2008-10-03, 11:30
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange*
Hoppas att de nya ändringarna med chatten gör att folk lyckas förstå hur man skriver i "general chat". Älskar verkligen spelet, men det största problemet för mig nu är att warhammervärlden känns så tyst...

Visserligen så finns ju guildchatten om man är med i en guild, men för mig har charmen med mmo:s alltid varit att man kan springa runt och snacka med andra spelare, även utanför din guild. När jag stiger in i en zon så vill jag höra lugna eller heta diskussioner om olika builds, folk som säljer saker, eller nya spelare som frågar veteranerna om hur vissa funktioner fungerar. Spelet lever då, och det känns som att man spelar med tusentals andra spelare.

När man stiger in i Altdorf eller inevitable city finns inget av detta, det är helt enkelt tyst... Just nu känns det tyvärr ibland att det inte är någon större skillnad mellan riktiga männsikor och npc:s, ingen av dem säger något. När man kommer in i en storstad ska den vara full av liv, så är inte fallet nu, och jag hoppas att de fixar detta genom att förbättra chattmöjligheterna.

Hehe lite olika syn på det där, fi fan jag kräktes rakt ut på chatten i exempelvis Barrens i WoW. Guildchat > all
Citera
2008-10-03, 11:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStojjan
Haha! Alltid kul med lite Britte-Marie anekdoter... En sak jag funderat på är hur jag kan få kontakt med guilds och joina dom? Är det warhammeralliance.com som gäller eller har ni några andra tips??? Jag lirar på Eltharion.

Testa att gå in på din servers forum. Där finns det oftast poster av guildledarna som söker medlemmar.
Citera
2008-10-03, 11:35
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck

Det dåliga med PQs är att lootet alltid är samma för enskilda PQs. Alltså om man kör 2 olika pqs så blir det 2 olika loots.

Men i scenarios droppar det ju nästan bara samma grejjer. Typ Uber Klad of The Eagle, eller något. Alltså det droppar bara X of The Eagle. Iofs kan man få någon blå drop men räkna att den blir ninjad.
Citera
2008-10-03, 11:43
Medlem
Mange*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Hehe lite olika syn på det där, fi fan jag kräktes rakt ut på chatten i exempelvis Barrens i WoW. Guildchat > all

he, jo chatten i Barrens låg väl inte på någon hög nivå, milt uttryckt.

Visst har vi olika smak, men du har ju alltid valet att bara stänga av de chattkanaler du inte vill delta i. Även om man inte gillar själva ströchattandet så fyller den en (eller bör fylla) en annan funktion, varningar och dylikt inför RvR. Chatten borde ju vara att bra hjälpmedel för att folk kan börja samlas kring gemensamma mål i RvR, för tillfället verkar få bry sig om ena sidan tar över ens keep eller dylikt, detta skulle kunna bero på att folk faktiskt inte vet hur de ska kommunicera med andra spelare.

Ett annat problem är att chatten är så pass uppdelad i småzoner, istället för ett tiotal chattområden i en zon borde det endast vara en chattzon per område så att säga, när man vet att endast folket i det närmaste warcampet hör vad du säger i general blir man inte direkt uppmuntrad att skriva något.

Men som sagt, vi har alla olika smak.
Citera
2008-10-03, 12:37
Medlem
Salorms avatar
Någon här som har claimat ett keep ännu och kan bekräfta att det kostar 6 guld i timmen att ha det claimat?
Citera
2008-10-03, 12:38
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange*

Ett annat problem är att chatten är så pass uppdelad i småzoner, istället för ett tiotal chattområden i en zon borde det endast vara en chattzon per område så att säga, när man vet att endast folket i det närmaste warcampet hör vad du säger i general blir man inte direkt uppmuntrad att skriva något.

Det här instämmer jag till fullo med problemet är ju att communityn missbrukar såna saker för att spamma massa skit. När relic raid alarm gick ut i Daoc typ 2002-2003 nån gång var det saker på den nivån som var det enda som sades i den chatten pch då gick infon även fram. Skulle alla kunna snacka i en områdeschat skulle det snabbt bli "Barrens" tror jag.
Citera
2008-10-03, 12:42
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Någon här som har claimat ett keep ännu och kan bekräfta att det kostar 6 guld i timmen att ha det claimat?

Det verkar ju löjligt. Varför skulle man då vilja "claima" ett keep? Känns ju inte värt någonstans...

Iofs så kanske man får sinnessjukt med guild-exp? Annars ser jag ingen anledning.
Citera
2008-10-03, 12:51
Medlem
jonasgrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Jag har tänkt börja med Warhammer och jag undrar vilken klass som jag ska spela. Jag har lirat Warlock i WoW och jag skulle gärna vilja ha något liknande. Finns det nån klass som har summons och kan göra fin skada och ha lite cc?

Jag går mot både Onepiece och Stoppable här och säger: rolla _INTE_ en magus. En Magus är inte lik en warlock alls och risken är att du kommer bli väldigt väldigt besviken.
Citera
2008-10-03, 12:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Det verkar ju löjligt. Varför skulle man då vilja "claima" ett keep? Känns ju inte värt någonstans...

Iofs så kanske man får sinnessjukt med guild-exp? Annars ser jag ingen anledning.

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=119116

Håller med dig att det är sinnessjukt.
Citera
2008-10-03, 13:04
Medlem
Nasonexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Japp samt Scenarios, brukar vara fina drops där!

------

Började på en Marauder igår, riktigt roligt måsta jag säga men hur är de på högre level? Behöver även tips på hur jag får min marauder att bli så bra som möjligt, både gearmässigt och vilka skills som är värda att använda.

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=57286
Citera
2008-10-03, 13:28
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonasgrillar
Jag går mot både Onepiece och Stoppable här och säger: rolla _INTE_ en magus. En Magus är inte lik en warlock alls och risken är att du kommer bli väldigt väldigt besviken.

Nehe, vad tycker du jag ska rolla då?
Jag kan tänka mig att lira nått som liknar rogue också.
Citera
2008-10-03, 13:38
Medlem
jonasgrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Nehe, vad tycker du jag ska rolla då?
Jag kan tänka mig att lira nått som liknar rogue också.

En Bright Wizard/Sorceress om du vill ha en caster, och Witch elf/Witch hunter om du vill spela något rogue-liknande. Vill du ha en pet-klass så skulle jag säga White Lion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in