2010-12-28, 03:07
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Ursäkta en otfråga men vad är bdb?
"bilddagboken"
Citera
2011-01-01, 02:47
Medlem
Yerzs avatar
jag är absolut inte helt säker i det jag skriver nu för det var ju ett par år sedan, men när hon gjorde slut med jonas "på riktigt" så befann hon sig i Halmstad där liz bor (toxic gick hon under namnet på helgon vet inte om hon gör det fortfarande) och att dom sedan gick hem till en snubbe som jag känner och att hon direkt började köpa upp all hans benso han hade hemma. kanske lite old news sådär men det händer ju inte så mycket annat i tråden, men jag kan ha helt fel med att det var i just Halmstad dom gjorde slut men så jag har fått det berättat för mig av denna killen så köpte hon upp all hans benso för att hon hade gjort slut med jonas och mådde dåligt och ja "ville lugna sig" eller vad man ska kalla det, vet inte om hon var ren den sista tiden med Jonas men annars var det "startpunkten" till hennes nuvarande pundande om hon då inte fortsatte när hon var ihop med jonas och hade blivit drogfri och allt sånt, men sen ska man ju inte lita på hennes ord om drogfrihet på någon front men ändå.
Citera
2011-01-01, 14:12
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
jag är absolut inte helt säker i det jag skriver nu för det var ju ett par år sedan, men när hon gjorde slut med jonas "på riktigt" så befann hon sig i Halmstad där liz bor (toxic gick hon under namnet på helgon vet inte om hon gör det fortfarande) och att dom sedan gick hem till en snubbe som jag känner och att hon direkt började köpa upp all hans benso han hade hemma. kanske lite old news sådär men det händer ju inte så mycket annat i tråden, men jag kan ha helt fel med att det var i just Halmstad dom gjorde slut men så jag har fått det berättat för mig av denna killen så köpte hon upp all hans benso för att hon hade gjort slut med jonas och mådde dåligt och ja "ville lugna sig" eller vad man ska kalla det, vet inte om hon var ren den sista tiden med Jonas men annars var det "startpunkten" till hennes nuvarande pundande om hon då inte fortsatte när hon var ihop med jonas och hade blivit drogfri och allt sånt, men sen ska man ju inte lita på hennes ord om drogfrihet på någon front men ändå.

Hon har nog tyvärr aldrig varit helt ren, när hon var som mest stolt över sitt nya, friska, rena liv så hängde hon ju på technoir och rocks mest hela tiden med vin eller bubbel i handen. Jag tror faktiskt inte att hon hållit sig borta från benzo i stora mängder eller andra lugnande piller, någonsin. Hon tänkte väl bara att hon "medicinerade" p.g.a alla hennes psykiska åkommor, hon hade väl bara inte fattat att en karta skulle räcka längre än ett par timmar.
Citera
2011-01-11, 14:52
Medlem
Dog den här tråden ut nu?
Citera
2011-01-11, 18:43
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebeth
Dog den här tråden ut nu?

Det känns lite som det....ingen vet ju något om det efter att det blev rättegång eller vad det var. Allting är bara ett stort tomt hål. Jag längtar efter nästa nya snaskighet med, men tyvärr känns det som att det kommer dröja otroligt länge innan vi hör något om henne eller nicklas igen. :/
Citera
2011-01-11, 20:08
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Det känns lite som det....ingen vet ju något om det efter att det blev rättegång eller vad det var. Allting är bara ett stort tomt hål. Jag längtar efter nästa nya snaskighet med, men tyvärr känns det som att det kommer dröja otroligt länge innan vi hör något om henne eller nicklas igen. :/
Mmm... Hennes tid i rampljuset (fast vilket jävla ramplus förresten?) är ju tyvärr med största säkerhet förbi. Och när hon inte ens är intressant att skvallra om längre så kan man konstatera att det nog inte är mycket kvar av henne. Trist, för jag tror fortfarande att det kunde blivit något bra av henne. Om hon hade kunnat hålla sig ren vill säga...
Citera
2011-01-15, 20:54
Medlem
shaunryder99s avatar
Jag råkade läsa en grej på en blogg som tillhör en av Bernys vänner som fick mig direkt att börja spekulera. Vill påpeka att detta helt och hållet är mina egna slutsatser och behöver inte alls ha någon som helst verklighetsförankring. Vännen listade i ett blogginlägg på nyårsafton olika händelser som inträffat under 2010 och skrev bland annat "att en vän hamnat på rättspsyk".....

Med åtanke på att det är väldigt väldigt tyst både från henne och Nicklas så skulle ju detta kunna vara ett alternativ, hon på rättspsyk och han i fängelse (han har ju inte uppdaterat facebook sedan 8/12). Berny har ju vid flera tillfällen dödshotat personer och har säkert utöver hotellbedrägeriet samlat på sig annat rättsligt stoff (narkotikabrott?) och kanske ansåg man att rättspsyk var det rätta alternativet framför fängelse. Men som sagt, detta är endast vilda spekulationer. Kanske har hon och Nicklas helt enkelt beslutat sig för att gå under jorden. Hon skrev ju vid något tillfälle att de planerade för att dra utomlands.

