2014-10-08, 19:27
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Hur nyligen är nyligen? Nya licenser för Metamina godkänns väl inte längre?

Jodå, läkare kan fortfarande få licens för att få ordinera Metamina även om det kan verka vara på något annat sätt. Att Metamina inte längre kan fås är alltså felaktigt. Det har blivit missförstånd då uttalandet om detta varit något missvisande. Däremot kan det finnas ett krav att man prövar att medicinera med Elvanse innan kan få Metamina ordinerat.
Citera
2014-10-08, 19:32
Medlem
Sjoestedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Jodå, läkare kan fortfarande få licens för att få ordinera Metamina även om det kan verka vara på något annat sätt. Att Metamina inte längre kan fås är alltså felaktigt. Det har blivit missförstånd då uttalandet om detta varit något missvisande. Däremot kan det finnas ett krav att man prövar att medicinera med Elvanse innan kan få Metamina ordinerat.

Toppen! Kanon! Precis enligt planerna. Ska försöka att tygla mitt tålamod bara.
Citera
2014-10-08, 19:33
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoestedt
Skönt då det är just dexamfetamin jag svarar bra på. Får försöka att fiska till mig en licens på Metamina därefter om det nu går. Helt omöjligt kan det väl ändå inte vara. Inte Ola Lundin btw.

Omöjligt är det inte. Men lätt är inte heller. Ger du dig fan på att du skall få Metamina så löser det sig nog till sist.
Citera
2014-10-08, 19:42
Medlem
Sjoestedts avatar
Citat:
Omöjligt är det inte. Men lätt är inte heller. Ger du dig fan på att du skall få Metamina så löser det sig nog till sist.

Ungefär vad jag har i tankarna. Jag är duktig på att prata så det blir nog bra tillslut.
Citera
2014-10-08, 19:47
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ungefär vad jag har i tankarna. Jag är duktig på att prata så det blir nog bra tillslut.

Att vara bra på att prata för sig är en god fördel. Något som nästan är måste skulle jag vilja påstå.
Citera
2014-10-08, 20:34
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Har du självmedicinerat med Ritalin, Medikinet eller Equasym någon gång. Vissa upplever att bieffekterna blir färre med dessa.

Precis. För mig är Concerta, Equasym Retard och (snabb) medikinet (motsvarar ungefär ritalin, vet ej om just det fabrikatet finns i Sverige) som tre helt olika mediciner. Concerta är mysko och oberäknelig, väldigt sederande efter några dagar, Equasym är som två mediciner i ett, varav den ena är ganska gräslig, och snabbt MF är pålitligt och har jämförelsevis närapå noll biverkningar (den enda egentliga biverkningen är ett helvetes nikotinsug, men de får jag av alla de andra också).
Citera
2014-10-08, 20:42
Medlem
Sjoestedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Precis. För mig är Concerta, Equasym Retard och (snabb) medikinet (motsvarar ungefär ritalin, vet ej om just det fabrikatet finns i Sverige) som tre helt olika mediciner. Concerta är mysko och oberäknelig, väldigt sederande efter några dagar, Equasym är som två mediciner i ett, varav den ena är ganska gräslig, och snabbt MF är pålitligt och har jämförelsevis närapå noll biverkningar (den enda egentliga biverkningen är ett helvetes nikotinsug, men de får jag av
alla de andra också).

Concerta är det värsta rävgiftet jag har testat. Visst jag blir lugnare då min hyperkativitet sänks. Men på bekostnad av vadå? Jo hjärtklappningar, ångest, en oerhört stor trötthet när Concertan är ur systemet. Ritalin ger mig mindre hjärtklappningar, och jag kan sova som ett barn på det. Dock så ger mig Ritalin ångest som Concertan. Nej tacka vet jag rent dexamfetamin då har jag noll biverkningar och kan leva som man ska.
Citera
2014-10-08, 20:51
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Concerta är det värsta rävgiftet jag har testat. Visst jag blir lugnare då min hyperkativitet sänks. Men på bekostnad av vadå? Jo hjärtklappningar, ångest, en oerhört stor trötthet när Concertan är ur systemet. Ritalin ger mig mindre hjärtklappningar, och jag kan sova som ett barn på det. Dock så ger mig Ritalin ångest som Concertan. Nej tacka vet jag rent dexamfetamin då har jag noll biverkningar och kan leva som man ska.

Det många inte vet om metylfenidat är att det minskar återupptaget av dopamin i de doser som man får ordinerat av läkare. Tas däremot en hög dos metylfenidat frisätts dopamin på samma sätt som amfetamin gör. Om man vill ta metylfenidat i russyfte med få biverkningar så är en hög dos att rekommendera. 150mg och uppåt skulle jag vilja påstå. Dock är avtändningen väldigt oangenäm.
Citera
2014-10-08, 20:56
Medlem
Sjoestedts avatar
Citat:
Det många inte vet om metylfenidat är att det minskar återupptaget av dopamin i de doser som man får ordinerat av läkare. Tas däremot en hög dos metylfenidat frisätts dopamin på samma sätt som amfetamin gör. Om man vill ta metylfenidat i russyfte med få biverkningar så är en hög dos att rekommendera. 150mg och uppåt skulle jag vilja påstå. Dock är avtändningen väldigt oangenäm.

Det visste jag inte och då skulle jag säga att jag är rätt påläst. Intressant.
Citera
2014-10-08, 21:28
Bannlyst
Citat:

Har du källa på detta?
Citera
2014-10-08, 21:42
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Har du källa på detta?

Du misstror allt jag säger.

Jag skall försöka rota fram källan för detta påstående. Jag återkommer.
Citera
2014-10-08, 21:46
Bannlyst
Citat:
Du misstror allt jag säger.

Jag skall försöka rota fram källan för detta påstående. Jag återkommer.

Nej då, är bara nyfiken. Kan tänka mig att det eventuellt kan ske under långvarigt bruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in