Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Är Sylvia, Arlovski, Barnett, poänglösa uppvisningsmatcher? Och vad har Vadim att tjäna på att dra ut på tiden? Han tjänar väl knappast pengar på att Fedor får vänta. Om det nu är så att Fedor får gå till UFC efter sina tre fighter så tror jag inte han kommer pissa på Vadim. Det där är något du har hittat på att Fedor skulle vara någon slags slav under Vadim. Däremot är det UFCs taktik att dra ut på tiden för killar som inte vill skriva på nytt kontrakt. Enbart för att jävlas.
Ibland undrar jag om du har svårt att förstå vissa svenska ord. Uppvisningsmatchen jag pratade om var Shinya Aoki.
Rent tidsmässigt tjänar man alltid mer pengar när man drar ut på något, det kan vara att bygga upp en fight eller en fighter.
Varför skulle han pissa? Ett kontrakt är ett kontrakt och det är man tvungen att följa annars kan det bli juridiska konsekvenser.
Nej det är inget jag har hittat på utan ett faktum, Vadim dikterar villkoren och det blir bara mer och mer synligt.
Och i vissa andra sporter så stänger de av idrottare om de inte vill förnya ett kontrakt, fenomenet i sig är inte ovanligt.