Citat:
Ursprungligen postat av nickolina
Vänta nu...Jaktkniv?! Jag trodde Berny Pålssons problem är att hon är hemlös och är fast i ett missbruk, inte att hon är med en farlig pojkvän, eller?
Men herregud.
För det första har du suttit och debatterat nu i flera dagar om Berny utan att ens ha läst bloggen där Berny SJÄLV skriver hur illa det faktiskt är. Så sitter du här och påstår att vi inte har bevis, att vi har dålig människosyn, o.s.v. Du är lite som Gunde Svan som sa "vilken jordbävning?" en vecka efter Haiti. DU är den som verkar ha minst koll här.
För det andra, INGEN här anser sig bättre än någon som är hemlös. UltimateHybride har t.o.m. själv berättat om hur h*n satt fast i ett missbruk men tog sig ur det. Att vara hemlös är dessutom i allra högsta grad ett val man gör själv. Jag säger inte det är lätt att ta sig ur ett missbruk men ingen i Sverige behöver leva på gatan.
Berny har dessutom fått så JÄVLA mycket hjälp och så många chanser. 2007/2008 låg hon ju på avgiftning i tre månader. Hon har tvångsvårdats otaliga gånger för att hon ansetts vara en fara för sig själv. Hon spenderade sin ungdom på BUP/behandlingshem. För någon vecka sen spenderade hon natten på MAVA p.g.a. en överdos. Alltså, förstår du vilka pengar som spenderats på den här kvinnan? För att försöka HJÄLPA henne. Någon som hon nyligen förklarat i sin blogg att hon är fullständigt ointresserad av. Hon tycker det är nice att sitta där med sin äckliga methface-pojkvän och slå i sig panna efter panna om dagarna.
Så kom inte och säg att VI har dålig människosyn. Det är inte synd om Berny.
Slutligen: angående hundfrågan. Det är SJÄLVKLART att hon inte ska ha hund. Jag vet inte om du sett bilderna från hur det såg ut i huset i Torslanda efter att Berny och Amelia flyttat ut därifrån men där låg kattskit ÖVERALLT, sprutor, kanyler, eldade skedar, ölburkar. I ett hus som Berny så gärna predikade om hur fint det var. Det finns t o m en BILD där Berny och Amelia kysser varandra och Amelias lilla hund sitter och kissar i bakgrunden. Jag kan inte ens föreställa mig hur Milo har det nu. Så nej. Berny ska inte ha någon jävla hund.