2009-07-31, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Är Sylvia, Arlovski, Barnett, poänglösa uppvisningsmatcher? Och vad har Vadim att tjäna på att dra ut på tiden? Han tjänar väl knappast pengar på att Fedor får vänta. Om det nu är så att Fedor får gå till UFC efter sina tre fighter så tror jag inte han kommer pissa på Vadim. Det där är något du har hittat på att Fedor skulle vara någon slags slav under Vadim. Däremot är det UFCs taktik att dra ut på tiden för killar som inte vill skriva på nytt kontrakt. Enbart för att jävlas.

Ibland undrar jag om du har svårt att förstå vissa svenska ord. Uppvisningsmatchen jag pratade om var Shinya Aoki.
Rent tidsmässigt tjänar man alltid mer pengar när man drar ut på något, det kan vara att bygga upp en fight eller en fighter.
Varför skulle han pissa? Ett kontrakt är ett kontrakt och det är man tvungen att följa annars kan det bli juridiska konsekvenser.
Nej det är inget jag har hittat på utan ett faktum, Vadim dikterar villkoren och det blir bara mer och mer synligt.

Och i vissa andra sporter så stänger de av idrottare om de inte vill förnya ett kontrakt, fenomenet i sig är inte ovanligt.
Citera
2009-07-31, 15:59
Medlem
Kanske vill man genom att dra ut på det även få chansen att bygga upp Brock till att kunna bjuda motstånd? Ge honom ett år och han kommer nog kunna få till bra teknik både stående och liggande. Skulle Matchen gå nu skulle nog Fedor vinna men om ett år.. Vem vet?
Citera
2009-07-31, 16:02
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMunch
Ibland undrar jag om du har svårt att förstå vissa svenska ord. Uppvisningsmatchen jag pratade om var Shinya Aoki.
Rent tidsmässigt tjänar man alltid mer pengar när man drar ut på något, det kan vara att bygga upp en fight eller en fighter.
Okej så du utlovar fler uppvisninsmatcher med Fedor. Är det ett faktum eller bara gissningar som vanligt från din sida?

Citat:
Varför skulle han pissa? Ett kontrakt är ett kontrakt och det är man tvungen att följa annars kan det bli juridiska konsekvenser.
Nej det är inget jag har hittat på utan ett faktum, Vadim dikterar villkoren och det blir bara mer och mer synligt.
I det här fallet tror jag inte ett kontrakt är ett kontrakt. Vadim och Fedor är polare och jag är inte alls säker på att Fedor drar efter sina tre matcher. Men återigen så gissar du dig fram.

Citat:
Och i vissa andra sporter så stänger de av idrottare om de inte vill förnya ett kontrakt, fenomenet i sig är inte ovanligt.
Jasså ge några exempel på att detta är vanligt? Då snackar vi inte om fotboll och andra lagsporter där man får månadslön fast man inte spelar. I UFC får du inte ett skit om du tvingas sitta hemma.
Citera
2009-07-31, 23:32
Medlem
RonaldoUtds avatar
Här kan man höra Danas presskonferens
http://www.foxnews.com/video2/video0...com/fightgame/
Citera
2009-07-31, 23:53
Medlem
Res-Qs avatar
Spännande att han säger att Hendo är next in line för Silvas bälte!!!!!
Citera
2009-07-31, 23:55
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Spännande att han säger att Hendo är next in line för Silvas bälte!!!!!
Det diskuteras redan i den här tråden https://www.flashback.org/showthrea...=877435&page=4
Citera
2009-08-01, 11:37
Moderator
TheLuckys avatar
Fedor kommer alltså inte att skriva kontrakt med UFC. Någon mer chans kommer han förmodligen inte heller att få. Lyssna här i sammandrag vad Dana säger om Fedor:

http://www.mmabloggen.se/

Dana är så att säga irriterad på Fedor: han har erbjudits den största summan någonsin, han får vara med i sambomatcher, han får göra vad fan han vill. Men nej, det räcker inte. Hädan efter så vill alltså inte Dana längre prata om Fedor, nämn inte hans namn säger Dana till journalisterna. Den här farsen liknar den där pajasen i TUF, ni vet han som drog hem till bruden för att hon var orolig att han vänstrat.
Citera
2009-08-01, 13:09
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fedor kommer alltså inte att skriva kontrakt med UFC. Någon mer chans kommer han förmodligen inte heller att få. Lyssna här i sammandrag vad Dana säger om Fedor:

http://www.mmabloggen.se/

Dana är så att säga irriterad på Fedor: han har erbjudits den största summan någonsin, han får vara med i sambomatcher, han får göra vad fan han vill. Men nej, det räcker inte. Hädan efter så vill alltså inte Dana längre prata om Fedor, nämn inte hans namn säger Dana till journalisterna. Den här farsen liknar den där pajasen i TUF, ni vet han som drog hem till bruden för att hon var orolig att han vänstrat.
Nja. På slutet säger han: If he calls me and wants a deal, then I'm ready.
Citera
2009-08-01, 13:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GucciMane
Nja. På slutet säger han: If he calls me and wants a deal, then I'm ready.

Låt så vara, men det blir ingen mer förhandling: ta erbjudandet eller inte. UFC vill nu bara fokusera sig på dem som verkligen menar allvar med att de vill fightas. Att vara med i viktklass är att tävla inom den, att bli den bäste eller i vart fall rankas bra. Det är liksom av den anledningen som man åker ur om man förlorar för många matcher. Inom vissa organisationer så finns det så kallade "loosers" som enbart har den funktion att de ska förlora matchen för att andra ska kunna klättra. UFC har inga sådana utan den som förlorar för mycket byts ut av någon annan. I tv-serien TUF kan vi följa många fighters som verkligen kämpar för att få komma med. De offrar mycket för den saken. Å så kommer Feodor och pissar på UFC. Det är så djävla dålig stil. För mig känns det numer ointressant vad han sysslar med hädan efter.
Citera
2009-08-01, 14:45
Medlem
mophrs avatar
Om Fedor inte hamnar i UFC så hoppas jag iaf att han går till Strikeforce, där han iaf har tre (halvt om halvt) intressanta matcher i Werdum (Nog light), Overeem (som egentligen inte har bevisat mycket och dessutom är skadad/icke ren) och Rodgers (som egentligen inte heller bevisat någonting, förutom att han slår hårt).
Om han inte går till någon utav dom två vet jag inte vad han ska göra. Hunt vs Fedor 2? James Thompson?
Citera
2009-08-01, 15:13
Medlem
MoLoKs avatar
När jag funderar lite så undrar jag om inte den bästa vägen in i UFC för Fedor vore att coacha ett lag i TUF!

På så vis får den breda amerikanska publiken lära känna honom och hans första UFC match kan hypas ordentligt.

Tänk er själva.

Ryssland vs USA!
Citera
2009-08-01, 15:23
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Om Fedor inte hamnar i UFC så hoppas jag iaf att han går till Strikeforce, där han iaf har tre (halvt om halvt) intressanta matcher i Werdum (Nog light), Overeem (som egentligen inte har bevisat mycket och dessutom är skadad/icke ren) och Rodgers (som egentligen inte heller bevisat någonting, förutom att han slår hårt).
Om han inte går till någon utav dom två vet jag inte vad han ska göra. Hunt vs Fedor 2? James Thompson?
Nu kommer väl ingen av de du nämner från något winning streak direkt men James Thompson? Herregud vilken slakt.

EDIT: Lite snabb, Werdum kan man inte klaga så mycket på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in