Citat:
Ursprungligen postat av SatinFloss
Väntar fortfarande på utredning.
På tal om panik attack, jobbade på ett stort företag i Sverige för några år sen.
Det varade inte speciellt länge men i alla fall så sa min chef en dag att jag skulle lära mig
företagsdelen av jobbet, hade tidigare bara sysslat med privatpersoner.
Jobbet gick mest ut på att hålla koll på siffror etc etc, jobbigt nog bara det.
Så en av företags-killarna började visa mig på hans dator en massa ärende, jag satt bakom och antecknade. Desto längre tiden gick, desto fler ärende han visade desto fler gånger sa han "den här är lite speciell". Det blev bara värre och svårare, mer och mer siffror och information.
Den där olustiga känslan kom krypandes. Slutade lyssna helt till slut och hade bara en tanke i hjärnan... jag måste fly! Stress, panik, tankarna flyger, samtidigt som man måste vara lugn utåt.
Fick säga att jag inte mådde bra och gå hem, fy fan va skönt det var att komma utanför huset den dagen.
Det är ju inte den enda sådan attack jag fått men kommer speciellt ihåg den.
Usch. Jag hatar fan panikattacker.
Jag fick en hemsk panikattack för några veckor sen när jag bara var hemma och värmde lite mat..
När jag skulle sätta mig ner för att äta så bara slog det på.
Jag började känna mig svimfärdig, förvirrad, och väldigt svag i kroppen. Jag satt och skakade och hade knappt kraft att lyfta gaffeln för att äta.
Jag slafsade som fan när jag åt för jag kunde fan inte kontrollera min kropp kändes det som. Åt fan som en riktig gris.
Sen blev det bara värre och värre och jag fick riktig panik och kände bara att jag ville därifrån.
Så jag sket i att äta klart och gick för att slänga resten av maten och diska tallriken.
Exakt då så kändes det fan som en mardröm. Jag trodde ärligt jag skulle dö, av någon konstig anledning. Bara känslan av att jag höll på att dö, var fruktansvärd.
Så jag bara slängde tallriken i diskhon och skakade och stegrade som ett jävla mongo ut från köket för jag hade fan tappat nästan all kraft att ens gå.
Tur var så hann jag dra mig till sängen utan att svimma, men jag var nära på.
Så låg jag och hulkade lite i sängen men spydde inte som tur var. Sen blev det bättre efter lite vila..
Men det var jävligt skumt iaf.
För jag brukar inte få panikattacker hemma. Det var första gången faktiskt.
Har alltid bara hänt när jag är runt massa med folk och känner press eller stress.
Men nu var det fan bara en vanlig eftermiddag.