2008-09-24, 15:12
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Nån som kan skriva vad dom tycker om spelet? Funderar på att börja ett nytt mmorpg.

Skriv på en skala från 1-10 vad ni tycker om warhammer. Sen kan ni skriva in wow och aoc i samma skala för dom har jag spelat.

Vet att det inte var nån wow vs warhammer tråd men jag vill bara veta vilket spel som är värt att satsa på.

Det här beror ju på vad du söker hos spelet du vill spela. Söker du mest PvE, att döda stora monster med mycket folk så kanske WoW är mer lämpat för dig. Vill du däremot spela mest PvP (RvR) så är WAR helt klart det spelet du ska spela.
Det är sjukt roligt och beroendeframkallande såfort man kommit in i ett par scenarios och börjat pvpa.
AoC är inte ens i samma liga. Visst, innovativt att köra med knapptryck för varje slag. Men det är inte så värst spännande i 80 lvls samt lack of endgame content är inte heller någon höjdare.
Citera
2008-09-24, 15:13
Medlem
Helseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
Fin hemsida stoppable . Tyvärr sitter man och lirar order för att bidra i kampen mot destruction på en fjärran server. Hur många members har ni atm?

http://maggots-azgal.guildlaunch.com/index.php?gid=57560

We call ourselves Maggots.

We kill, we steal and we slaughter those that try to oppose us and when our enemies are dead, we feast on their rotting corpses.

Thus we got our name!

Karak-Azgal is our Domain... Dare you try and take it from us, then you're in for a fight!

Haha vem kom på det där?
Det var ju hur skönt skrivet som helst, bara liiiiite ''corny''

Jag bara måste lvla upp min order-snubbe på KA så jag kan kriga mot er
Citera
2008-09-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Verkar som ni har missuppfattat mig grovt här.

Jag springer in bakom tanksen och fokuserar på healersen för att försöka störa de såpass mycket som möjligt.
Vad händer? Jo de måste heala sig själv, jag får ALLA på mig, mina DPS kan gå rakt på deras dps medans jag har all fokus på mig.

Vad händer?
Jag blir överhealad utav helvete, har asmycket folk på mig, resterande av mitt party fokuserar på att ta ner deras grupp "piece by piece".

Denna taktiken har iaf funkat i 21 lvls och det är inte ofta jag förlorar när jag springer med Maggots.
Så jag förstår inte riktigt var kritiken mot denna taktiken finns.

Men sen om det då är en Zerg fest av Order så ställer jag mig längst fram och drar igång Guard på närmsta healer och sätter igång abilityn "Hold the Line!".
Här kan jag stå i lugn och ro ganska länge även utan heals, och disrupta de flesta spells som kastas mot oss.
Givetvis har man även Resist auran aktiverad för att få bort BW spellsen.

((Sen det dära med att ni smiskar mig, visst jag har dött ett antal gånger av 35 centimeter medlemmar, men har nog tagit ner fan så många fler än jag har dött. Fråga Discopolice, Garasin, Mamma etc.
Även jag har screens ))

Kul att du nämnar mitt namn, sedan är jag inte med i någon guild ännu ;P Fast tror det är 3-2 till dig..men vänta tills jag får min withering heat. 4.8k skada på 7 sek med hög comb
Citera
2008-09-24, 15:45
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Jag springer in bakom tanksen och fokuserar på healersen för att försöka störa de såpass mycket som möjligt.
Vad händer? Jo de måste heala sig själv, jag får ALLA på mig, mina DPS kan gå rakt på deras dps medans jag har all fokus på mig.

Det är här logiken brister för mig av fler orsaker.
1. Om deras tanks har en clue kommer du inte in bakom enkelt.
2. Om ALLA fokuserar dig som är tank är dom ju helt ute och cycklar.

Vilken taktik som helst funkar mot muppetshow. Det är det som är slutsatsen, inte att inte din taktik funkar.
Citera
2008-09-24, 16:56
Medlem
fixxxers avatar
2 Snabba frågor som nån kanske kan svara på?

1: Behöver man kredit/VISA kort när man startar kontot eller fyller man i det efter 1 månad? Kräkade bort kortet på krogen förra veckan så Tar ett tag innan man får nytt =)

2: Vilken server spelar alla på FB på?

Har säkert blivit frågade förrut men fann inget.
Citera
2008-09-24, 16:58
Medlem
mophrs avatar
Citat:
Disciples är mer DPS än Heal imo, jag förlitar mig inte på en disciple överhuvudtaget, räknar faktiskt inte ens de som healer om jag ska vara helt ärlig.

Det får stå för Disciples isåfall, jag brukar alltid ligga högt på healing done medan jag däremot aldrig kommer i närheten av toppen då det gäller damage done.
Citera
2008-09-24, 17:12
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Det får stå för Disciples isåfall, jag brukar alltid ligga högt på healing done medan jag däremot aldrig kommer i närheten av toppen då det gäller damage done.

Jag liggar alltid högt upp på dmg-list som WP. Hur är du speccad? Jag har väl typ 22 points i Wrath och låg nästan alltid i topp 5 på dmg i T2 scenarios.
Citera
2008-09-24, 17:22
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
2 Snabba frågor som nån kanske kan svara på?

1: Behöver man kredit/VISA kort när man startar kontot eller fyller man i det efter 1 månad? Kräkade bort kortet på krogen förra veckan så Tar ett tag innan man får nytt =)

2: Vilken server spelar alla på FB på?

Har säkert blivit frågade förrut men fann inget.

1. Nej, du kan knappa in dina kredit/visa-uppgiften om en månad.
2. Inte alla, men de flesta spelar på Karak-Azgal.
Citera
2008-09-24, 17:30
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Det är här logiken brister för mig av fler orsaker.
1. Om deras tanks har en clue kommer du inte in bakom enkelt.
2. Om ALLA fokuserar dig som är tank är dom ju helt ute och cycklar.

Vilken taktik som helst funkar mot muppetshow. Det är det som är slutsatsen, inte att inte din taktik funkar.
Än så länge funkar taktiken och det är väl inget att bråka om? Theorycrafting som ingen kan vinna...
Citera
2008-09-24, 17:30
Medlem
Flyttkartongs avatar
Citat:
Hela spelet går ju ut på stora Guild slag.
Allt annat skulle förvåna mig om de INTE implementerar Warbands till scenarios.
Nej för guds skull, inga warbands till scenarios. Spara guild slagen till RvR områdena. Warbands i scenarios gör det i princip omöjligt för en casual spelare att gå in och ha lite kul.
Sen får du inga stora guild slag i ett scenario... gå och ta ett keep istället
Om du vill organisera ett slag mot någon av de större guilderna är väl de flesta aktiva på Warhammeralliance forumen. Borde inte vara svårt att ta kontakt och bestämma tid och plats för lite organiserat våld
Senast redigerad av Flyttkartong 2008-09-24 kl. 17:33.
Citera
2008-09-24, 17:32
Medlem
mophrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Jag liggar alltid högt upp på dmg-list som WP. Hur är du speccad? Jag har väl typ 22 points i Wrath och låg nästan alltid i topp 5 på dmg i T2 scenarios.

Speccat och speccat, är level 12 så jag har bara en point än så länge och den la jag i grace, brukar göra kanske 8-10k skada i ett t2 scenario
Citera
2008-09-24, 17:33
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Speccat och speccat, är level 12 så jag har bara en point än så länge och den la jag i grace, brukar göra kanske 8-10k skada i ett t2 scenario

Hmm ok kan ju bero på att du är r12 i ett T2 scenario Hur gick det i T1 då?
Själv låg jag nästan alltid först där med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in