Man har under hösten kunnat se Bernys namn nämnas i några få sammanhang i bloggar som tillhör personer i hennes umgängeskrets, men inget nu på senare tid.
Citera
2011-01-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
Jag råkade läsa en grej på en blogg som tillhör en av Bernys vänner som fick mig direkt att börja spekulera. Vill påpeka att detta helt och hållet är mina egna slutsatser och behöver inte alls ha någon som helst verklighetsförankring. Vännen listade i ett blogginlägg på nyårsafton olika händelser som inträffat under 2010 och skrev bland annat "att en vän hamnat på rättspsyk".....

Med åtanke på att det är väldigt väldigt tyst både från henne och Nicklas så skulle ju detta kunna vara ett alternativ, hon på rättspsyk och han i fängelse (han har ju inte uppdaterat facebook sedan 8/12). Berny har ju vid flera tillfällen dödshotat personer och har säkert utöver hotellbedrägeriet samlat på sig annat rättsligt stoff (narkotikabrott?) och kanske ansåg man att rättspsyk var det rätta alternativet framför fängelse. Men som sagt, detta är endast vilda spekulationer. Kanske har hon och Nicklas helt enkelt beslutat sig för att gå under jorden. Hon skrev ju vid något tillfälle att de planerade för att dra utomlands.

Man har under hösten kunnat se Bernys namn nämnas i några få sammanhang i bloggar som tillhör personer i hennes umgängeskrets, men inget nu på senare tid.

Intressant! Det är dessutom inte särskilt osannolikt. Om hon åkt dit för en rad olika brott som hon begått den senaste tiden så är det rätt sannolikt att rättspsyk blir henns öde medan Nicklas får finkan.

Btw: bifoga gärna länk.
Citera
2011-01-17, 17:56
Medlem
klshnkvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99

Jag antar att det är på min bilddagbok du läst det här, och jag kan dementera att det skulle gälla Berny. Den kompis jag har som sitter på rättspsyk är inte Berny, och de två känner heller inte varandra överhuvudtaget. Jag är kompis med Berny, vi har ingått i samma vänskapskrets (eller gjorde) sedan tio år tillbaka ungefär, men jag har ingen kontakt med henne som det är nu. Men som sagt; det jag skrev på nyårsafton gäller INTE Berny.
Citera
2011-01-18, 11:54
Medlem
När man söker på Berny och Nicklas på eniro får man fram en adress på Tyresö, där båda personerna enligt eniro är skrivna... är detta en gammal eller ny adress?

Sen undrar jag även lite runt bernys pappa, som enligt bernys egna hemsida är en författare som också har publicerat några böcker... vet någon vilka böcker är det? eller vad han heter?
Senast redigerad av basworld 2011-01-18 kl. 12:22.
Citera
2011-01-18, 12:12
Medlem
Och Btw, eftersom jag vet att det fortfarande finns folk som inte är säkra på om hela denna "tv incident" har med Berny att göra (jag har sett flera trådar innehållandes funderingar runt den stulna tv'n) kan ni kolla in denna länk från expressen, där de säger att författarinan ifråga har skrivit två böcker där hon skildrar sitt självdestruktiva liv:

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2220370/kvinnlig-forfattare-stal-och-forstorde-hotellrum
Citera
2011-01-18, 16:13
Medlem
Nu har jag spenderat för många timmar på det här...

Vet inte om detta har postats eller ej, men om inte så kommer det här:
Från Amelias blogg:

Citat:
TORSDAGEN DEN 9:E SEPTEMBER 2010
ser jag någonsin den jävla berny igen ansvarar jag inte för mina handlingar

Berny pålsson den falska äckliga lögnaktikga varelsen som inte ens är värd att bli kallad människa har gjort det igen.
Hon och hennes kille hade varit här hos julia och micke när jag var med my vad dom gjorde här överhuvudtaget vet jag inte men dom snor ALL mat jag handlat alltså det skulle räcka hela månaden, men det är inte det värsta. HON SNOR MIN LAPTOP som låg på vardagsrumsbordet med kvitto och garanti och allt för den är sönder så jag skulle laga den. Och hur vet jag att det var hon? IDIOTEN säljer datorn till en av mickes bästa vänner och micke har ju berättat att datorn blivit stulen och får veta att berny och niklas kom med en sådan laptop och sålde och papprerna var ju med med MITT NAMN så det hela kom ju fram och har jag tur kan jag få tillbaka det som finns på den lixom. Alltså jag hatar verkligen henne, och hur hon behandlar människor, och hur hon behandlar mig, att hon tar det jag äger och har så fort hon får en chans, well ser jag henne så ansvarar jag inte för vad som kan ske, jag kan slåss!

Edit: Länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in