2008-12-25, 17:01
Medlem
Ska precis börja lira, men jag har hört att det är mycket trassel med servrarna. Ojämnt med Order vs. Destruction osv.

Finns det några servrar som är riktigt bra och som det är jämnt fördelat mellan O och D?

Fungerar Core servrar och ORvR servrar lika bra? Är det mycket ganking på ORvR?

Tack i förväg!

(Sökte runt lite i tråden, men hittade inte svar på mina frågor)
Citera
2008-12-25, 17:31
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Led Gen
Ska precis börja lira, men jag har hört att det är mycket trassel med servrarna. Ojämnt med Order vs. Destruction osv.

Finns det några servrar som är riktigt bra och som det är jämnt fördelat mellan O och D?

Tack i förväg!

kör på karak azgal, på core servrar finns inte ganking.
Citera
2008-12-25, 17:43
Medlem
Hm, okej..

Jag har hört att Karak Eight Peaks ska vara bra? Någon som vet?
Citera
2008-12-25, 18:11
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Led Gen

Tack i förväg!

Är få servrar som har bra balans mellan order och dest. Dest dominerar på de flesta i olika grad. Men givetvis undviker du ganking på core-servers även om du troligtvis får räkna med att slåss mot en destructionstyrka som är större i oRvR större delen av tiden.
Citera
2008-12-25, 18:14
Medlem
Distanssamtals avatar
K8P är tydligen den mest fyllda servern i Europa, fast även den mest imbalancerade.. Destruction har ett stort och tydligt övertag! (jag bytte därifrån för ett tag sedan så jag är inte helt hundra på fördelningen nu)

Kan bara tala av egen erfarenhet att Karak-Hirn är väldigt balanserat och det ofta är väldigt jämna fighter. (Spelar Order där)

Haha.. jag hade missat att det fanns en låt om KotBS och BG's! Ganska bra ju

http://mythicmktg.fileburst.com/war/us/home/images/newsletter/2008_11/The_Hamtouchers_-_Flames_Of_Steel.zip
Senast redigerad av Distanssamtal 2008-12-25 kl. 18:17.
Citera
2008-12-25, 19:43
Medlem
uncle3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovbin84
Vilken freeshard kör du på ?
http://www.genesis-daoc.com/
Citera
2008-12-26, 09:21
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distanssamtal
K8P är tydligen den mest fyllda servern i Europa, fast även den mest imbalancerade.. Destruction har ett stort och tydligt övertag! (jag bytte därifrån för ett tag sedan så jag är inte helt hundra på fördelningen nu)

Kan bara tala av egen erfarenhet att Karak-Hirn är väldigt balanserat och det ofta är väldigt jämna fighter. (Spelar Order där)

Haha.. jag hade missat att det fanns en låt om KotBS och BG's! Ganska bra ju

http://mythicmktg.fileburst.com/war/us/home/images/newsletter/2008_11/The_Hamtouchers_-_Flames_Of_Steel.zip

Karak Azgal är den servern med mest balans/flest folk migrerade till Karak Azgal.
Ration ligger som sagt på 1.14:1.
Zonerna låses hit och dit.

Mycket bra balans.

Vi väntar bara på att GOA ska fixa sina sketna servrar så att vi kan låsa fortresses etc.
Citera
2008-12-26, 17:26
Medlem
Flyttkartongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Karak Azgal är den servern med mest balans/flest folk migrerade till Karak Azgal.
Ration ligger som sagt på 1.14:1.
Zonerna låses hit och dit.

Mycket bra balans.

Vi väntar bara på att GOA ska fixa sina sketna servrar så att vi kan låsa fortresses etc.
Ja, mest balanserad. Igår kväll var det enligt rapport bara ca 150-200 destruction mot knappt en grupp med order spelare...
Så att den är balanserad är uppenbart ljug, vi får ihop säg 2 WBs medan destruction får ihop 5 i T4. Att det cappas hit och dit är för att era spelare inte vet hur de ska hantera att de blir anfallna av någon. Är väl lite ovant för dem att försvara och inte bara zerga fram och tillbaka
Citera
2008-12-26, 19:24
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyttkartong
Ja, mest balanserad. Igår kväll var det enligt rapport bara ca 150-200 destruction mot knappt en grupp med order spelare...
Så att den är balanserad är uppenbart ljug, vi får ihop säg 2 WBs medan destruction får ihop 5 i T4. Att det cappas hit och dit är för att era spelare inte vet hur de ska hantera att de blir anfallna av någon. Är väl lite ovant för dem att försvara och inte bara zerga fram och tillbaka

ja nä glöm inte att det är Jul osv? Inte med i dina beräkningar?
Bra. Ta då tillbaka din anklagelse.
Citera
2008-12-26, 19:25
Medlem
Stoppables avatar
Citat:

Edit: Glöm då inte att klockan var långt över midnatt -.-
Citera
2008-12-26, 20:09
Medlem
Flyttkartongs avatar
Citat:
Du menar att Destruction inte firar jul med andra ord?
Och jo, jul var med i mina beräkningar. är online nu och Destro slåss på alla 3 fronterna i T4 medan vi knappt kan slåss på en... undrar hur det skulle vara om det inte var jul... balanserat? Självklart...

Edit: Att det är jul spelar ingen som helst roll heller för den delen då det alltid ser ut såhär, 6 av 7 dagar i veckan så är vi utnumererade och sen när vi händelsevis spöar er eller utnumererar er så gnäller ni om hur OP Fetch är
Efter att många order spelare slutat så har det gått utför. Som tur är kom det ju transfers, men det funkar ju åt båda håll tyvärr

Edit2: Btw så cappades Shining way just i detta nu.
Senast redigerad av Flyttkartong 2008-12-26 kl. 20:15.
Citera
2008-12-26, 20:25
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyttkartong
Du menar att Destruction inte firar jul med andra ord?
Och jo, jul var med i mina beräkningar. är online nu och Destro slåss på alla 3 fronterna i T4 medan vi knappt kan slåss på en... undrar hur det skulle vara om det inte var jul... balanserat? Självklart...

Edit: Att det är jul spelar ingen som helst roll heller för den delen då det alltid ser ut såhär, 6 av 7 dagar i veckan så är vi utnumererade och sen när vi händelsevis spöar er eller utnumererar er så gnäller ni om hur OP Fetch är
Efter att många order spelare slutat så har det gått utför. Som tur är kom det ju transfers, men det funkar ju åt båda håll tyvärr

Edit2: Btw så cappades Shining way just i detta nu.
Och detta är ju helt och hållet Mythics fel, de gör ett spel som är baserat på RvR och lägger all sitt fokus på en av sidorna, den andra marknadsförs t.o.m. som fjantiga, mesiga och defensiva. Med klasser som förutom att de är sämre än destructions också ser ut som en påse skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in