2008-09-24, 10:37
Medlem
Draqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det enda gångerna jag varit med om detta är att jag fått en "castbar" på instaslag när det varit stora slag om keeps och liknande.
Ofan, då är det hos mig problemet ligger, nån som har en aning vad det kan bero på?
Citera
2008-09-24, 11:14
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagget
Som jag förstått systemet får du exp beroende på hur mycket dmg/kills din grupp gjort i helhet. Så som DPS tjänar du inte ens på att springa runt i grupp om du är där för expen.

Kompisar till mig som kör BW tjänade alltid 20 000~ exp varje scenario i T2, sen kan questerna läggas till på det. Detta var alltså när de sprang runt solo. Om jag som RP kör med en BW och håller stenkoll på just honom kan han ju såklart hålla högre combustion uppe utan att dö, men samtidigt kommer han inte få lika hög exp då han måste splitta sin dmg med mig som är med i samma grupp. Som bästa exp vi fått tillsammans i en grupp var kanske 17-18 000.
Har även hänt att vi fått stryk, men vi två var ändå mycket högre än Destruction i exp.

Många BW's och Sorc's börjar lära sig det här nu. Att det optimala sättet för dem att få exp på är att köra scenarios solo.

Jag tycker att de borde lägga in att man tjänar exp/renown inte bara beroende på hur mycket damage gruppen gjort som helhet, utan även damage mitigated och healing done. Detta börjar nästan bli lite av en abuse, då de som sagt kan köra solo, utan grupp, och få all damage done för sig själv.

Helt korrekt, min en guildie som lirar WH går alltid ur gruppen i scenarios för att maxa exp. Instämmer fullständigt i att det är abuse av systemet men samtidigt köper jag det så länge systemet funkar som det gör.

Antar att även lvl påverkar exp på scenariot? Eller det kanske inte är cappat som i andra spel med exp per lvl.
Citera
2008-09-24, 11:15
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Är det bara för mig som alla actions ligger lite efter? När man tex slår så ser man hur man träffar men skadan tas inte förens efter kanske 1.5 sek, rätt så störande.

Jag har också det problemet diffar rejält vilket innebär att man får sitta och spamma knapparna....
Citera
2008-09-24, 11:41
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Varför? Då måste det ju bli så lätt att det är rakt av tråkigt.
Tror du att det skulle bli tråkigt att köra guildpremades i scenarios?
Det hade ju blivit skitkul om man hamnade mot någon annan gilles warband i te.x Phoenix Gates.
Ja, till och med Phoenix Gates hade blivit rolig då...
Citera
2008-09-24, 12:00
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
När kommer servrarna upp egentligen? Har GOA sagt något om det?

De är uppe.
Citera
2008-09-24, 12:15
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Varför? Då måste det ju bli så lätt att det är rakt av tråkigt.

Hela spelet går ju ut på stora Guild slag.
Allt annat skulle förvåna mig om de INTE implementerar Warbands till scenarios.
Citera
2008-09-24, 12:36
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Hela spelet går ju ut på stora Guild slag.
Allt annat skulle förvåna mig om de INTE implementerar Warbands till scenarios.

Jo precis. men att implementera det i scenarion där det till väldigt stor del är randoms som addar känns ju rätt så galet. Om du vill lira ett scenario lite casual nån dag och kutar in i 12 polare med balanserade grupper skulle du tycka scenariona va roliga då?

Ok om man implementerar en helt egen kö för warbandscenarios. Som gammal daoc spelare är jag mer inne på att dom stora slag du beskriver ska ske i en öppen RvR miljö där man slåss utan att det finns ett annat mål på kartan.
Citera
2008-09-24, 12:50
Medlem
Stoppables avatar
Maggots söker folk!
Är i behov av healer klasser.

Gå in och skriv en application om ni är intresserade av att spela på Karak-Azgal/Destruction med massor av Flashbackare och annat folk.

http://maggots-azgal.guildlaunch.com/index.php?gid=57560

(Självklart ska alla de stora slagen ske ute i Open RvR.
Tycker ändå att om man är en stor guild så vill man ju spela med dem, även i scenario)
Citera
2008-09-24, 13:39
Medlem
brobbans avatar
Nån som vet var de släpper patchnotes? Kollat på wardb och warhammeralliance utan framgång.
Citera
2008-09-24, 13:39
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Maggots söker folk!
Är i behov av healer klasser.

Gå in och skriv en application om ni är intresserade av att spela på Karak-Azgal/Destruction med massor av Flashbackare och annat folk.

http://maggots-azgal.guildlaunch.com/index.php?gid=57560

(Självklart ska alla de stora slagen ske ute i Open RvR.
Tycker ändå att om man är en stor guild så vill man ju spela med dem, även i scenario)

Fin hemsida stoppable . Tyvärr sitter man och lirar order för att bidra i kampen mot destruction på en fjärran server. Hur många members har ni atm?
Citera
2008-09-24, 15:07
Medlem
Nån som kan skriva vad dom tycker om spelet? Funderar på att börja ett nytt mmorpg.

Skriv på en skala från 1-10 vad ni tycker om warhammer. Sen kan ni skriva in wow och aoc i samma skala för dom har jag spelat.

Vet att det inte var nån wow vs warhammer tråd men jag vill bara veta vilket spel som är värt att satsa på.
Citera
2008-09-24, 15:09
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Nån som kan skriva vad dom tycker om spelet? Funderar på att börja ett nytt mmorpg.

Skriv på en skala från 1-10 vad ni tycker om warhammer. Sen kan ni skriva in wow och aoc i samma skala för dom har jag spelat.

Vet att det inte var nån wow vs warhammer tråd men jag vill bara veta vilket spel som är värt att satsa på.
WAR : 10/10, passar mig aldeles utmärkt
Skitrolig PvP, levande guild som växer och blir starkare i takt med medlemmarna, otrolig lore, tänker speciellt på Dark elves questserie "Legend And Infamy", förmodligen den roligaste questen jag har stött på i ett MMORPG, någonsin.

WoW : 7/10 och då lever det mest på alla mina gammla minnen från pre-tbc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in