2008-10-25, 21:45
Medlem
mophrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag har lvlat några stycken nu (inte till 40)
Men jag gör som så (om någon nu vill veta) att jag kör scenarios så ofta som möjligt från 1-21, sen vid 22 och framåt så kör jag quests på dagarna och mot kvällningen drar jag ihop folk från guilden och drar ut och tar över BO's, dödar massa order.
Jag har alltså kul OCH lvlar.

Men vid 22 och framåt så står jag ALLTID i scenario kö....Dock inte i TA.
Ta mig fan att det poppar upp scenarios!
Det ÄR inte alla som kör TA, det tar kanske 1-2min längre tid för en annan scenario att poppa, men det poppar jag lovar.

Visst det är lite mindre scenario för min del vid T3, eftersom jag fullkomligt avskyr TA.
Men Questa fungerar ju alltid, tröttnar man på det så kör man Open RvR, tröttnar man på det så craftar man, tröttnar man på det så låser man upp Tome Unlocks (Beastiary etc) och skulle man tröttna på alltihopa ja då får man fan börja grinda PQ's.

Jag drog min Sorc från 1-30 ENBART i Dark Elf tieret.
Så något snack om att "questen" tar slut, ja då har du inte gjort tillräckligt Open RvR/scenario.

Ett annat tips är väl att gå tillbaka och questa OM ni nu mot all förmodan skulle få slut på quests.
Min marauder nu exv:
Questade i Chaos T1,T2,T3½. Blev R20.
Questade i Dark Elf T2. Blev R22. (Är nu 22.)

Visst det är låg lvlade mobs ni slåss mot om ni går tillbaka, men exp rewarden är tamigfan inte så dålig.
Inte med tanke på Tid spenderad/exp.

När ni ändå är tillbaka och questar så kan ni ju döda de mobs som var för svåra för er vid den lvln (champions) och få några trofeer.

Ursäkta för en lång post.

Senast jag var inne ägde order allt i hela t3 och inte en enda dest spelare syntes. Så då var det inte så mycket att göra där. Får väl bita i det sura äpplet och ge mig på WAR's oerhört oinspirerade PvE
Citera
2008-10-25, 21:50
Medlem
Citat:
Men jag gör som så (om någon nu vill veta) att jag kör scenarios så ofta som möjligt från 1-21, sen vid 22 och framåt så kör jag quests på dagarna och mot kvällningen drar jag ihop folk från guilden och drar ut och tar över BO's, dödar massa order.

Det ÄR inte alla som kör TA, det tar kanske 1-2min längre tid för en annan scenario att poppa, men det poppar jag lovar.
Det stämmer om man är på en server som inte har gått från Medium till Low till ännu värre Low, vilket det blev för mig. Ska också nämna att jag spelar Order. Dåligt med både scenariodelen och gruppdelen för min del, och särkilt då jag ofta inte har tid att sitta så mycket på dagstiden. Blir mest sena kvällar och nätter. Jag tycker synd om mig själv nu...

Citat:
Visst det är lite mindre scenario för min del vid T3, eftersom jag fullkomligt avskyr TA.
Men Questa fungerar ju alltid, tröttnar man på det så kör man Open RvR, tröttnar man på det så craftar man, tröttnar man på det så låser man upp Tome Unlocks (Beastiary etc) och skulle man tröttna på alltihopa ja då får man fan börja grinda PQ's.
Jag älskar PQ's! Själv gör jag för mycket PQ's men också så snabbt att jag ofta får kämpa mot de som är 6-8 ranker över mig. Jag tycker om utmaningen, men lite bättre tider för köerna till scenarios skulle hjälpa.

Citat:
Så något snack om att "questen" tar slut, ja då har du inte gjort tillräckligt Open RvR/scenario.
För min del är det så att jag gjort alldeles för lite RvR av alla sorter. Längter så förbannat tills jag får flytta till en annan server!
Citera
2008-10-25, 22:33
Medlem
negashs avatar
Citat:
Börjar inte förrän vid 40 :P
SJälv har jag inte nått 40 än, men stressar inte för de.
Tycker det är roligt hela tiden.

