2010-05-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Men herregud.

För det första har du suttit och debatterat nu i flera dagar om Berny utan att ens ha läst bloggen där Berny SJÄLV skriver hur illa det faktiskt är. Så sitter du här och påstår att vi inte har bevis, att vi har dålig människosyn, o.s.v. Du är lite som Gunde Svan som sa "vilken jordbävning?" en vecka efter Haiti. DU är den som verkar ha minst koll här.

För det andra, INGEN här anser sig bättre än någon som är hemlös. UltimateHybride har t.o.m. själv berättat om hur h*n satt fast i ett missbruk men tog sig ur det. Att vara hemlös är dessutom i allra högsta grad ett val man gör själv. Jag säger inte det är lätt att ta sig ur ett missbruk men ingen i Sverige behöver leva på gatan.

Berny har dessutom fått så JÄVLA mycket hjälp och så många chanser. 2007/2008 låg hon ju på avgiftning i tre månader. Hon har tvångsvårdats otaliga gånger för att hon ansetts vara en fara för sig själv. Hon spenderade sin ungdom på BUP/behandlingshem. För någon vecka sen spenderade hon natten på MAVA p.g.a. en överdos. Alltså, förstår du vilka pengar som spenderats på den här kvinnan? För att försöka HJÄLPA henne. Någon som hon nyligen förklarat i sin blogg att hon är fullständigt ointresserad av. Hon tycker det är nice att sitta där med sin äckliga methface-pojkvän och slå i sig panna efter panna om dagarna.

Så kom inte och säg att VI har dålig människosyn. Det är inte synd om Berny.

Slutligen: angående hundfrågan. Det är SJÄLVKLART att hon inte ska ha hund. Jag vet inte om du sett bilderna från hur det såg ut i huset i Torslanda efter att Berny och Amelia flyttat ut därifrån men där låg kattskit ÖVERALLT, sprutor, kanyler, eldade skedar, ölburkar. I ett hus som Berny så gärna predikade om hur fint det var. Det finns t o m en BILD där Berny och Amelia kysser varandra och Amelias lilla hund sitter och kissar i bakgrunden. Jag kan inte ens föreställa mig hur Milo har det nu. Så nej. Berny ska inte ha någon jävla hund.

Jag har väl för fan annat att göra än läsa alla författares bloggar. Man ser först och främst till böckerna de skriver. Och ja, folk på skvaller flashback har ofta en usel människosyn!
Senast redigerad av nickolina 2010-05-05 kl. 13:51.
Citera
2010-05-05, 13:30
Medlem
Och nu vill du naturligtvis ha bildbevis. Det är fullt rimligt efter alla mina påstående. Är det någon som har kvar adressen till bilderna som Madde laddade upp på bilddagboken?

Här är bilden där deras älskade hund som är så väl omhändertagen sitter och fucking PISSAR medan Berny och Amelia sitter och fotar sig själva medan de är påtända:

http://i39.tinypic.com/1h9ddt.jpg
Citera
2010-05-05, 13:30
Medlem
Citat:
Men herregud.

För det första har du suttit och debatterat nu i flera dagar om Berny utan att ens ha läst bloggen där Berny SJÄLV skriver hur illa det faktiskt är. Så sitter du här och påstår att vi inte har bevis, att vi har dålig människosyn, o.s.v. Du är lite som Gunde Svan som sa "vilken jordbävning?" en vecka efter Haiti. DU är den som verkar ha minst koll här.

För det andra, INGEN här anser sig bättre än någon som är hemlös. UltimateHybride har t.o.m. själv berättat om hur h*n satt fast i ett missbruk men tog sig ur det. Att vara hemlös är dessutom i allra högsta grad ett val man gör själv. Jag säger inte det är lätt att ta sig ur ett missbruk men ingen i Sverige behöver leva på gatan.

Berny har dessutom fått så JÄVLA mycket hjälp och så många chanser. 2007/2008 låg hon ju på avgiftning i tre månader. Hon har tvångsvårdats otaliga gånger för att hon ansetts vara en fara för sig själv. Hon spenderade sin ungdom på BUP/behandlingshem. För någon vecka sen spenderade hon natten på MAVA p.g.a. en överdos. Alltså, förstår du vilka pengar som spenderats på den här kvinnan? För att försöka HJÄLPA henne. Någon som hon nyligen förklarat i sin blogg att hon är fullständigt ointresserad av. Hon tycker det är nice att sitta där med sin äckliga methface-pojkvän och slå i sig panna efter panna om dagarna.

Så kom inte och säg att VI har dålig människosyn. Det är inte synd om Berny.

Slutligen: angående hundfrågan. Det är SJÄLVKLART att hon inte ska ha hund. Jag vet inte om du sett bilderna från hur det såg ut i huset i Torslanda efter att Berny och Amelia flyttat ut därifrån men där låg kattskit ÖVERALLT, sprutor, kanyler, eldade skedar, ölburkar. I ett hus som Berny så gärna predikade om hur fint det var. Det finns t o m en BILD där Berny och Amelia kysser varandra och Amelias lilla hund sitter och kissar i bakgrunden. Jag kan inte ens föreställa mig hur Milo har det nu. Så nej. Berny ska inte ha någon jävla hund.

