2008-10-03, 09:16
Medlem
Bengtssonss avatar
Nice med första patchen idag!
De har ju fixat en hel del saker jag störde mig på.

Men jag skulle vilja att de fixade chat loggen så att texten inte blir större för att man gör chatloggen större, plus att man kan justera chatten på bara höjden! Antagligen har de fixat det men jag kunde inte riktigt förstå enl. patch noten om de hade gjort det eller inte.

Samt att när jag tar av/sätter på mig gear så ändras min hårfärg+skägg till ljusbrunt från svart och det brukar inte ändra tillbaka sig förens ja zoneskiftar, och funktionen att inte visa hjälmen är ju rätt trasig, varje gång jag väljer att inte visa hjälmen så blir min hårfärg ljusbrun, och när jag zoneskiftar så är den förbannade hjälmen tillbaka även om "show helm" är avbockat...

*EDIT kom på en till sak jag hoppas de fixat, att på maurader så brukar min muterade arm försvinna ibland, och jag måste byta "stance" fram o tillbaka för att armen ska bli muterad grafiskt igen.

Och skönt att de ändrat att man inte fastnar i någon konstig pose med armarna rätt upp i luften så man får springa runt som en mongoloid haha
Senast redigerad av Bengtssons 2008-10-03 kl. 09:19.
Citera
2008-10-03, 09:27
Medlem
daisans avatar
Servrar

Någon som har koll när servrarna kommer tillbaka?
Citera
2008-10-03, 09:31
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daisan
Någon som har koll när servrarna kommer tillbaka?

Brukar bli runt lunch. Strax efter 12 allså.
Citera
2008-10-03, 10:39
Medlem
Jag försökte precis logga in och såg att på serverlistan så står det att jag har chars på lite olika servrar, vilket jag har, men alla står som dest. Jag lirar ju bara order!

Antagligen kommer det att lösa sig när servrarna kommer upp igen, men jag tänkte ändå kolla om någon annan råkat ut för det här också?
Citera
2008-10-03, 10:43
Medlem
Töntjävelns avatar
Retrospektiv - Jag har också råkat ut för det där. Någon slags bugg, men det är nog inga problem. De har inte bytt sida.

EDIT: Sorry, för dubbelpost. Vart fan deletar man inlägg?
Senast redigerad av Töntjäveln 2008-10-03 kl. 10:46.
Citera
2008-10-03, 10:45
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
JAg skulle tippa på Public Quests, det som är det lättaste sättet att få tag i bra gear.

Japp samt Scenarios, brukar vara fina drops där!

------

Började på en Marauder igår, riktigt roligt måsta jag säga men hur är de på högre level? Behöver även tips på hur jag får min marauder att bli så bra som möjligt, både gearmässigt och vilka skills som är värda att använda.
Citera
2008-10-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Töntjäveln
Retrospektiv - Jag har också råkat ut för det där. Någon slags bugg, men det är nog inga problem. De har inte bytt sida.

EDIT: Sorry, för dubbelpost. Vart fan deletar man inlägg?

Haha, skönt att veta. Vore iofs ballt om jag loggade in och hade en destgubbe istället för min BW

Du har en knapp som heter editera, så kan du bara ändra ditt inlägg. [edit: såg nu att du redan editerat ditt inlägg. Radera går nog inte. Mitt tips är att flytta allt till en av dem och sen editera den andra till "duppelpost" så blir det lättare för modsen att ta bort]

PQs är det lättaste sättet för mig att få schyssta drops, men scenarios är klart roligare. Dock svårt om man inte har en bra healer med sig
Senast redigerad av Retrospektiv 2008-10-03 kl. 11:04.
Citera
2008-10-03, 10:59
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrospektiv
Haha, skönt att veta. Vore iofs ballt om jag loggade in och hade en destgubbe istället för min BW

Du har en knapp som heter editera, så kan du bara ändra ditt inlägg.

PQs är det lättaste sättet för mig att få schyssta drops, men scenarios är klart roligare. Dock svårt om man inte har en bra healer med sig

Det dåliga med PQs är att lootet alltid är samma för enskilda PQs. Alltså om man kör 2 olika pqs så blir det 2 olika loots.
Citera
2008-10-03, 11:04
Medlem
Hkarns avatar
Jag har tänkt börja med Warhammer och jag undrar vilken klass som jag ska spela. Jag har lirat Warlock i WoW och jag skulle gärna vilja ha något liknande. Finns det nån klass som har summons och kan göra fin skada och ha lite cc?
Citera
2008-10-03, 11:07
Medlem
Mange*s avatar
Hoppas att de nya ändringarna med chatten gör att folk lyckas förstå hur man skriver i "general chat". Älskar verkligen spelet, men det största problemet för mig nu är att warhammervärlden känns så tyst...

Visserligen så finns ju guildchatten om man är med i en guild, men för mig har charmen med mmo:s alltid varit att man kan springa runt och snacka med andra spelare, även utanför din guild. När jag stiger in i en zon så vill jag höra lugna eller heta diskussioner om olika builds, folk som säljer saker, eller nya spelare som frågar veteranerna om hur vissa funktioner fungerar. Spelet lever då, och det känns som att man spelar med tusentals andra spelare.

När man stiger in i Altdorf eller inevitable city finns inget av detta, det är helt enkelt tyst... Just nu känns det tyvärr ibland att det inte är någon större skillnad mellan riktiga männsikor och npc:s, ingen av dem säger något. När man kommer in i en storstad ska den vara full av liv, så är inte fallet nu, och jag hoppas att de fixar detta genom att förbättra chattmöjligheterna.
Citera
2008-10-03, 11:07
Medlem
Onepieces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Jag har tänkt börja med Warhammer och jag undrar vilken klass som jag ska spela. Jag har lirat Warlock i WoW och jag skulle gärna vilja ha något liknande. Finns det nån klass som har summons och kan göra fin skada och ha lite cc?

Magus?
Citera
2008-10-03, 11:29
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn

Då är magus något för dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in