2011-11-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Åh! Uppdatering från "Jhna".

Förra veckan var de jättekära och levde i princip för varandra. Haha. Det enda man kan konstatera är att något inte är som det ska om man söker sig frivilligt till Berny Pålsson. Sen kan jag väl delvis hålla med ovanstående att det är orättvist att folk i Bernys närhet blir "uthänga". Samtidigt, hade jag haft en polare/älskare/flickvän som varit i Bernys sits hade jag sagt "skriv inte om mig på din blogg för jag vill inte dra uppmärksamhet till mig bara för att vi känner varandra". Så enkelt hade det varit.

ahh tänker likadant. hur lätt som helst att slippa dramat och uppmärksamheten om de båda bara kunde göra det smidigare. iofs verkar dom båda ändå bara gilla all uppmärksamhet för dom får ju inte en lugn stund att tänka på att faktiskt leva och ta tag i sitt liv när de är upptagna med att försvara sig själva i diverse kommentarfält.
Citera
2011-11-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
ahh tänker likadant. hur lätt som helst att slippa dramat och uppmärksamheten om de båda bara kunde göra det smidigare. iofs verkar dom båda ändå bara gilla all uppmärksamhet för dom får ju inte en lugn stund att tänka på att faktiskt leva och ta tag i sitt liv när de är upptagna med att försvara sig själva i diverse kommentarfält.

Precis. Dessutom var det ett misstag av Berny att börja blogga igen. Jag tycker hon är värre än någonsin nu. Hon lägger ut allt vad privatliv heter och bilder där hon visar brösten. Hade hon bara skitit i att lägga ut sina medicinlistor, berätta om sin nya kärlek några veckor efter att hennes kille dött, berätta om hur hon bor hos sin läkare, berätta halvsanna historier om hur hon bor osv, så hade jag fortfarande haft empati för henne. Till och med jag tyckte synd om henne när det uppdagades vilket liv hon faktiskt levt med Nicklas. Folk generellt hade nog ändå en viss förståelse för henne och hennes vänner verkade ta henne tillbaka. Men sen sabbar hon allt. Relationen till "kvinnan i sitt liv" höll inte länge den heller.
Citera
2011-11-21, 14:50
Medlem
Citat:
Åh! Uppdatering från "Jhna".

Förra veckan var de jättekära och levde i princip för varandra. Haha. Det enda man kan konstatera är att något inte är som det ska om man söker sig frivilligt till Berny Pålsson. Sen kan jag väl delvis hålla med ovanstående att det är orättvist att folk i Bernys närhet blir "uthänga". Samtidigt, hade jag haft en polare/älskare/flickvän som varit i Bernys sits hade jag sagt "skriv inte om mig på din blogg för jag vill inte dra uppmärksamhet till mig bara för att vi känner varandra". Så enkelt hade det varit.

Inte förvånad, Berny lär ju vara en av nätets största uppmärksamhetssökare så det är klart att hon skulle fläka ut detta. Kanske ingår i självskadebeteendet, eller nåt. Det är ju att lägga halsen mot yxan att proklamera sin kärlek till den här Jhna, för att sedan bli halshuggen så fort det skiter sig.

Vilket det kommer göra.. om det inte redan har gjort det. Eller så lever de lyckliga i alla sina dagar. Hur många det nu blir.
Citera
2011-11-21, 18:24
Medlem
Nej jag vet. det kanske är enkelt att bara säga " lägg inte ut ngt ang mig".
Men å andra sidan så känns det lite osmakligt att en del lägger in sina egna åsikter ang
de som vistas i bernys närhet.

Jag vet inte om jag är fel ute men en del av det som delas här är orelevant.
Jag tycker det är superduper kul att läsa här och ta del av allt drama.

Men att hänga ut de som är i Bernys närhet tycker jag känns obehagligt.
Citera
2011-11-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufb
Men att hänga ut de som är i Bernys närhet tycker jag känns obehagligt.

