2009-11-10, 19:33
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machida
Mainstreamfansen och de sk "experterna" har uppfattning om att UFC har i stort sätt de bästa av de bästa. Det är också en bred majoritet som är av uppfattningen att UFC har klart den bästa tungviksdivision. Däremot råder det konsensus gällande att Fedor är den bästa tungviktaren.
Brock är efter Fedor den fighter som de flesta ser som nummer 2.
Att Brock hade sålt utanför råder det ingen tvivel om. Han är en person som drar oavsett plattform.

Fedor som "draw" i UFC-gala skulle förmodligen dra lite. Jag tror han skulle ligga under de siffror som Andersson Silva brukar leverera. Varför är det så? Fedor har helt enkelt inte personligheten och stilen för att folk ska bry sig om honom, oavsett om han är den bästa tungviktaren. Det hjälper häller inte att han isolerar sig från omvärlden och vägrar lära sig engelska.

Så Brock skulle dra mer än Fedor fast han inte skulle vara i UFC, gäller det utanför Japan också enligt dig??
Citera
2009-11-10, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Så Brock skulle dra mer än Fedor fast han inte skulle vara i UFC, gäller det utanför Japan också enligt dig??

Det är jag helt övertygad om, oavsett plattform.
Jag trodde vi pratade om USA. Japan är inte relevant i denna diskussion eftersom Fedor fightas för en amerikansk organisation.
Citera
2009-11-10, 19:41
Medlem
mmas avatar
Citat:
eftersom Fedor fightas för en amerikansk organisation.

Som trots allt har ett start sammarbete i japan.

Tyvärr lär väl vanan med fight på nyår i japan vara utesluten nu, tråkigt tråkigt.
Citera
2009-11-10, 19:43
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Det är jag helt övertygad om, oavsett plattform.
Jag trodde vi pratade om USA. Japan är inte relevant i denna diskussion eftersom Fedor fightas för en amerikansk organisation.

Han har kontrakt med M1 som samarbetar med Strikeforce om du missat det.

Och M1 är Ryskt.
Citera
2009-11-10, 19:46
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Hur menar du nu?
Jag tror att Brock mycket väl skulle locka många tittare i exempelvis Japan. Han har en freakig fysik och "spektakulär" personlighet. Kolla på Bob Sapps popularitet.

Kan ju ha missförstått vad du menade dock.
Citera
2009-11-10, 19:46
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Som trots allt har ett start sammarbete i japan.

Tyvärr lär väl vanan med fight på nyår i japan vara utesluten nu, tråkigt tråkigt.
Det är en intressant fråga faktiskt.
Skulle strikeforce låta Fedor gå en av sina tre fighter i japan?
Själv tvivlar jag.
Citera
2009-11-10, 20:00
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Mainstreamfansen och de sk "experterna" har uppfattning om att UFC har i stort sätt de bästa av de bästa. Det är också en bred majoritet som är av uppfattningen att UFC har klart den bästa tungviksdivision. Däremot råder det konsensus gällande att Fedor är den bästa tungviktaren.
Brock är efter Fedor den fighter som de flesta ser som nummer 2.
Att Brock hade sålt utanför råder det ingen tvivel om. Han är en person som drar oavsett plattform.

Fedor som "draw" i UFC-gala skulle förmodligen dra lite. Jag tror han skulle ligga under de siffror som Andersson Silva brukar leverera. Varför är det så? Fedor har helt enkelt inte personligheten och stilen för att folk ska bry sig om honom, oavsett om han är den bästa tungviktaren. Det hjälper häller inte att han isolerar sig från omvärlden och vägrar lära sig engelska.
Att han islolerar sig från omgivningen ger honom snarare mer uppmärksamhet. Många kan identifiera sig med honom eftersom han är en sån enkel människa. Jag tror många ser hans personliga liv som mer intressant än Brocks. Även om det finns en hel del rednecks som ser Brock som deras stora manliga förebild (fugu).
Jag tror Fedor skulle vara betydligt större än Silva. Då måste man givetvis kolla på vart dessa två står idag. Silva har gått 9 titelmatcher och vunnit samtliga. Medans Fedor precis gått sin första match på fri tv, i en mindre känd organisation. Samma sak gäller Brock som redan gått 4 matcher i UFC.
Hade man låtit Fedor först gå upp mot Mir, Herring och Randy (som han hade lekt med på ett sätt som någon amerikan aldrig sett förr) så skulle även han kunna sälja över en miljon PPV på en nyårsgala som även inkluderar GSP och Henderson.
Citera
2009-11-10, 20:06
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Att han islolerar sig från omgivningen ger honom snarare mer uppmärksamhet. Många kan identifiera sig med honom eftersom han är en sån enkel människa. Jag tror många ser hans personliga liv som mer intressant än Brocks. Även om det finns en hel del rednecks som ser Brock som deras stora manliga förebild (fugu).
Jag tror Fedor skulle vara betydligt större än Silva. Då måste man givetvis kolla på vart dessa två står idag. Silva har gått 9 titelmatcher och vunnit samtliga. Medans Fedor precis gått sin första match på fri tv, i en mindre känd organisation. Samma sak gäller Brock som redan gått 4 matcher i UFC.
Hade man låtit Fedor först gå upp mot Mir, Herring och Randy (som han hade lekt med på ett sätt som någon amerikan aldrig sett förr) så skulle även han kunna sälja över en miljon PPV på en nyårsgala som även inkluderar GSP och Henderson.
Tror du att han skulle behöva lära sig engelska för att bli en stjärna i usa?
Citera
2009-11-10, 20:12
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Tror du att han skulle behöva lära sig engelska för att bli en stjärna i usa?
Det skulle ju givetvis göra honom ännu större. Men så länge man promotar honom på rätt sätt av UFC, dvs visar vilken enkel person han är, och han fortsätter att vinna så kommer han oundvikligt vara en stjärna.
Citera
2009-11-10, 20:14
Medlem
fugus avatar
Citat:
Det skulle ju givetvis göra honom ännu större. Men så länge man promotar honom på rätt sätt av UFC, dvs visar vilken enkel person han är, och han fortsätter att vinna så kommer han oundvikligt vara en stjärna.
Jag tvivlar. Jag kan inte komma på en enda idrottslig superstar i USA som inte talar engelska. Kan någon annan?
Citera
2009-11-10, 20:21
Medlem
RonaldoUtds avatar
Förmodligen finns det ingen idrottsman som är världsbäst och verskam i USA. Men som inte pratar engelska. Vare sig han är en stjärna eller inte så finns han inte.
Citera
2009-11-10, 20:27
Medlem
fugus avatar
Citat:
Förmodligen finns det ingen idrottsman som är världsbäst och verskam i USA. Men som inte pratar engelska. Vare sig han är en stjärna eller inte så finns han inte.
Nä just det. För att alla superstjärnor som inte har engelska som modersmål men jobbar och är beroende av den amerikanska publiken har lärt sig engelska.

Manny Pacquiao - Boxning
Miguel Cotto - Boxning
Yao Ming - Basket
Ilja Kovaltjuk - Hockey (verkar dock ha lite knagglig engelska fortfarande)
Klitschko bröderna - Boxning

Finns väl garanterat hundratals exempel.

Jag tror han bör jobba på sin engelska om det har betydelse för honom att bli en stor stjärna i usa. Något jag väl är tveksam till om det betyder nåt.
Senast redigerad av fugu 2009-11-10 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in