2013-03-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Varför tänker du byta?

För dom flesta är ju namn bara namn och så är det med det. Men för mig är namnen mycket mer än så.
Jag har ju haft två namn hela tiden. Jag nöjer mig med att säga att detta är mer än namn för mig.
Har starka skäl helt enkelt.
Citera
2013-03-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Har för mig hon bytte till Berny Karisma nångång i tjugoårsåldern eller nått, hon föddes som Bernadette, kommer ihåg att hon skrev om det på sin gamla blogspot blogg.

Jag döptes till Bernadette. Det stämmer. Jag fick namnet Berny när jag var några dagar bara. Det var mycket mer än ett smeknamn. Om någon heter Nicklas och kallas för Nicke. Så heter man ändå Nicklas. Jag hette Berny OCH Bernadette. Också på pappret. Men mitt dopnamn är Bernadette.
Citera
2013-03-02, 19:17
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Jag är författare och vet exakt hur jag ska lägga orden i intresseanmälan och sälja in mig själv för att få lägenheter. Men detta är inget fel i sig. Jag kan ju inte säga "hej jag är galen och heroinist" så jag har valt att förstärka min positiva drag och framgångar. Man får använd sig att det man kan, eller hur? Och det är faktiskt inget fel i det. Jag brukar dock vara ärlig med att jag har betalningsanmärkningar.

Absolut, jag fann det mest skrattretande för att hon inte ens verkar ha ansträngt sig med stavningen, jag menar, hela "ansökan" ser ju bedrövlig ut..nåväl, nog om detta.
Citera
2013-03-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDoe
http://www.prv.se/sv/Personnamn/Byta-personnamn/Byta-fornamn/

Skatteverket om du bara ska byta till vanligt förnamn och efternamn som finns i din släkt. Man kan inte t ex byta till "Svensson" om man inte haft någon koppling till någon som heter det. Ska du byta till något namn du haft i din släkt går du via skatteverket. Så även om du ska ta bort förnamn, lägga till förnamn mm.

Ska du byta till ett namn som är ovanligt och bara är "ditt" å går du via Patent- och registreringsverket. T ex om du ska byta efternamn till "Twilight" eller liknande.

Så var de gamla reglerna iaf, men det ändras ju eftersom.

Ring till Skatteverket och be om råd så skickar de dig rätt blanketter och information.
Citera
2013-03-03, 16:22
Medlem
Kardnialvokals avatar
Berny, har du ett nytt förhållande nu igen?
Citera
2013-03-04, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Jag är inte född Berny Karisma Bernadette, jag är född med andra namn.
Inom kort kommer jag att byta efternamn och mina mellanamn. Vet någon hur man går tillväga med detta?

Du har inga mellannamn, däremot har du flera förnamn. Det är skillnad, och andra blanketter man ska använda. Det är en vanlig missuppfattning att det kallad mellannamn för att man har flera förnamn, även om det självklart bara är ett av förnamnen som står som tllltalsnamn. Kolla länken du fick till Skatteverket. Att ta bort förnamn och byta är enkelt, men man måste behålla minst ett av sina förnamn.
Citera
2013-03-06, 14:20
Medlem
Hej Berny!

Vad har du för åsikt om att Johanna är tillbaka med sitt ex igen? Känns det konstigt att hon hoppar mellan folk, som att hon typ inte har några ritkiga känslor egentligen utan bara behov av en partner?
Någon sa att de sett bilder på hennes instagram där hon hade sjukt stora pupiller, tror du att det finns risk att hon börjar knarka igen?
Citera
2013-03-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
Hej Berny!

Vad har du för åsikt om att Johanna är tillbaka med sitt ex igen? Känns det konstigt att hon hoppar mellan folk, som att hon typ inte har några ritkiga känslor egentligen utan bara behov av en partner?
Någon sa att de sett bilder på hennes instagram där hon hade sjukt stora pupiller, tror du att det finns risk att hon börjar knarka igen?

alltså hon har ju även lagt upp inlägg på både insta & bloggen (senast för bara några dagar sedan) där hon skriver att hon är bäng & använder #weed som hashtag osv. sen raderar hon dem dagen efter.
Citera
2013-03-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arslet666
alltså hon har ju även lagt upp inlägg på både insta & bloggen (senast för bara några dagar sedan) där hon skriver att hon är bäng & använder #weed som hashtag osv. sen raderar hon dem dagen efter.

MEN OJ? jag såg nåt där hon typ skrev nåt om att hon är så lycklig blabla och såg helt dimmig ut. Hatar egentligen att skriva om Jhna här pga hon blir ju helt till sig i trosan av att nån intresserar sig av hennes liv, dock att detta är ju ett såååå jävla misslyckande. att hon pratar i termer som "nu är jag redo, nu ska jag kämpa" och sen så bara blir det exakt likadant igen. Fattar inte heller hur den där snubben kan tänka sig att ta tillbaka henne efter sina "dröm-månader" med Berny där hon fläkte ut deras kärleksliv totalt. Han måsye ju också ha någon slags diagnos, alt. Brist på självrespekt.
Senast redigerad av Intoxicated 2013-03-06 kl. 15:02.
Citera
2013-03-06, 17:15
Medlem
Fast berny har väl redan skrivit här att hon inte tänker skvallra om jhna då de fortfarande är vänner.

Varför inte starta en egen skvallertråd om jhna och rota i henne liv där istället? Ooh det hade hon gillat! Den tjejen verkar aldrig få nog av varken sig själv eller uppmärksamhet. Sorgligt värre.
Citera
2013-03-07, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Fast berny har väl redan skrivit här att hon inte tänker skvallra om jhna då de fortfarande är vänner.

Varför inte starta en egen skvallertråd om jhna och rota i henne liv där istället? Ooh det hade hon gillat! Den tjejen verkar aldrig få nog av varken sig själv eller uppmärksamhet. Sorgligt värre.

Fast relationer ändras ju, och jag ställde även ärlig fråga som inte handlar om skvaller, utan hur Berny känner för att bli "utbytt" mot Jhnas gamla påse till ex.
Citera
2013-03-07, 14:45
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
Fast relationer ändras ju, och jag ställde även ärlig fråga som inte handlar om skvaller, utan hur Berny känner för att bli "utbytt" mot Jhnas gamla påse till ex.

Fast Berny har ju redan ett nytt förhållande enligt sin facebook. Tror inte det var hon som blev utbytt utan Jhna som blev det. Sen att hon (Jhna) inte kan få någon annan än sitt sunkiga, lågintelligenta ex Björn, det är sin sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in