Det är ju inget som sägs här som inte går att finna på internet. Alla dessa pillerknaprande, tjacksnortande, självskadande brudarna som vill hänga med Berny, har ungefär samma uppmärksamhetsbehov som hon har. Skillnaden är att folk på flashback är mer kritiska än de störda människorna som sitter och kallar dessa tjejer för "vackra", trots att de ser ut som härjade, hemlösa tjackmonster. Där finns liksom ingen objektivitet. Ta denna Victoria som exempel. Hon är (var) ett exempel på hur man INTE vill se ut. Ändå svämmas hennes bilddagbok över med kommentarer om hur vacker hon är.
Citera
2011-11-22, 02:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
sinfon:

Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag tror fortfarande inte att hon är schizofren i grunden (möjligtvis knarkstekt i hjärnan nu), men jag hade inte kunnat hålla med mer om ovanstående! Nu är hon förhoppningsvis ett avskräckande exempel, och inte någon man ser upp till och vill vara som.

Du har ju läst det jag skrev så de är inte för att gå i försvar för Berny Pålsson utan av rent intresse: varför tror du inte hon är schizofren? Även om hon överspelar och säkert har andra diagnoser (personlighetstörd är hon ju utan tvekan) så tror jag absolut hon är schizofren. Speciellt kanske nu när man ser de bilderna på henne som du länkade.

Vaffeljarn:

Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Oj, du var verkligen hatisk. Jag undrar vad det är som får dig att ta åt sig så mycket när det gäller Berny?

Verkligen hatisk?
Var i texten ser du hat?

Citat:
Man kan omöjligt se på någons utsida om man är schizofren eller har någon annan psykisk sjukdom, det är ju bara absurt. Det är ju en omöjlighet, och det vet alla som är någorlunda okej uppe i skallen. Känner du någon som ser likadan ut som Berny och är schizofren, eller?

Kan man se på en person om det är en heroinist, tjackpundare, blyg, kriminell, självmordsbenägen?
Ofta, men inte alltid. Men på Berny Pålsson kan man absolut se det. Inte när hon släppte sin bok "Vingklippt Ängel", då hade hon fortfarande ungdom kvar och anspelade en del på folks förutfattade meningar om schizofreni, men idag ser man det på henne.
Inte för jag känner någon som liknar henne och har samma diagnos, utan just för att man kan se saker på folk. Ofta, men inte alltid.

Citat:
Det krävs en hel del att skriva självbiografiska böcker om sitt dåliga mående och sitt kaotiska och ofta misslyckade liv.
Jag tror inte det krävdes speciellt mycket av Berny Pålsson att skriva boken. Hon tänker inte som en frisk människa gör. Hon VILL att världen ska veta hur dåligt hon mår, och det är därför hon även drar på extra med hur dåligt hon mår. Sen blir det ond spiral, för hon är (eller var) förespråkare för unga ångestladdade tjejer och hon fick en roll i sitt liv genom det, hela hennes sjukdom blev hennes personlighet.

Citat:
Se bara den här tråden, om Berny, hur folk sitter och hatar. Hon kan ju inte göra någonting rätt, vad hon än skriver om blir det ju fel och folk måste spy ut sitt hat över henne.

Nu har jag inte lusläst den här tråden, men jag kikar in ibland och läser och det största hatet verkar vara från händelser hon gjort, folk hon lurat och bedragit, svikit och massa lögner hon kommit med.
Sen finns det säkert folk som verkligen hatar henne av de anledningar jag tar upp, som kanske haft en lillasyster som läst hennes bok när de haft ångest och sedan sett upp till henne och börjat cutta sina armar och jag de kan jag förstå.

Men jag hatar inte henne.
Men jag hatar att hon under många år fick vara talesperson åt de unga psykiskt dåligt mående tjejerna, för den rollen fick hon och ingen kan väl tveka på att hon njöt av att få sin stund i rampljuset.
Och som jag skrev, många unga tjejer har skurit sönder sig mycket beroende på Berny Pålsson.
Är det någonting positivt?
Är det inte bra att de som såg psykisk sjukdom och självskadebeteende som någonting vackert och fint och såg upp till Berny dels för hon kan formulera sig i text och dels för hon i deras ögon såg bra ut ser på henne idag och ser hur det gick?
Att det inte är så vackert att vara en vingklippt ängel och att trycka rakblad mot handleden för att låta blodet rinna inte är så romantiskt som hon formulerade det i sin första bok?

