråden, inget nytt.
Citera
2011-01-19, 00:06
Medlem
klshnkvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
Aha, ja det är ju bra att du kan dementera mina kluriga slutsatser. Du har föresten en väldigt intressant och unik bilddagbok, och en fantastiskt fin hund

Var det länge sedan du träffade eller hörde av Berny?

Man tackar, man tackar! Jag gör änna så gott jag kan på den fronten. Min vovving är bäst i världen!

Men, till ämnet... Ja, det var länge sedan. Senaste gången jag träffade henne var... När hon bodde i Göteborg, och fortfarande var tillsammans med Jonas, så det var alltså ett par år sedan. Har pratat med henne lite på internet och enstaka SMS efter det förstås, men inte träffat henne IRL. Minns inte när jag hörde av henne senast, det måste varit ett halvår sedan eller så.
Citera
2011-01-20, 07:10
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basworld
Jag har nu även luskat fram en till grej. Enligt hennes bdb så var den fiktiva boken färdig redan 2007 (om jag inte tolkar det fel). Länk till bilden där hon skriver att boken nästan är färdig:
http://bilddagboken.se/p/dayview.html?diaryname=berny&t=1166828401&id=22421 855#a325

Och hon hade förlags möte denna dag:
http://bilddagboken.se/p/dayview.html?diaryname=berny&t=1166828401&id=22421 855#a326

Antingen är den boken hon pratar om 2009 skriven redan 2007. Eller så kallar hon "känn pulsen slå" för en fiktiv bok, vilket känns väldigt otroligt.
Det jag tror har hänt är att forum bett henne skriva om den eftersom de ansåg att den inte var bra nog. Eller så nekade de den rakt av.
Vilket jag för övrigt tror är den riktiga anledningen till varför hon bytte till piratförlaget.

Frågan är bara om hon valde att skriva en ny fiktiv roman runt år 2009. Piratförlaget har ju i samband med hotel och tv incidenten sagt att de inte fått något manus än. Berny behöver antagligen pengar, hade hon ett bra färdigt manus hade hon inte väntat med att skicka in det!

Eller vad tror ni? Har ni någon info jag missat? För detta går inte ihop

Känn pulsen slå är en självbiografi som är en uppföljare till hennes första självbiografi och var en självbiografi ända sedan start. Enligt Berny så har hon alltid velat skrivit fiktivt och att hennes första bok blev en självbiografi av en slump. Det var efter Känn pulsen slå som hon bestämde sig för att börja skriva fiktivt och det är bland annat det hon pratade om i morgonsoffan på TV4. Varför hon bytte bokförlag har jag ingen aning om och är inte särskilt nyfiken heller. Poängen är att Känn pulsen slå från första början var en självbiografi och ingen fiktiv roman och att hon efter utgivandet av Känn pulsen slå påbörjat en fiktiv roman.

Min teori är att hon började skriva på den fiktiva romanen, som enligt hennes officiella hemsida skulle ha varit ute i butik hösten 2010, men att livet blev jävligt komplicerat så hon lade det åt sidan ett tag. Så vitt vi vet är hon hemlös så att skriva klart boken lär inte vara en av hennes högsta prioriteringar just nu, samt att det lär vara lite svårt att jobba med tanke på hennes situation.
Citera
2011-01-20, 11:55
Medlem
kama888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
jag är absolut inte helt säker i det jag skriver nu för det var ju ett par år sedan, men när hon gjorde slut med jonas "på riktigt" så befann hon sig i Halmstad där liz bor (toxic gick hon under namnet på helgon vet inte om hon gör det fortfarande) och att dom sedan gick hem till en snubbe som jag känner och att hon direkt började köpa upp all hans benso han hade hemma. kanske lite old news sådär men det händer ju inte så mycket annat i tråden, men jag kan ha helt fel med att det var i just Halmstad dom gjorde slut men så jag har fått det berättat för mig av denna killen så köpte hon upp all hans benso för att hon hade gjort slut med jonas och mådde dåligt och ja "ville lugna sig" eller vad man ska kalla det, vet inte om hon var ren den sista tiden med Jonas men annars var det "startpunkten" till hennes nuvarande pundande om hon då inte fortsatte när hon var ihop med jonas och hade blivit drogfri och allt sånt, men sen ska man ju inte lita på hennes ord om drogfrihet på någon front men ändå.

liz som i M*l*s C*l*s*n?
Citera
2011-01-20, 12:24
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kama888
liz som i M*l*s C*l*s*n?

bild: http://i.helgon.se/g/%7BA3E/%7BA3E32456-F459-4384-9606-BD3238F8DF9C%7D.jpg
Citera
2011-01-20, 16:15
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Varför hon bytte bokförlag har jag ingen aning om...

enligt amelia: berny skriver listor på hur hon ska bli mera känd, och rik och hur hon ska slå igenom utomlands, hon vill ju tex byta bokförlag från forum till pirat för pirat ger mest pengar.
Citera
2011-01-23, 14:27
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klshnkv
Man tackar, man tackar! Jag gör änna så gott jag kan på den fronten. Min vovving är bäst i världen!

Men, till ämnet... Ja, det var länge sedan. Senaste gången jag träffade henne var... När hon bodde i Göteborg, och fortfarande var tillsammans med Jonas, så det var alltså ett par år sedan. Har pratat med henne lite på internet och enstaka SMS efter det förstås, men inte träffat henne IRL. Minns inte när jag hörde av henne senast, det måste varit ett halvår sedan eller så.

Men hänger inte du runt i ungefär samma kretsar?

Kan du inte berätta lite mer om vad du vet om denne Berny m.m

Eller vet du om hon verkligen håller på med fler projekt eller har hon lagt ner nu när alla hennes lögner kommit fram?
Är det pga alla negativ uppmärksamhet som hennes internet-aktivitet nästan helt avstannat?
Citera
2011-01-23, 15:18
Medlem
klshnkvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Men hänger inte du runt i ungefär samma kretsar?

Kan du inte berätta lite mer om vad du vet om denne Berny m.m

Eller vet du om hon verkligen håller på med fler projekt eller har hon lagt ner nu när alla hennes lögner kommit fram?
Är det pga alla negativ uppmärksamhet som hennes internet-aktivitet nästan helt avstannat?

Nej, det vill jag inte påstå att jag gör... Jag är vän och bekant med ett flertal av hennes tidigare vänner, eller hur man skall säga, men från den kretsen hon berättar om i sin första bok ("änglafamiljen") plus några av de senare tillkomna av hennes vänner. Mycket av det där har ju lösts upp eller omstrukturerats. Vad jag vet har ingen av de bekanta vi delar någon större kontakt med Berny de heller, som det är nu.
Eftersom Berny är min kompis vill jag inte sitta och skvallra om henne på internet, varken jag eller hon (eller någon annan) tjänar på det. Har nog inte något vidare smaskigt att dela med mig av ändå, ens om jag ville. Jag vill henne allt väl och hoppas att hon skall komma på fötter och ordna upp sitt liv innan det är helt försent, även om vi inte har någon kontakt nu.
För övrigt så vet jag inte varför hennes författande avstannat, det kan man bara spekulera i, liksom varför hon inte är så aktiv på internet längre. En rätt kvalificerad gissning är väl att det är för att hon mår för dåligt, lever för destruktivt etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in