2008-12-10, 11:32
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Inte alls på den här nivån, visst har alltid nån droppat av med olika orsaker men det finns inget spel hittills där 10% av dom som börjat är kvar efter så kort tid.

10%? Nog för att en del folk har slutat med inte en chans att det är 90% av alla som började. Dessutom får man ha i åtanke att runt wars release har vi även sett expansioner till wow, lotro och everquest 2. Plus ett gäng större patchar till AoC (har jag för mig).

Plus det vanliga med folk som inser att spelet inte är rätt för dom.
Citera
2008-12-10, 12:03
Medlem
Stoppables avatar
10% kvar?

Haha...Jo tjena.
Citera
2008-12-10, 12:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
10%? Nog för att en del folk har slutat med inte en chans att det är 90% av alla som började. Dessutom får man ha i åtanke att runt wars release har vi även sett expansioner till wow, lotro och everquest 2. Plus ett gäng större patchar till AoC (har jag för mig).

Plus det vanliga med folk som inser att spelet inte är rätt för dom.

Nu tror jag han menar 10% av de som Nedo själv spelar med i samma guild. Alltså de som satt och drömde om ett nytt DAoC.

Jag har förövrigt rätt roligt just nu. Det enda tråkiga är väl att med en liten unge hemma så kan jag inte spela så mkt som jag vill och jag hänger inte med guildet.
Sen är det lite tråkigt att aldrig kunna slutföra pq's då man soloar dom hela tiden. Pq18 för Greenskin måste iof vara den lättaste av alla att maxa!
Citera
2008-12-10, 18:12
Medlem
Har nu lvlat upp en BG till 6, nickar Rawls. Finns det någon svensk guild som tar in lowbies? om inte vad behövs för att gå med? känner att man behöver ett gille!
Citera
2008-12-10, 21:20
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu tror jag han menar 10% av de som Nedo själv spelar med i samma guild. Alltså de som satt och drömde om ett nytt DAoC.

Jag har förövrigt rätt roligt just nu. Det enda tråkiga är väl att med en liten unge hemma så kan jag inte spela så mkt som jag vill och jag hänger inte med guildet.
Sen är det lite tråkigt att aldrig kunna slutföra pq's då man soloar dom hela tiden. Pq18 för Greenskin måste iof vara den lättaste av alla att maxa!

Nästa patch kommer göra så att man kan slutföra PQs med 1 eller 3 personer.
Citera
2008-12-10, 22:27
Medlem
Distanssamtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable

Dom kommer göra om endast EN Public Quest per chapter som man kan klara med ett litet antal spelare.

(dock med ett undantag, Chapter1 som fortfarande kommer ha sin svåra PQ kvar)
Citera
2008-12-10, 23:50
Medlem
Jodå, svenska guilder finns,spelar själv i en på servern Eltharion.
Citera
2008-12-11, 09:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Jo jag vet, frågan är tyvärr om man kommer ha så mycket tid att köra pq's då. Jag räknar med att vara 40 vid det laget och enda gångerna man gör pq's då är ju för att locka zoner.
Citera
2008-12-11, 10:09
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
10% kvar?

Haha...Jo tjena.

Salorms läsförståelse överträffar din lite.

Har man spelat Daoc fg mot fg håller inte WARs koncept fullt ut med spawnplaces och spawntimes och yta för oRvR osv som jag ser det men det är en annan diskussion.

Jag tror att köer på nästan alla servrar => LOW pop på många servrar på ...2 månader? säger en hel del om att spelet inte levt upp till hur många spelare Mythic hoppats på och inte heller hållit måttet för många spelare.
Senast redigerad av Nedo801 2008-12-11 kl. 10:15.
Citera
2008-12-11, 13:02
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Salorms läsförståelse överträffar din lite.

Har man spelat Daoc fg mot fg håller inte WARs koncept fullt ut med spawnplaces och spawntimes och yta för oRvR osv som jag ser det men det är en annan diskussion.

Jag tror att köer på nästan alla servrar => LOW pop på många servrar på ...2 månader? säger en hel del om att spelet inte levt upp till hur många spelare Mythic hoppats på och inte heller hållit måttet för många spelare.

"Inte alls på den här nivån, visst har alltid nån droppat av med olika orsaker men det finns inget spel hittills där 10% av dom som börjat är kvar efter så kort tid."

Inte så mycket fel på min läsförståelse.

De va inte alls kö på alla servrar, inte ens i närheten.
Sen finns de inget spel som överträffar hypen för alla spelare. Så är det bara.

DAOC handlade inte heller om FG även om de va de roliga.
Även om de blev så.
Citera
2008-12-11, 20:29
Medlem
Aldains avatar
Citat:
"Inte alls på den här nivån, visst har alltid nån droppat av med olika orsaker men det finns inget spel hittills där 10% av dom som börjat är kvar efter så kort tid."

Inte så mycket fel på min läsförståelse.

De va inte alls kö på alla servrar, inte ens i närheten.
Sen finns de inget spel som överträffar hypen för alla spelare. Så är det bara.

DAOC handlade inte heller om FG även om de va de roliga.
Även om de blev så.

Läsförståelse inbegriper väl att man har nog med vett för att läsa mer än 1 post, samt skippar att dra citat rakt ur sitt sammanhang?

För övrigt, jo, FG vs FG är exakt vad DAoC handlade om. Att Mythic's idé var att det skulle vara Zerg vs Zerg spelar ingen större roll i sammanhanget.. FG vs FG var anledningen till att spelet blev (på sitt sätt) populärt.

Därav den härliga ironin.. Warhammer byggdes verkligen för att vara ett Zerg spel och surprise surprise, det failar på en episk skala
Europeiska servrar är spökstäder med undantag för Karak Eight Peaks.
Du har något hundratal personer som springer runt i T4 och det är allt.. lycka till att levela genom scenarios, få lower tier RvR action, eller ens slutföra någon pq. Det finns inte folk.
Citera
2008-12-12, 00:58
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldain
Läsförståelse inbegriper väl att man har nog med vett för att läsa mer än 1 post, samt skippar att dra citat rakt ur sitt sammanhang?

För övrigt, jo, FG vs FG är exakt vad DAoC handlade om. Att Mythic's idé var att det skulle vara Zerg vs Zerg spelar ingen större roll i sammanhanget.. FG vs FG var anledningen till att spelet blev (på sitt sätt) populärt.

Därav den härliga ironin.. Warhammer byggdes verkligen för att vara ett Zerg spel och surprise surprise, det failar på en episk skala
Europeiska servrar är spökstäder med undantag för Karak Eight Peaks.
Du har något hundratal personer som springer runt i T4 och det är allt.. lycka till att levela genom scenarios, få lower tier RvR action, eller ens slutföra någon pq. Det finns inte folk.

Ehm på Karak Azgal så har vi "lite" mer än några hundra i T4.
Du verkar bara vilja basha spelet så det får du göra med någon annan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in