Såvitt jag vet så har man rätt att vara frånvarande för vård

Folk jag känner bokar tid hos doktorn (den tid man får angiven), sen så medelar man arbetsgivaren att man ska till doktorn och är borta en viss del av dagen (inte exakt säker på hur det fungerar, men något sånt). Sen beroende på hur knepigt det är att ta sig dit man ska, åktid osv så kanske man blir borta en stor del av dagen.
Folk säger ju inte upp sig för att kunna gå till doktorn
Och utredningar? Äh, det är inte särskilt jobbigt. Jag tyckte det var fascinerande och ibland ganska roligt (testaren, en kvinna, var allmänt intelligent, påläst och riktigt trevlig att ha att göra med). Asperger testfrågorna var rejält humoristiska ibland.
Dessutom medicinen! Wooow säger jag bara. Dessa dagar sitter jag och försöker hitta på olika mentala saker som jag försökt göra förr och minns hur dålig jag var, för att se vad jag helt plötsligt kan göra. Har inte vant mig ännu.
Visst vill jag höra hur det går. Säkert många andra här också. Är som en liten stödgrupp där man kan utbyta erfarenheter, fråga om saker man inte visste om (jag var extremt nyfiken om metylfenidat ett tag innan jag fick det utskrivet, för att få reda på vad det har för effekt på folk t.ex). Var så rädd att medicinen inte skulle fungera.
Vad har du för problematik tycker du själv? Har du läst ADHD guiden jag postade någon sida bakåt i forumet (den är uppstyckad i två stora poster efter varandra)? Känner du igen något i dig själv där du läser den?
EDIT: Förresten, dubbeldiagnos innebär att en person har både psykiatrisk diagnos, som till exempel schizofreni, andra psykostillstånd, bipolär sjukdom eller allvarlig personlighetsstörning, och konstaterat missbruk av alkohol eller andra substanser. Vet inte vad det heter när man har två eller mer diagnoser som inte inkluderar drogmissbruk. Loungepuppy vet säkert - våran residenta psykiatrist.