Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Jasså om du tycker att du kan syssla med vad som helst så verkar det som om du tycker behandlingen fungerar bra. Vad är det för behandling som du använder? Hur bra upplever du behandlingen är jämfört med att inte bli behandlad med hänsyn taget till biverkningar etc.?
Jag kan berätta att jag klarade av arbetet, ett arbete med många "bollar i luften" redan innan jag fick min medicin, dock inte utan en hel del "överlevnadsstrategier". Dessa var egentligen inte något märkvärdiga och essensen av Kognitiv beteende terapi men dock så viktiga för att jag skulle reda ut det:
1) Minnesblock/att göra lista
2) Rutiner för att kolla igenom gårdagens "att göra lista"
3) Trippelkolla alla beslut som påverkade 3:e person
4) Internkontroll av dagens psykiska skick (låg..hög..för hög...för låg) och därifrån "normalisera" mig själv så omgivningen skulle uppfatta mig stabil.
Kämpigt, men det går!
Idag med medicin är min problem som bortblåsta och strategier överflödiga, nu går allt av sig självt. Så kämpa på ni som tror ni har samma problem och prova medicin; det "kan" hjälpa väldigt mycket!
En sak till bara som jag sett att många här på på forumet missuppfattat, MOTIVATIONEN kommer inifrån och den tränas fram hos oss precis som hos alla människor under LÅNG tid. Målfokusering etc. Medicinen tar bara bort hindrena; dvs, koncentrations-, ork-, känslo- och uthållighetsproblemen samt dess följdkonsekvenser
Kämpa på,
LL