Citat:
Ursprungligen postat av Chix
Tråd tidigare postad i "Sista utvägen".
Tja.
Jag vet inte hur jag skall börja, ärligt talat. Det har varit ett problem för mig ett bra tag nu, och jag har kommmit till slutsatsen att jag fan inte pallar mer.
I regel har jag fått nog av min mors förnekande och påtryckningar om att jag mår bra och skall sluta bete mig som en femåring, utan ta mig i kragen och vara en man - trots att jag fortfarande utreder mig själv och de två senaste åren (och överfallet) hos en del personer.
Tack för mig.
Hej.
Starka mödrar verkar vara frekvent förekommande ibland oss med ADHD, undrar vilka genetiska spöken som kan ligga till grund för det

Min ömma moder kan prata så mycket att till och med spökena flyr utifall hon besöker ett gammalt hus.
Förresten, ja du orkar mer..kämpa..kämpa..kämpa! Förstår att din situation är extra jobbig då din mor "vet bättre" än du, att hon dessutom besitter en del kunskap inom psykologi/psykiatri gör nog inte saken lättare för dig. Är hon emot medicinering, är det därför hon "vet" att du inte har ADHD?
Min spontana reaktion, eftersom du verkar vara rejält utredd, är att det kan ju knappast skada att prova medicin. Jag själv är en av dem som blivit enormt hjälp av Concerta, där bland annat just närminnet eller rättare sagt brist på närminne var en av de största problemen.
Stå på dig och håll kontakt med oss andra här på forumet,
LL