För jag tror ytterst få av dagens unga tjejer ser upp till henne när de ser på henne nu, mot hur de var när förr. Och det är en stor seger.
Den här tråden ligger tvåa när på Google när man söker på Berny Pålsson så många unga tjejer hittar nog den här tråden och ser hur resultatet blev, vad som hände med änglafamiljen. Facit finns här och det gör att unga tjejer inte ser upp till henne längre och det tycker jag är en jävligt stor vinst för alla.

Eller? Du tycker hon är en bra förespråkare?

Citat:
Jag hoppas hon får boken klar och jag hoppas även att hon är inne på rätt spår nu. Hon förtjänar att må bra, som alla andra.
Boken skiter jag i men i den sista meningen håller jag med dig.
Citera
2011-11-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Sen finns det säkert folk som verkligen hatar henne av de anledningar jag tar upp, som kanske haft en lillasyster som läst hennes bok när de haft ångest och sedan sett upp till henne och börjat cutta sina armar och jag de kan jag förstå.

Kan vi inte begrava hela Werterseffekt-myten en gång för alla? Jag tror att antalet unga tjejer som faktiskt börjat skära sig efter att läst Vingklippt ängel, går att räkna på en hand. Och även om antalet skulle vara högre så måste ni väga in den fria viljan. Det absolut enda man faktiskt inte kan klandra Berny för, är att folk idoliserar henne. Om någon väljer att skära sig efter att ha läst hennes bok, så är det absolut inte hennes fel. Ska vi börja censurera böcker för att de kan ha dåligt inflytande på unga tjejer? HAHAHAHA.
Citera
2011-11-22, 12:41
Medlem
shws avatar
Citat:
Kan vi inte begrava hela Werterseffekt-myten en gång för alla? Jag tror att antalet unga tjejer som faktiskt börjat skära sig efter att läst Vingklippt ängel, går att räkna på en hand. Och även om antalet skulle vara högre så måste ni väga in den fria viljan. Det absolut enda man faktiskt inte kan klandra Berny för, är att folk idoliserar henne. Om någon väljer att skära sig efter att ha läst hennes bok, så är det absolut inte hennes fel. Ska vi börja censurera böcker för att de kan ha dåligt inflytande på unga tjejer? HAHAHAHA.

Jag kände personligen två brudar som började skära sig och plötsligt hörde demoner och skaffade änglafamilj efter bernys bok så jag tror det är lite fler än fem pers.
Citera
2011-11-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Jag kände personligen två brudar som började skära sig och plötsligt hörde demoner och skaffade änglafamilj efter bernys bok så jag tror det är lite fler än fem pers.

Du blir inte psykotisk av att läsa en bok. Dessa "demoner" är naturligtvis fabricerade. Däremot var de ju uppenbarligen personlighetsstöda redan innan de läste boken. Sen hoppas jag du göra skillnad på rispa och skära.
Citera
2011-11-22, 16:42
Medlem
Citat:
Berny Pålsson
just nu bor jag inneboende i deras villa, har flyttat in i deras villa ,, känns skönt

Awesome. Nu bor i läkarens hus. Undrar när han ska börja bota henne med anal-KBT och BDSM-terapi.
Citera
2011-11-22, 18:28
Medlem
Citat:
Awesome. Nu bor i läkarens hus. Undrar när han ska börja bota henne med anal-KBT och BDSM-terapi.

hur SJUKT är inte detdär med att hon bor I hans hus?! undrat en del över hur det funkar med hans sk "grupper". det är ju tydligen fler patienter som bor där
Citera
2011-11-22, 18:34
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:

Hahahahhah!

Hon har inte uppdaterat bloggen på ett tag nu men jävlar vad livat det är i kommentarsfälten!

Och jag måste faktiskt hålla med om att man kan faktiskt inte skuldbelägga Berny för att unga tjejer skär sig osv. Man har en fri vilja och får man för sig att börja skära sig efter att ha läst hennes böcker så var det ju något som inte stod rätt till från första början. En frisk och stabil person som mår bra börjar ju inte skära sig och höra demoner hux flux bara av att läsa en bok liksom. Det är upp till var och en, man får hålla koll på vad ens barn läser alternativt ansvara för sina egna val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in