Citat:
Ursprungligen postat av Machida
Mainstreamfansen och de sk "experterna" har uppfattning om att UFC har i stort sätt de bästa av de bästa. Det är också en bred majoritet som är av uppfattningen att UFC har klart den bästa tungviksdivision. Däremot råder det konsensus gällande att Fedor är den bästa tungviktaren.
Brock är efter Fedor den fighter som de flesta ser som nummer 2.
Att Brock hade sålt utanför råder det ingen tvivel om. Han är en person som drar oavsett plattform.
Fedor som "draw" i UFC-gala skulle förmodligen dra lite. Jag tror han skulle ligga under de siffror som Andersson Silva brukar leverera. Varför är det så? Fedor har helt enkelt inte personligheten och stilen för att folk ska bry sig om honom, oavsett om han är den bästa tungviktaren. Det hjälper häller inte att han isolerar sig från omvärlden och vägrar lära sig engelska.
Att han islolerar sig från omgivningen ger honom snarare mer uppmärksamhet. Många kan identifiera sig med honom eftersom han är en sån enkel människa. Jag tror många ser hans personliga liv som mer intressant än Brocks. Även om det finns en hel del rednecks som ser Brock som deras stora manliga förebild (fugu).
Jag tror Fedor skulle vara betydligt större än Silva. Då måste man givetvis kolla på vart dessa två står idag. Silva har gått 9 titelmatcher och vunnit samtliga. Medans Fedor precis gått sin första match på fri tv, i en mindre känd organisation. Samma sak gäller Brock som redan gått 4 matcher i UFC.
Hade man låtit Fedor först gå upp mot Mir, Herring och Randy (som han hade lekt med på ett sätt som någon amerikan aldrig sett förr) så skulle även han kunna sälja över en miljon PPV på en nyårsgala som även inkluderar GSP och Henderson.