2008-11-02, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobbingHood
Ska ha träff med läkare angående min adhd, vad skall jag tänka på, jag är nervös ...

Inget speciellt, var dig själv och svara på frågorna.
Citera
2008-11-02, 20:26
Medlem
Dr Scriptums avatar
ADHD-människor tycks vara sådana som i större utsträckning överanvänder utropstecken, om man ska bedöma utifrån TS inledande inlägg...
Citera
2008-11-02, 23:44
Medlem
RobbingHoods avatar
En fråga:

När man är hos doktor eller psykolog, vilka frågor brukar de ställa till någon som utvärderas för ADHD?
Citera
2008-11-03, 14:47
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
En fråga:

När man är hos doktor eller psykolog, vilka frågor brukar de ställa till någon som utvärderas för ADHD?

Du kommer få göra ett grundläggande test, svara på en massa frågor som har bl.a. med din uppväxt att göra. Om detta frågeformulär visar ADHD liknande tendenser kommer du bli remitterad till en större utredning. Var bara dig själv och svara så sanningsenligt du kan, har du dessa problem har du inget att oroa dig för utan lär få en utredning.

Allt tar tid, ha tålamod och läs så mycket du kan hitta om vad dun själv kan göra under tiden för att lindra dina problem. Det mesta är redan svarat på i denna tråd så ta dig tiden och läs igenom hela tråden

Mvh,

LL
Citera
2008-11-03, 14:59
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Åh. Äsch. Det är såklart lugnt? Det är väl bättre att minoriteten- dvs. jag- lämnar tråden istället? Jag skulle kunna orda en hel del om att min mening inte varit att påkalla försvarsställning eller att jag inte misstror ADHD i totala termer..

.. Men.. jag ger fan i det.

Sorry om jag har klampat på några tår på grundval av alltför mycken frispråkighet. Ibland kan svarta streck på vita papper bli alltför svarta.
/arioch

Tycker inte du behöver lämna tråden. Sund skepticism är bra, olika åsikter är bra vilket i slutändan skapar bättre pålästa människor. Personligen tycker jag dock att man måste vara lite försiktig med hur "hårt" man saluför sin åsikt; gäller både de som är för som de som är emot medicinering. Många därute känner sig rejält vilsna och mår mycket dåligt, det är synd om någon av dem blir skrämda från att söka hjälp pga att vissa kan agitera starkt för sin åsikt.

Mvh,

LL
Citera
2008-11-03, 21:29
Medlem
Dr Scriptums avatar
Citat:
Hrm ...

Vissa kan inte leva utan sina fördomar ...
Men, herregud, jag drog bara en oseriös observation utifrån TS inledande inlägg... det var ingen fördom jag hade, och det är inte något jag seriöst tror att ADHDs är överrepresenterade inom (fast det är förstås teoretiskt möjligt att de är det).
Citera
2008-11-05, 18:27
Medlem
JAG ORKAR VERKLIGEN INTE LÄSA

jag pina mig igenom till sida 7 eller så

jag har gjort en adhd utredning.. det visade på att mina problem var till 50% i riskzonen för att vara från adhd och 50% depresions relaterat.. mkt av det ni skrev till sidan 7 stämde in på mig endel asperger relaterat också..

enda jag vill veta vad ska jag prova för medicin?

just nu äter jag 10mg modiodal i 2-3 dagar, mer avant kanske går bättre i cs på lite bättre humör osv

så min fråga är .. den har jag faktist glömt bort.. orkar fan inte.. nu kom jag på den igen.. jag orkar inte detta skit längre.. vill va effekt NU vill ha en mirakel medicin om så för någon månad.. vill känna mig "normal" vill orka städa osv osv osv leva ett drägligt liv osv..

vilken medicin ska jag be om?

(disclaimer)
svara bara på frågan snälla inget jävla snack om si och så med läkare etc
JA JAG undgår en aktiv utredning nu bipolärmedicinen funka inte 10mg är insatt för någon dag sen för att se om jag skulle få någon effekt av det överhuvudtaget och isåntfall ge ett provsvar om jag har adhd eller inte vilket jag antagligen har nu.

så nu vet alla "oroliga själar" där ute att frågan är legit.

ps. oftopic, eller tja faktist eftersom det itne är "allt om asperger" tråden..

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHHAHAAH till 15x inlägg om "joo såhär är det för det har jag läst här" och 15x inlägg "men så står det inte på den här sidan, om inte jag har rätt ska inte du heller ha det"

ahh iofs så.. shame on me jag försökte unerminera er med mitt överlägsna "HAHAHAHA" ville bara säga att.. är du ingen läkare har du fan inget att uttaladig om mer än hypoteser, och eftersom vad jag har läst om era argument så visar det sig att inte ens läkararna vet något? därav.. frågan.. vad har visats sig bäst i test.. och som jag skriver lite längre upp.. orkar inte läsa.
Citera
2008-11-05, 18:33
Medlem
Citat:
En fråga:

hände det någon gång att kände dig sexuellt dragen till Michael Jackson har jag iaf fått några gånger..

annars det vanliga weiss test bla du fyller i en självuppskattnings test, kanske mamma o pappa kan få någon förfrågan om hur du brukade smeka eran hund när du var liten och kanske lite hur du reagerade i sociala samanhang
Citera
2008-11-06, 12:03
Medlem
euphorias avatar
Är det någon annan än jag med ADHD som blir så extremt stressade om ni blir kära att ni är på gränsen att börja gråta hela tiden, blir trötta, får exem, börjar frysa, inte kan sova, och känner er konstant hungriga om ni blir kära? Nu har det gått över för mig då jag släpper sånt ganska snabbt om jag bara konfronteras med problemet och får gråta ut om det.

Misstänker att min Concerta fick mig att bli extra stressad dessutom, var introvert och konstant rädd hela dagarna och kunde inte skratta på jättelänge. Frågade min psykolog om jag kunde sluta med medicinen tom. men det tyckte hon inte.

Nu är det som sagt bra igen iaf

/Euphoria
Citera
2008-11-06, 21:15
Medlem
RobbingHoods avatar
Jag har blir lätt nervös och får ångest vid sociala situationer. Har hamnat i en mindre svacka för tillfället där jag inte orkar mycket. Allt känns skit!

Jag blev diagnostiserad innan ADHD, därav har jag diagnosen DAMP. Det är samma som ADHD men personer med DAMP har också problem med motorik och perception. Jag har växt ifrån det nu så jag har bara ADHD, men sak samma.
Citera
2008-11-09, 22:38
Bannlyst
Jag har diagnosen MBD nu gör dom en utredning om det är Adhd eller Damp det lutar mera åt Adhd det jag tänkte fråga är ang Csn och Adhd för vi som har diagnosen måste ha längre studietid då vi startar lite senare än normala..
Citera
2008-11-12, 05:06
Bannlyst
Nu är jag klar med min utredning och det visade sig att jag har en stresskänslighet utöver det normala och att jag är ganska nervöst lagd av mig!

Har vissa tics för mig men dom vill inte koppla detta till lindrigare Tourette!

Jaja...de kan ju ha sina skäl!

Tourette är ju inte så utforskat/utrett ännu förutom dom hollywood produktioner man får på TV där dom skriker massa obscena ord och osv...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in