2009-09-23, 11:21
Medlem
Antidots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mil.o
var hos läkaren igår och förklarade att misstänker adhd och väntar på utredning. och ville få utskriven strattera el liknade medicin, först så hade hon ingen aning vad det var sen när hon kolla upp det ville inte skriva ut det sa att det var för stor ansvar.
så hur jag nu??

Vadå skulle du sälja dom på plattan eller ?
Om hon inte visste vad det är förklara för henne att det är en icke-stimulant dvs laglig, annars så får du tyvärr vänta på när du får en läkare via där du kommer göra utredningen. För medicinering under utredningens gång blir det inte då måste du vara totalt nykter under hela utredningen, jag var till och med tvungen och ha varit ren i x antal månader först också.

/Anti
Citera
2009-09-23, 11:45
Medlem
jag ringde till mottagningen och förklarade för de men det sa att det inte kunde göra något fören utredningen, ringde runt till olika psykiatri mottagningar fick ingen hjälp där heller
nu har jag funderingar om självmedicinering
har någon testat MDPV el finns något bättre
Citera
2009-09-23, 14:37
Medlem
Antidots avatar
Citat:
jag ringde till mottagningen och förklarade för de men det sa att det inte kunde göra något fören utredningen, ringde runt till olika psykiatri mottagningar fick ingen hjälp där heller
nu har jag funderingar om självmedicinering
har någon testat MDPV el finns något bättre

Sätt dig inte ner med dom där RC-Stimulanterna risken finns att du vaknar upp ännu mera skadad, du får ta det lugnt helt enkelt. Annars så kan andra läkare skriva ut strattera och inte som vissa säger i den här tråden att bara "behöriga" läkare kan det. Så byt läkare annars.

/Anti
Citera
2009-09-26, 16:08
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkOwl
6 dagar med det. Det mest utmärkande mellan 36mg och 54mg är att jag känner mig lite lugnare på något vis.

Hej.

Hur går det?

Mvh,

LL
Citera
2009-09-29, 08:22
Medlem
För tyst här...

En fråga. Ni som har fått diagnosen AD(H)D,
hur länge fick ni vänta från första kontakten till testen började?
Citera
2009-09-30, 20:16
Medlem
Mulatts avatar
Jag känner att jag också borde kontakta en läkare om medicin. Jag går sista året på gymnasiet, och jag har inte gjort en ända läxa sedan 6an.... Vet inte om det beror på mitt ADHD eller min lathet, men jag har en otrolig ångest över detta och mår fan piss. Jag har inte någon drivkraft alls, jag har sagt till mig själv att jag ska ringa upp än läkare i snart 1månad men det har aldrig blivit av Hatar mig själv för min oförmåga att ta tag i mitt liv.
Citera
2009-09-30, 21:40
Medlem
ar dalig koordination ett tecken pa ADHD. For personligen har jag extremt svart att ta instruktioner och ar urkass pa att lara mig nya rorelser dar det forekommer manga olika moment.
Citera
2009-09-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulatt
jag har inte gjort en ända läxa sedan 6an....

Var likadant för mig, var dock 8 år sen jag gick i skolan sist. (gymnasiet gick åt helvete)
Har dock inte fått någon diagnos ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av Mulatt
Jag har inte någon drivkraft alls, jag har sagt till mig själv att jag ska ringa upp än läkare i snart 1månad men det har aldrig blivit av Hatar mig själv för min oförmåga att ta tag i mitt liv.

Kunde lika gärna varit jag som skrev det där
Tog mig ett helt år att plocka upp telefonen och ringa psykiatrin.
Min väntetid är troligen 6 månader innan jag får göra testerna, avtjänat hälften av dom än så länge.
Så ett tips är att ta upp luren och ringa! Väntetiden kan vara mycket längre än så.
Citera
2009-10-01, 13:18
Medlem
Rakel-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okhrana
ar dalig koordination ett tecken pa ADHD. For personligen har jag extremt svart att ta instruktioner och ar urkass pa att lara mig nya rorelser dar det forekommer manga olika moment.

Jo det är inte alls ovanligt. DAMP var än mer svårigheter med fysisk koordningation.
Citera
2009-10-01, 19:03
Medlem
har ni med adhd någon erfarenhet av efedrin sägs att den har amfetamin liknande effekt stämmer det?

något ni rekommenderar för ökat koncentration?
Citera
2009-10-01, 21:28
Bannlyst
Citat:
har ni med adhd någon erfarenhet av efedrin sägs att den har amfetamin liknande effekt stämmer det?

något ni rekommenderar för ökat koncentration?
Har testat.
Inget jag skulle rekommendera min värste ovän.
Citera
2009-10-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Har testat.
Inget jag skulle rekommendera min värste ovän.

Det jag prövat har vart positivt, gav lite extra boost.
Visst har det amfetamin liknande effekt men någon höjd koncentration skulle jag inte satsa mina pengar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in