Vad är det du tycker är segt?
"Hur" spelar du?
uhm antingen så PUMPAR jag Scenarios eller så quest jag, men tycker man endast tjänar på vissa Scenarios aka dom man har x2 quest för som man kan repeata vilket gör att de känns ganska så monotont
Citera
2008-10-25, 22:40
Bannlyst
Citat:

Ett annat tips är väl att gå tillbaka och questa OM ni nu mot all förmodan skulle få slut på quests.
Min marauder nu exv:
Questade i Chaos T1,T2,T3½. Blev R20.
Questade i Dark Elf T2. Blev R22. (Är nu 22.)

Visst det är låg lvlade mobs ni slåss mot om ni går tillbaka, men exp rewarden är tamigfan inte så dålig.
Inte med tanke på Tid spenderad/exp.

När ni ändå är tillbaka och questar så kan ni ju döda de mobs som var för svåra för er vid den lvln (champions) och få några trofeer.

Ursäkta för en lång post.

Du skulle ha precis lika kul i vilket spel som helst, du har ingen jävla aning om vad spelet handlar om eller hur det är balanserat. Tack för att du redogjorde din sorgliga historia om att du inte klarar att levla till 40, jag förstår att du har kul i spelet. Men om du tror att det beror på att du spelar med "kompisar" eller för att spelet är så bra har du uppenbarligen ingen aning om.
Citera
2008-10-25, 23:15
Medlem
negashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du skulle ha precis lika kul i vilket spel som helst, du har ingen jävla aning om vad spelet handlar om eller hur det är balanserat. Tack för att du redogjorde din sorgliga historia om att du inte klarar att levla till 40, jag förstår att du har kul i spelet. Men om du tror att det beror på att du spelar med "kompisar" eller för att spelet är så bra har du uppenbarligen ingen aning om.
Snälla Lemasive, INGEN bryr sig om vad du har och säga här. du tillkommer ALDRIG med något nödvändigt så SNÄLLA sluta med dina onödiga inlägg.
Citera
2008-10-25, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negash
Snälla Lemasive, INGEN bryr sig om vad du har och säga här. du tillkommer ALDRIG med något nödvändigt så SNÄLLA sluta med dina onödiga inlägg.

Uppenbarligen brydde du dig nog för att svara, håll bara käften. Du har ingen aning om hur spelet är fast du spelar det, vad fan säger det om dig och dina likar.

Grattis ni har kul i spelet, det är en bra sak. Att ni försöker prata om balans eller liknande är skrattretande.
Citera
2008-10-25, 23:19
Medlem
negashs avatar
Citat:
Uppenbarligen brydde du dig nog för att svara, håll bara käften. Du har ingen aning om hur spelet är fast du spelar det, vad fan säger det om dig och dina likar.

Grattis ni har kul i spelet, det är en bra sak. Att ni försöker prata om balans eller liknande är skrattretande.
"ok"
Citera
2008-10-25, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negash
"ok"

Bra du inser dina gränser äntligen, ha det kul i spelet. Men försök inte prata om något du inte förstår.

Intressant att dom har nerfat Dark Rift lite, "bara" 9 kan dras in nu. Precis som magnet alltid har haft.

Det är fortfarande 5 för många minst..
Citera
2008-10-25, 23:26
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Bra du inser dina gränser äntligen, ha det kul i spelet. Men försök inte prata om något du inte förstår.

Intressant att dom har nerfat Dark Rift lite, "bara" 9 kan dras in nu. Precis som magnet alltid har haft.

Det är fortfarande 5 för många minst..

Du är rapporterad.
Citera
2008-10-25, 23:53
Medlem
Frostnatts avatar
Är det en oskriven lag att alla mmorpg-trådar måste balla ut i fåniga personangrepp på lågstadienivå från och till? Ni är vuxna, börja betee er som det. Återigen, skärp er, ni som vet att ni bör ta åt er, och ni andra raportera när ni anser att någon missköter sig enligt reglerna. Det kan mycket väl bli tillsägelser nästa gång.
/Moderator
Citera
2008-10-26, 00:33
Medlem
jonasgrillars avatar
Citat:

Jag måste säga att det är rent otroligt att du har klagat på abilityn så länge, och att du har sån otrolig bra koll på spelet och vet mer än alla andra men inte ens vet att abilityn heter Chaotic Rift.
Citera
2008-10-26, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonasgrillar
Jag måste säga att det är rent otroligt att du har klagat på abilityn så länge, och att du har sån otrolig bra koll på spelet och vet mer än alla andra men inte ens vet att abilityn heter Chaotic Rift.

Enklare att skriva, sen spelar det ju knappast någon roll vad den heter då precis alla som faktiskt har spelat endgame vet vad det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in