2012-11-18, 22:27
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Förut fanns det några mindre smickrande bilder på Berny i latexunderkläder, tror nån nakenbild också. Kan inte hitta dem längre.
EDIT: http://imageshack.us/g/502/bp1e.jpg/

Finns (eller åtminstone fanns) mängder av liknande bilder på henne. Hon skulle, såvida hon inte gjort en totalvändning, aldrig skämmas för sin kropp.
Citera
2012-11-18, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Finns (eller åtminstone fanns) mängder av liknande bilder på henne. Hon skulle, såvida hon inte gjort en totalvändning, aldrig skämmas för sin kropp.
Nej det tror inte jag heller att hon gör, är nog det mest friska med henne. Men jag hade inte velat att sådana bilder ligger ute på internet på mig, speciellt inte eftersom hon tydligen planerar att släppa en till bok.

Men ärligt talat så verkar hon vara betydligt mer "närvarande" nu. Eller ha en mer realistisk syn. Det hon skrev om att bli sedd som en förebild på sin bilddagbok tycker jag var en väldigt nykter syn. Jag är mest orolig över att Jhna kommer dra tillbaka henne i gamla spår.
Citera
2012-11-18, 23:12
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Electrospit
http://www.youtube.com/watch?v=vKbtOzZcmvw&feature=player_embedded

Oj!
När jag började kolla så tänkte jag att detta är ännu en tjej där psykiatrin misslyckats totalt.

Fick starka Berny-vibbar direkt i klippet, Berny blev ju likadan.
Hela hennes person har ju varit den "psyksjuka tjejen som kämpar för sin överlevnad" och efter Vingklippt Ängel var den identiteten så hårt fast på henne att hon aldrig kommer kunna ta sig ur den, för vem skulle Berny vara utan sina "demoner" och allt de som de gör att det är så synd om henne eftersom hon mår dåligt?
Kommer hon någonsin kunna leva ett normalt liv? Ha en lägenhet, gå till ett arbete och klara sig själv utan folk som backar upp henne?
Givetvis inte. Nu är väl Berny rätt rejält sjuk (ja, jag vet också att hon överdriver mycket av det) och de är inte säkert hon hade fixat ett sånt liv även om hon levde under tiden innan internet och om hon aldrig hade fått ut sin bok, men som det är nu så tror jag inte hon vill ändra sin identitet. Berny är ju ändå 30 år och ingen ungdom längre.

Exakt samma känsla kom direkt i Youtubeklippet med denna Jhna.
22 år, inlagd 10 gånger. Blicken och rösten när hon berättar om det som är jobbigt. ÄNNU en av alla unga tjejer som blivit sin diagnos.
Man märker ju snabbt att Jhna är "tjejen som mår dåligt och det är synd om". Hon lägger in sig frivilligt men berättar att om hon skriver ut sig så skulle de sätta psykiatrisk tvångsvård på henne. Skulle vilja veta vad hon motiverar det på för de känns mest som en säkerhet för henne själv och ett försök att glida undan ansvar då det blir tvång om hon vill skriva ut sig.
Kommer denna tjejen klara ett liv där hon inte är "den som mår dåligt och det är synd om". Som klarar sig med egen lägenhet och kan försörja sig själv?
5 minuter in i klippet kommer svaret, "hon känner sig mer hemma på psyket än i sin egen lägenhet"
Vad ska man säga?
Ännu en tjej som kommer leva sitt liv med hela personligheten som psykiskt sjuk. Att hon är tillsammans med Berny kommer nog stärka det ännu mera, tyvärr. Jag klarade inte att se mer efter de första fem minuterna iallafall.

Psykiatrin borde hitta ett annat sätt att arbeta med de här tjejerna, för de som psykiatrin gör idag skadar ju dem ännu mera, och även om jag vet hur många på Flashback som stör sig på Bernys fangirls så är det ändå människor vi pratar om, det är fan tragiskt att se sånt här fall och det rör ju sig inte bara om den här Jhna utan de kryllar ju liknande unga tjejer runt om i Sverige.

