2010-05-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
HAHA, ja men ahfan att det är! Varför tror du det finns en 40 sidor lång tråd om henne här? Det är knappast för att hon är en "högljud tjej" som du får det att framstå som.

Jag kollade in hennes hemsida och där står inget om att hon är hemlös. Sist hon skrev var i slutet av 2009 och då höll hon på att skriva på ett filmmanus, en ny bok och skulle flytta till Stockholm. Skulle hon just nu vara hemlös var det inget jag kunde hitta på hennes hemsida. Men läka gärna.
Citera
2010-05-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateHybrid
Är du så här dum? Eller låtsas du bara?

Jag har sett många hemlösa som har hundar och jag tänker inte göra någonting för att ta ifrån dem djuren, så länge inte djuren far illa och så tänker uppenbarligen polisen med!
Citera
2010-05-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickolina

Jag har ännu inte fått något länkbevis på att Berny Pålsson verkligen är hemlös.

Jag känner en polis och tänker ta reda på hur det ligger till med hundarna. Har aldrig hört eller sett om någon hemlös som blivit ifråntagen sin hund.

Här skriver hon själv att hon är hemlös och tar sprutor.
http://bernyblue.blogg.se/
Länken är lätt att få fram via Google och jag är även säker på att den redan finns i tråden.

Att någon är hemlös är i sig inte skäl nog att omhänderta ett djur, däremot missköter hemlösa och missbrukare ofta sina djur så att djuren måste omhändertas. Kan man inte ta hand om sig själv är det svårt att ta hand om en hund. Det är väl ganska självklart?
Citera
2010-05-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Här skriver hon själv att hon är hemlös och tar sprutor.
http://bernyblue.blogg.se/
Länken är lätt att få fram via Google och jag är även säker på att den redan finns i tråden.

Att någon är hemlös är i sig inte skäl nog att omhänderta ett djur, däremot missköter hemlösa och missbrukare ofta sina djur så att djuren måste omhändertas. Kan man inte ta hand om sig själv är det svårt att ta hand om en hund. Det är väl ganska självklart?

Ja, men det jag vänder mig mot är vilken människosyn många som skriver här har. Indelningen i vi och dem, ni tycker ni är så mycket bättre än de som är hemlösa. Livet kan slumpa sig så att ni en dag hamnar där själva - och vad säger ni då? Det är klart att en hemlös som missköter ett djur ska fråntas det, men det gäller väl s.k. vanliga människor med? "Svankvinnan" om ni minns henne, var inte hemlös.
Senast redigerad av nickolina 2010-05-04 kl. 11:06.
Citera
2010-05-04, 12:17
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ja, men det jag vänder mig mot är vilken människosyn många som skriver här har. Indelningen i vi och dem, ni tycker ni är så mycket bättre än de som är hemlösa. Livet kan slumpa sig så att ni en dag hamnar där själva - och vad säger ni då? Det är klart att en hemlös som missköter ett djur ska fråntas det, men det gäller väl s.k. vanliga människor med? "Svankvinnan" om ni minns henne, var inte hemlös.

Berny har ju själv skrivit (i sin blogg) att knarkare inte ska ha husdjur. Under den senaste perioden hon var hyfsat ren skrev hon att om hon skulle ramla dit igen så skulle hon bli tvungen att lämna bort Milo (hunden). Hon skrev att hon inte ville att han skulle behöva uppleva det igen. Jag hoppas att hon står vid sitt ord.
Citera
2010-05-04, 15:18
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Jag känner en författare som har gett ut två böcker. Han är en sån kille som ni nog skulle vara nöjda med, verkar helt normal och gör inte mycket väsen av sig. Hans böcker fick någon liten recension och sen hände absolut ingenting. Nu har han ett vanligt jobb och skriver inte mer, jag tycker nog det har gått lite bättre för Berny Pålsson. Jag har läst hennes första bok och hon är allt annat än en dålig författare. Stod och höll i hennes andra roman i en bokhandel häromdagen. Den hade ingen undanskymd plats precis. Ni är bara småaktiga, avundsjuka människor. När du snackar om "vänner som kan intyga" låter du inte ett dugg bättre än han T Lindwall i Expressen - skvallerkärringen nr 1, som far med en massa lögner.

Om han har ett vanligt jobb och inga missbruksproblem är han bra mycket lyckligare, rikare och kommer att överleva henne med decennier.
Anledningen till att jag inte gillar Berny är att hennes typ lämnar en jävla massa olycka bakom sig.
Citera
2010-05-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Om han har ett vanligt jobb och inga missbruksproblem är han bra mycket lyckligare, rikare och kommer att överleva henne med decennier.
Anledningen till att jag inte gillar Berny är att hennes typ lämnar en jävla massa olycka bakom sig.

Menar du för att hon uppmuntrar folk att knarka eller? Jag får erkänna att jag inte visste att det var så illa däran med henne, som hennes blogg avslöjar. Hoppas hon får hjälp snart. Det där blogginlägget är lite som ett rop på hjälp
Citera
2010-05-04, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateHybrid
Hunden är oskyldig. Hunden har inte stoppat i sig något. Hunden förtjänar ett bättre öde.
Vi bor i Sverige. Vi har all vård i världen att tillgå helt jävla gratis.

