Citat:
Ursprungligen postat av
HmmVadSkaJagHeta
Ursäkta, men drogscreening vad är det? Ett annat ord för urinprov?
Har du en missbrukshistoria eller är det bara ren rutin som de kör på alla?
Uppdatera gärna ang din drogscreening!
Jag skulle ha jävligt svårt med att pissa i en mugg framför en okänd person, vare sig jag är ren eller inte. Skulle bara köra helikoptern för att jävlas.
Känns inte som att man har någon integritet längre.
Japp, urinprov. De kollar om man har droger i kroppen. Dels är det väl för att se inför en eventuell medicinering men även för att utredningen ska göras när man är ren/opåverkad, för att man ska få ett så korrekt resultat som möjligt.
Jag har missbrukshistoria i journalen ja. Men ingen allvarligheter direkt och jag tror att de tar ganska lätt på den delen av min journal. Jag är både bipolär och har ADHD och båda dessa diagnoser har ju en tendens att bidra till missbruk hos personer som lider av dessa.
Att lämna urinprov inför någon ÄR förnedrande. Eller jag upplever det så i alla fall. Jag har gjort det en gång tidigare också när utredningen påbörjades (som jag efter ett tag avbröt) så jag fick påbörja en ny utredning förra året och då fick jag ta drogscreening igen.
Jag hade turen att träffa en kanontrevlig sköterska som var i samma "rum" men ändå utanför dörren/i dörren till ett annat rum, så hon stod inte och glodde på mig. Vi småpratade lite och ja, det är ju bara att göra det. Men visst är det en obekväm situation. Dock tycker jag att det var värt det i längden för att få utredningen gjord, få rätt resultat och så nu få påbörja behandling.