Nu vill jag inte komma med snedvrida kvinnideal eller dissa ner på någon men är tjejen kraftig (eller ja, tjock typ) eller ser ansiktet bara ut sådär pga vinkeln?
Hon liknar en ung Berny lite, så att det är Berny 2.0 som någon skrev stämmer nog.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2012-11-18 kl. 23:22.
Citera
2012-11-19, 00:01
Medlem
Fiaskruttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Ta livet av sig?!
Hon har ju aldrig mått bättre, först har hon repat sig efter heroinmissbruk och hemlöshet och nu skaffat en flickvän i den här Johanna. Sen är inte Berny Pålsson den som tar livet av sig då hon har en alldeles för grandios självbild för att göra någonting sådant.
Jag garanterar att Berny Pålsson skriver på sin nästan roman om sitt liv, även om hennes läsarkrets bör ha minskat.
Kollar du Johanna Netzells blogg så ser du att de har mer gemensamt än enbart drogerna, det är två stycken fullfjädrade emotjejer med psykiska sjukdomar med skev verklighetsuppfattning och behovsbekräftelse som de får genom att skriva. Bland annat ska tilläggas, Johanna skrev i sin blogg för bara veckor sedan hur hon legat på golvet och skrikit när inte personal uppmärksammat henne så deras behovsbekräftelse som man ser på nätet är nog bara en liten och förskönad bild av hur de verkligen ter sig.
Att Johanna är betydligt yngre och inte har fått de utseendet som Berny har fått ännu är väl de enda jag kan komma på som skiljer dem åt.
*vill lägga till att man får ge Berny att hon kan skriva medans de närmast är plågsamt att försöka läsa Johannas blogg, även om hon troligen lever i bilden att hon kan skriva

"Lika barn leka bäst" stämmer nog här. Det är många som roas av den här skeva såpan med dessa tragiska spillror till människor och det finns ju uppenbarligen underhållning i att följa det. Men jag tycker synd om de friska människor som i dessa människors väg, som Johannas ex pojkvän som nu utmålas som en som behandlat henne dåligt utan att hon skriver ut vad han har gjort vilket bara ökar spekulationerna men någonstans får denna Björn skylla sig själv när han söker sig till emotjejer. Likadant tycker jag om Bernys ex Jonas som ju jobbade som mentalskötare, han borde verkligen veta bättre!

Finns det länk till videon där Johanna Netzell pratar i 20 minuter om hur det är att vistas på psyket?

Missförstå mig rätt. att hon tar en överdos av misstag menade jag. Det händer ju ofta i de där världen.
Citera
2012-11-19, 14:41
Medlem
Efter att ha läst igenom senaste tidens bilddagboksskriv så tror jag henne faktiskt. För första gången känns det som hon visar sig sårbar på riktigt. Förut var det mycket elände och starka känslor men alltid med en välputsad fasad och romantisering. Nu när hon inte längre tar i från tårna och inte heller skriver där hon får största möjliga ljus så känns det som om hon verkligen ser på sig själv och sin situation med nyktra ögon. Visst är det en del 'drömkvinna' och blabla men på det stora hela känns hon mer och mer som en helt vanlig tjej som det gått snett för. Inte som självskadarnas skyddshelgon.

Jag hoppas det går bra för Berny nu.
Citera
2012-11-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove

kolla bilden här,., skulle skämmas över min kropp om man har så lång mellanrum mellan huvud och pattarna: http://cdn.publishme.se/cdn/5-2/354714/images/2012/foto_carlis_fridlund_alla_bilderna_kommer_inom_kor t_laggas_upp_pa_hemsidan_sa_hall_utkik_50a63941ddf 2b31d0c0037f2.jpg
Citera
2012-11-20, 06:29
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
kolla bilden här,., skulle skämmas över min kropp om man har så lång mellanrum mellan huvud och pattarna: http://cdn.publishme.se/cdn/5-2/354714/images/2012/foto_carlis_fridlund_alla_bilderna_kommer_inom_kor t_laggas_upp_pa_hemsidan_sa_hall_utkik_50a63941ddf 2b31d0c0037f2.jpg

Kan bero på att hon varken har BH eller silikon pattar. Du kanske blivit för van med att se tjejer i push-up BH och/eller silikon pattar. Helt normalt att se ut sådär, det är inte tänkt att pattarna nästan ska nudda hakan. Hon har inget att skämmas över vad gäller hennes utseende.
Citera
2012-11-20, 06:39
Avslutad
Citat:
Klart du skulle. Det är tur att alla inte är så osäkra eller har så orimliga krav som du har.

