Citat:
Ursprungligen postat av Beppen69
Byt psykolog, vilket län bor du i?.
Läs på om neuropsykologi det pågår forskning hela tiden, ta reda på källor som du kan backa upp.
Dom flesta psykologer ute i landet går fortbildning hela tiden, men det tar tid att få ut infon från uppnådda
resultat som sen skal göras till pedagogisk information och spridas.
Det finns alltid personer som behåller sin uppfattning oavsett fakta, det är ju möjligt att din psykolog kanske
hade passat bättre till myggfångare eller nått, men då blir det ju mer studieskulder
IQ är oerhört diffust begrepp som är svårt att mäta, just personer med t.e.x. adhd brukar bli oerhört duktiga
på det som intresserar dom.
Har själv inte kollat det fakta, men tror att iq skalan baseras på hela befolkningen.
Googla på forskning inom klinisk psykologi och jaga fakta.
Lycka till

Jag har bett om att få byta psykolog två gånger men får till svar att man inte får byta när man är under utredning. Jag bor i Stockholms län och i den sydöstra delen.
Jag har läst det jag kunnat om ADHD eller ja NPF öht, men jag orkar inte alltid läsa allt, blir så trött av att läsa från skärmen och sen försvinner jag efter ca 10 min läsning av faktatext :S Har egentligen inte svårt att läsa men tycker väl texterna i sig är rätt tråkiga även om infon i de kan vara bra att veta.
Fick nyligen veta att hon knappt har jobbat med folk med NPF förut utan mest folk med 'humör-sjukdomar' som bipolär, depression och borderline. Och hon försöker ständigt få mig att svara på frågor så hon ska kunna sätta diagnosen borderline på mig.
Jo resultaten har blivit lite olika, iof har det gått några år mellan gångerna så det är kanske naturligt men gjort sådana test tre gånger på tre olika psykiatriska enheter men hamnar alltid på den 'överintelligenta' skalan. Men jag är en person som älskar att lära mig saker och älskar att läsa så jag har snappat upp en del under mina år... förutom matte då jag har dyskalkyli.
Ok får försöka göra det, ska försöka komma ihåg det med :S :P