Jag har väl för fan annat att göraän läsa alla författares bloggar! Man ser först och främst till böckerna de skriver. Och ja, folk på Skvaller flashback har ofta en usel människosyn!
Senast redigerad av nickolina 2010-05-05 kl. 13:56.
Citera
2010-05-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickolina
Jag har väl för fan annat att göra i mitt liv än sitta och läsa alla författares bloggar. Man ser först och främst till böckerna de skriver. Och ja, folk på skvaller flashback har ofta en usel människosyn!

Självklart inte. Men man kan ju kolla upp fakta innan man kommer med påstående. Bernys blogg är så enkel att hitta. Har du inte tid att kolla den har du inte heller tid att sitta här och försvara henne i flera dagar.
Citera
2010-05-05, 13:49
Medlem
Citat:
Och nu vill du naturligtvis ha bildbevis. Det är fullt rimligt efter alla mina påstående. Är det någon som har kvar adressen till bilderna som Madde laddade upp på bilddagboken?

Här är bilden där deras älskade hund som är så väl omhändertagen sitter och fucking PISSAR medan Berny och Amelia sitter och fotar sig själva medan de är påtända:

http://i39.tinypic.com/1h9ddt.jpg

Det händer ibland att hundar kissar, även hos folk som inte är påtända.
Citera
2010-05-05, 14:36
Medlem
Citat:
Han Formaldehyd eller vad han kallar sig är så otrevlig att jag i fortsättningen kommer ignorera vad han skriver.
Han verkar kunna tre fraser: Efterbliven, Slut i Huvudet och jävla idiot - och det skvallrar ju inte om någon högre intelligens.

HAHA, "han formaldehyd". Jag har aldrig sagt ett ord om efterbliven, slut i huvudet eller jävla idiot.
Citera
2010-05-05, 15:17
Medlem
[quote=formaldehyd]HAHA, "han formaldehyd". Jag har aldrig sagt ett ord om efterbliven, slut i huvudet eller jävla idiot. [/QUOTE

Det spelar ingen roll för du är lika otrevlig
Senast redigerad av nickolina 2010-05-05 kl. 15:35.
Citera
2010-05-05, 18:59
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Menar du för att hon uppmuntrar folk att knarka eller? Jag får erkänna att jag inte visste att det var så illa däran med henne, som hennes blogg avslöjar. Hoppas hon får hjälp snart.

Nej det var inte det jag syftade på. Syftade på hennes ex , hyresvärdar och alla fd superbästisänglavänner.
Hon är inte specielt originell, jag har träffat på typen massor med gånger och dom lämnar efter sig krossade ex-pojkvänner, svikna polare och jämt stora skulder till höger och vänster till folk som vill vara snälla eller är godtrogna.

Citat:
Det där blogginlägget är lite som ett rop på hjälp

Eller uppmärksamhet.
"Titta på mig jag ÄLSKAR och KNARKAR."

Citat:
Ursprungligen postat av Xana

Det enda man kan göra för henne i nuläget är att slita henne ur Niklas grepp och isolera henne i en cell där hon tvångsavgiftas, så få hon skrika och slåss bäst hon vill under tiden. Görs inte detta kommer hon troligen dö. Hon lever som Nancy Spungen, och vi vet hur det gick för henne..mördad av sin pojkvän med en jaktkniv i magen år 1977. De hittade henne under badrumsvasken, hade förblött.

Varför antar du att han har henne i "sitt grepp" och inte tvärtom?
Senast redigerad av langaocb 2010-05-05 kl. 19:07.
Citera
2010-05-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nej det var inte det jag syftade på. Syftade på hennes ex , hyresvärdar och alla fd superbästisänglavänner.
Hon är inte specielt originell, jag har träffat på typen massor med gånger och dom lämnar efter sig krossade ex-pojkvänner, svikna polare och jämt stora skulder till höger och vänster till folk som vill vara snälla eller är godtrogna.

Eller uppmärksamhet.
"Titta på mig jag ÄLSKAR och KNARKAR."

Men om man blundar hårt, skiter i allt sånt och bara tänker på boken, så är den inte så dum. Kanske är hon en ny Pia Degermark och det är bara att beklaga i så fall.
Citera
2010-05-05, 19:11
Medlem
-jOE!s avatar
En massa OT och trams raderat, lyft nivån lite nu! /mod
Citera
2010-05-05, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Han verkar ju inte direkt vara stabil (mer omogen/labil samt trolig heroin/morfin-missbrukare, minns inte så noga); med tanke på det han skriver på facebook i alla fall...
Har förmodligen ett extremt dåligt inflytande.

Räcker med en blick på Niklas för att se vad det r för en white-trash för fan. Och ja, hon kommer sluta död av drogerna om ingen ingriper. Hur kan du INTE se hur illa det är? Tjejen är ju på botten, det kan inte bli värre.
Citera
2010-05-05, 23:22
Medlem
ontblods avatar
Om någon verkligen orkade läsa mer än tio sidor av hennes böcker förtjänar de fan medalj. Bara samma dravel på varenda sida och hon har fan inga problem som hon INTE skulle kunna ta tag i själv och lösa. Uppmärksamhet är det enda hon är ute efter och hon verkar gå över lik för att få den (även om det blir hennes eget).

Om hon har hunden kvar så är hon inte bara patetisk utan även en väldigt grym person som inte fattar att hennes desperata uppmärksamhetsbehov skadar djuret för jag skiter i henne men hennes djur ska fan inte behöva se hennes äckliga påtända nuna varje dag.
Senast redigerad av ontblod 2010-05-05 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in