Hon verkar ha tillbringat väldigt mycket tid nu det senaste med att forska, kanske är därför hon verkar friskare? Att hon har kommit till självinsikt och förstår sig själv och sina sjukdomar bättre. Och framförallt insett att hon inte är unik på något sätt.
Citera
2012-11-20, 06:51
Medlem
Repolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Oj!
När jag började kolla så tänkte jag att detta är ännu en tjej där psykiatrin misslyckats totalt.

Fick starka Berny-vibbar direkt i klippet, Berny blev ju likadan.
Hela hennes person har ju varit den "psyksjuka tjejen som kämpar för sin överlevnad" och efter Vingklippt Ängel var den identiteten så hårt fast på henne att hon aldrig kommer kunna ta sig ur den, för vem skulle Berny vara utan sina "demoner" och allt de som de gör att det är så synd om henne eftersom hon mår dåligt?
Kommer hon någonsin kunna leva ett normalt liv? Ha en lägenhet, gå till ett arbete och klara sig själv utan folk som backar upp henne?
Givetvis inte. Nu är väl Berny rätt rejält sjuk (ja, jag vet också att hon överdriver mycket av det) och de är inte säkert hon hade fixat ett sånt liv även om hon levde under tiden innan internet och om hon aldrig hade fått ut sin bok, men som det är nu så tror jag inte hon vill ändra sin identitet. Berny är ju ändå 30 år och ingen ungdom längre.

[---]

Hihihi... Jaaa, hon borde fan bara sluta gnälla en massa, sluta ta kinkiga lesbothreesome-foton, sluta sminka sig som ett komplett white trash, ta sig i kragen, sätta på sig ett par byxor, och skaffa ett jävla jobb.
Citera
2012-11-26, 10:41
Medlem
Det var dåligt uttryckt av mig!
Citera
2012-11-26, 11:23
Medlem
Men, för att fortsätta försöka göra någonting av tråden på ett klyftigare sätt byter jag ämne.
igår läste jag på dayviews någonting som gjorde mig riktigt uppgiven. HUR i hela världen kan dessa "få" en trea i malmö? manipulativa och mycket skickliga människor de där två. Jag ville nästan gråta för jag har vänner i värre sits, vissa med psykiska men även fysiska hinder som blir avvisade hjälp av olika typer av både försäkringskassan och socialen. sådana personer som till skillnad från Jhna och Berny aldrig gjort illa alla i sin omgivning för att få det de vill ha. som tar ansvar för sina egna liv och handlingar. som inte sysslat med bedrägeri eller stöld (berny) eller har betalningsanmärkningar på kronofogden.
det känns helt fel detta.
Citera
2012-11-26, 15:09
Avslutad
Citat:
Men, för att fortsätta försöka göra någonting av tråden på ett klyftigare sätt byter jag ämne.
igår läste jag på dayviews någonting som gjorde mig riktigt uppgiven. HUR i hela världen kan dessa "få" en trea i malmö? manipulativa och mycket skickliga människor de där två. Jag ville nästan gråta för jag har vänner i värre sits, vissa med psykiska men även fysiska hinder som blir avvisade hjälp av olika typer av både försäkringskassan och socialen. sådana personer som till skillnad från Jhna och Berny aldrig gjort illa alla i sin omgivning för att få det de vill ha. som tar ansvar för sina egna liv och handlingar. som inte sysslat med bedrägeri eller stöld (berny) eller har betalningsanmärkningar på kronofogden.
det känns helt fel detta.

Eller hur. Och hon ska ha Aspergers och ha problem med människor. Hon vet precis hur hon ska göra för att få det hon vill ha.

Men om man känner Berny rätt har hon fuckat upp lägenheten snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in