Det är inte synd om Berny, hon ska ta sitt förbannade jävla ansvar själv och bli ren.
Så hunden är viktigare än henne nu!

förbannat jävla lipande om hur synd det är om berny. Det är inte ett PISS synd om henne. Varenda situation hon satt sig i är en konsekvens av drogmissbruk.
PUNKT!
Sant, visst har hon orsakat det själv, men så är hon ju också psyksjuk.
Citat:
Jag kollade in hennes hemsida och där står inget om att hon är hemlös. Sist hon skrev var i slutet av 2009 och då höll hon på att skriva på ett filmmanus, en ny bok och skulle flytta till Stockholm. Skulle hon just nu vara hemlös var det inget jag kunde hitta på hennes hemsida. Men läka gärna.
Hennes blogg, men såg du läst den. hemsidan är helt out of date då ingen sköter den längre (brukade vara Jennyfer Star) men bloggen uppdateras typ en gång i kvartalet och nu är det så illa det kan bli.
Citat:
Menar du för att hon uppmuntrar folk att knarka eller? Jag får erkänna att jag inte visste att det var så illa däran med henne, som hennes blogg avslöjar. Hoppas hon får hjälp snart. Det där blogginlägget är lite som ett rop på hjälp
Det enda man kan göra för henne i nuläget är att slita henne ur Niklas grepp och isolera henne i en cell där hon tvångsavgiftas, så få hon skrika och slåss bäst hon vill under tiden. Görs inte detta kommer hon troligen dö. Hon lever som Nancy Spungen, och vi vet hur det gick för henne..mördad av sin pojkvän med en jaktkniv i magen år 1977. De hittade henne under badrumsvasken, hade förblött.
Citera
2010-05-04, 22:20
Medlem
psykakutens avatar
Jag trodde det låg en LVM-utredning på henne, alltså att hon skulle tvångsvårdas för sitt narkotikamissbruk? Men ingenting verkar ju hända? Det hade ju varit det bästa, att få henne ren och sedan in på behandlingshem typ i Norrland eller nåt.
Citera
2010-05-05, 00:24
Medlem
Det enda man kan göra för henne i nuläget är att slita henne ur Niklas grepp och isolera henne i en cell där hon tvångsavgiftas, så få hon skrika och slåss bäst hon vill under tiden. Görs inte detta kommer hon troligen dö. Hon lever som Nancy Spungen, och vi vet hur det gick för henne..mördad av sin pojkvän med en jaktkniv i magen år 1977. De hittade henne under badrumsvasken, hade förblött.[/quote]

Vänta nu...Jaktkniv?! Jag trodde Berny Pålssons problem är att hon är hemlös och är fast i ett missbruk, inte att hon är med en farlig pojkvän, eller?
Senast redigerad av nickolina 2010-05-05 kl. 00:33.
Citera
2010-05-05, 00:50
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:

Vänta nu...Jaktkniv?! Jag trodde Berny Pålssons problem är att hon är hemlös och är fast i ett missbruk, inte att hon är med en farlig pojkvän, eller?

Han verkar ju inte direkt vara stabil (mer omogen/labil samt trolig heroin/morfin-missbrukare, minns inte så noga); med tanke på det han skriver på facebook i alla fall...
Har förmodligen ett extremt dåligt inflytande.
Senast redigerad av Sir_K 2010-05-05 kl. 00:52.
Citera
2010-05-05, 13:24
Medlem
Citat:

Men herregud.

För det första har du suttit och debatterat nu i flera dagar om Berny utan att ens ha läst bloggen där Berny SJÄLV skriver hur illa det faktiskt är. Så sitter du här och påstår att vi inte har bevis, att vi har dålig människosyn, o.s.v. Du är lite som Gunde Svan som sa "vilken jordbävning?" en vecka efter Haiti. DU är den som verkar ha minst koll här.

För det andra, INGEN här anser sig bättre än någon som är hemlös. UltimateHybride har t.o.m. själv berättat om hur h*n satt fast i ett missbruk men tog sig ur det. Att vara hemlös är dessutom i allra högsta grad ett val man gör själv. Jag säger inte det är lätt att ta sig ur ett missbruk men ingen i Sverige behöver leva på gatan.

Berny har dessutom fått så JÄVLA mycket hjälp och så många chanser. 2007/2008 låg hon ju på avgiftning i tre månader. Hon har tvångsvårdats otaliga gånger för att hon ansetts vara en fara för sig själv. Hon spenderade sin ungdom på BUP/behandlingshem. För någon vecka sen spenderade hon natten på MAVA p.g.a. en överdos. Alltså, förstår du vilka pengar som spenderats på den här kvinnan? För att försöka HJÄLPA henne. Någon som hon nyligen förklarat i sin blogg att hon är fullständigt ointresserad av. Hon tycker det är nice att sitta där med sin äckliga methface-pojkvän och slå i sig panna efter panna om dagarna.

Så kom inte och säg att VI har dålig människosyn. Det är inte synd om Berny.

Slutligen: angående hundfrågan. Det är SJÄLVKLART att hon inte ska ha hund. Jag vet inte om du sett bilderna från hur det såg ut i huset i Torslanda efter att Berny och Amelia flyttat ut därifrån men där låg kattskit ÖVERALLT, sprutor, kanyler, eldade skedar, ölburkar. I ett hus som Berny så gärna predikade om hur fint det var. Det finns t o m en BILD där Berny och Amelia kysser varandra och Amelias lilla hund sitter och kissar i bakgrunden. Jag kan inte ens föreställa mig hur Milo har det nu. Så nej. Berny ska inte ha någon jävla hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in