2008-09-22, 18:05
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Självklart menar han Req. 100 Apothecary och jo, det finns visst.

Har 105 i både butchering och apothecary och kör scaveging på min alt. Sjukt drygt att försöka göra healing potions på högre level då main ingredient för det behöver oftast 2 st gore för att inte vara 100% fail.

Det finns itne några lvl100 items.

Finns dock skill:100 items.
Citera
2008-09-22, 18:05
Medlem
ellerhur?s avatar
Kan hända att det tagits upp eller att det är fel tråd, sorry.

Men jag är sjukt trött på WoW nu och hade tänkt börja med Warhammer.

Det enda jag vill veta är hupass Gear-baserat det är jämfört med WoW.

Ni som lirat wow och har bytt kan väl säga lite kort hur ni upplever det.

Som sagt, ifall det är fel tråd eller någon redan har frågat, länka så tar jag bort inlägget ^^
Citera
2008-09-22, 18:06
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyley
Hur fick du upp ditt egna namn? Har letat men inte hittat.

User settings > Scrolla ner > Show player name osv.
Citera
2008-09-22, 18:08
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Det finns itne några lvl100 items.

Finns dock skill:100 items.

Du menar alltså att du inte kan göra kopplingen att om Nisse är level20 och det droppar Req. skill 100 items att han faktiskt menade det? Orka sitta och leta fel när det krävs 50 IQ för att förstå vad han menar.
Citera
2008-09-22, 18:15
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellerhur?
Fan va gött :P Hur är XP då? Går det hyfsat snabbt eller tar det evigheter att bli max?

Det är trögare än vad WoW 1-60 var back in the day.
Men sen så finns de ju Rank40 och sen PvPRank 80.

Att bli 40/80 sägs ta över 1 år.

(Jo jag kunde göra kopplingen DUH men när du skrev som du gjorde så lät det som att "jo det finns visst lvl100 items".

Läs själv så får du se.
Du kan lägga ner din attityd dessutom, jag försökte bara klargöra för alla andra som läser tråden.
Citera
2008-09-22, 18:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
De dära snackat om att de går segt att döda?
Vad gör ni egentligen?
Har ni bara vita items eller vafan?

Jag tar ju ner en lika-rankad npc på 10 sekunder.
Likaså om de är 1-2 lvl högre.

Chosen.

Ser du skillnaden? Du är Chosen, jag är BlackOrc. Jag har spelat med en Chosen och han gör satan så mycket mer damage än mig. Jag är ioförsig tankspeccad. Men jag gör inte i närheten av skadan som en Chosen gör.
Citera
2008-09-22, 18:37
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Cultivation
Skill Level:25
Apothecary
Skill Level:25

Du måste skämta med oss, så du jag gå tillbaka och fixa lowlvl seed för att lvla upp din tradeskill och gathering skill? Vid 15 borde bägge var närmare 100 ifall inte över om du pushat på lite.
Bytte till cultivation och apothecary idag, gjorde upp till 25, sen orkade jag inte köra vidare och drog till scenarios istället.
Citera
2008-09-22, 18:41
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ser du skillnaden? Du är Chosen, jag är BlackOrc. Jag har spelat med en Chosen och han gör satan så mycket mer damage än mig. Jag är ioförsig tankspeccad. Men jag gör inte i närheten av skadan som en Chosen gör.

Jag hoppas inte du tror att jag tilltalar dig med "Ni", om du läser tråden emellanåt så är det många som säger att det är segt att döda.
Jag gjorde väl ingen jämförelse Blorck vs Chosen rakt av eller hur?
Citera
2008-09-22, 18:46
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Om du möter folk i Renown gear 16 EXV typ 5 pers. Som har dåligt teamplay med samma grupp setup som en grupp med ICKE renown gear (men dock bättre teamplay), så har de lika stor chans IMO.

Problemet är att renown-gearen är skit. En välgearad grupp har betydligt större chans mot en med sämre gear iom att, till exempel, en tank tål nått otroligt mycket mer när han har gear med ordentlig toughness.

EDIT: Sen självklart har en välkoordinerad grupp stort övertag, men så är det ta mig fan i WoW med. Ska man prata om hur mycket gear spelar roll ska man självklart prata om grupper som i teorin är lika bra spelare.
Citera
2008-09-22, 18:48
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Problemet är att renown-gearen är skit. En välgearad grupp har betydligt större chans mot en med sämre gear iom att, till exempel, en tank tål nått otroligt mycket mer när han har gear med ordentlig toughness.

Nja renown gearet är ok.
Jämför den mot vit gear så är de ju skillnad (givetvis)
Men du förstod iaf vad jag menade.

Kunnande om sin klass/bra kommunikation med sin grupp > Gear.
Citera
2008-09-22, 18:54
Medlem
katatonis avatar
Men vem fan springer runt med vit gear? Gör man ordentligt med PQs osv så finns det knappt ett item från renowngear som är upgrade hittils åtminstone uppe på T3.
Citera
2008-09-22, 19:08
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Men vem fan springer runt med vit gear? Gör man ordentligt med PQs osv så finns det knappt ett item från renowngear som är upgrade hittils åtminstone uppe på T3.

Det var en JÄMFÖRELSE!

Kundvagn: Jo givetvis.
Dock svårt att beskriva gear i WAR eftersom 1vs1 inte "finns".
Men det är ju självklart att gear gör skillnad, dock kanske inte så avsevärt stor skillnad som i WoW. (nu är de längesen ajg spelade wow, 3 år eller så)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in