2009-11-10, 15:04
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Du upphör aldrig att förundra mig.

Ja de där 51 855 fansen på facebook är väl de som köper Fedors PPV antar jag.

Undra vilket nätverks community de 1 500 000 som köper Lesnars PPV befinner sig?

Kanske kan man inte dra någon större slutsats efter antalet fans på facebook när det handlar om knappt 2% av tittarna? Jag vet inte. Mysteriet tätnar.
Visste inte att Lesnar har haft en egen PPV-gala... Vad gjorde han då?
Citera
2009-11-10, 15:22
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Visste inte att Lesnar har haft en egen PPV-gala... Vad gjorde han då?
Jag visste inte att Fedor hade haft en egen PPV-gala... Vad gjorde han då?

Brock Lesnar är den som drar. Alla galor med Lesnar har sålt utmärkt. Förstår du inte detta är du tyvärr för dum för att orka slösa tid på.

Eller du kanske tror att helgens Strikeforce siffror inte beror på Rogers vs Fedor? Den stora massan har kommit för att se Jake Shields!
Citera
2009-11-10, 16:44
Bannlyst
Tittade på den ratings Strikeforce fick (vilket i sig inte inkluderade Fedor-Rogers) och den var inte särskilt märkvärdig. Som en UFC fight night.
Citera
2009-11-10, 16:50
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Jag visste inte att Fedor hade haft en egen PPV-gala... Vad gjorde han då?

Brock Lesnar är den som drar. Alla galor med Lesnar har sålt utmärkt. Förstår du inte detta är du tyvärr för dum för att orka slösa tid på.

Eller du kanske tror att helgens Strikeforce siffror inte beror på Rogers vs Fedor? Den stora massan har kommit för att se Jake Shields!
Att det varit Fedor som dragit de flesta fansen de senaste galorna är det nog ingen tvekan om.

Brock däremot har varit på samma gala som:

UFC 100
Yoshihiro Akiyama vs. Alan Belcher
Dan Henderson vs. Michael Bisping
Welterweight Championship bout: Georges St-Pierre vs. Thiago Alves
Frank Mir

UFC 91
Nate Quarry vs. Demian Maia
Gabriel Gonzaga vs. Josh Hendricks
Dustin Hazelett vs. Tamdan McCrory
Kenny Florian vs. Joe Stevenson
Randy Couture

UFC 87
Jason MacDonald vs. Demian Maia
Kenny Florian vs. Roger Huerta
Manny Gamburyan vs. Rob Emerson
Brock Lesnar vs. Heath Herring
Welterweight Championship bout: Georges St-Pierre vs. Jon Fitch

Fedors popularitet lär ju ökat en hel del efter att hans senaste match visades gratis i hela USA.
Citera
2009-11-10, 16:54
Bannlyst
Att folk kommer för att se Fedor på en arena är en sak, att inga människor bryr sig om att varken se honom på tv och ppv är en annan sak. Det talar sitt tydliga språk dvs att folk inte är särskilt intresserade av honom. Och jag kan förstå det, Fedor är som person ganska tråkig.
Citera
2009-11-10, 17:04
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machida
Att folk kommer för att se Fedor på en arena är en sak, att inga människor bryr sig om att varken se honom på tv och ppv är en annan sak. Det talar sitt tydliga språk dvs att folk inte är särskilt intresserade av honom. Och jag kan förstå det, Fedor är som person ganska tråkig.
Du jämför Fedor mot UFC. Brock säljer inte galor helt på egen hand. Mainstreamfansen har uppfattningen att UFC har de bästa tungviktarna i världen. Det betyder att dom också tror att Brock är världens bästa fighter eftersom han lyckats slå tre "toppnamn" i UFC. Brock vs Rogers, Sylvia, Arlovski utanför UFC hade knappast sålt lika mycket som om det skett i UFC.
Lägg därtill alla andra stormatcher som ägt rum på samma gala som Brock varit med på.

Fedor på en nyårsgala i UFC skulle sälja minst lika bra.
Citera
2009-11-10, 17:48
Medlem
No_fears avatar
Allvarligt era jävla muppar, tänk till lite.

Fedor har varit i Japan hela sin karriär i princip och Lesnar är en stor WWE-ikon, ja vem fan tror ni är störst i USA

Jämför Fedor i Japan eller Ryssland jämfört med hur känd Brock är i USA så kan man jämföra dom. Brock har varit i "kända" sammanhang i USA i ungefär lika många år som Fedor har varit känd i Ryssland och Japan.

Så är det underligt att nån öldrickande jänkare hellre tittar på Lesnar än Fedor som dom knappt vet vem det är.

Och samma sätt fast i tex Japan eller Ryssland så vet dom knappt vem fan Lesnar är.

Ibland är ni så jävla urbota dumma med era diskussioner så man fan tappar hoppet på mänskligheten
Citera
2009-11-10, 18:05
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Allvarligt era jävla muppar, tänk till lite.

Fedor har varit i Japan hela sin karriär i princip och Lesnar är en stor WWE-ikon, ja vem fan tror ni är störst i USA
Ja det är väl ingen som säger att det är konstigt att Brock är större i USA än Fedor. Eller?

Citat:
Jämför Fedor i Japan eller Ryssland jämfört med hur känd Brock är i USA så kan man jämföra dom. Brock har varit i "kända" sammanhang i USA i ungefär lika många år som Fedor har varit känd i Ryssland och Japan.
Jag är rätt säker på att diskussionen härstammar från tidigare trådar där bland annat jag själv konstaterat att Brock Lesnar är värdefullare för UFC än Fedor. Att Lesnar helt enkelt säljer mer och att casualfansen ofta inte ens vet vem Fedor är.

Ja Fedor är definitivt mer känd än Brock Lesnar i ryssland. Det trodde jag var tämligen uppenbart.

Citat:
Så är det underligt att nån öldrickande jänkare hellre tittar på Lesnar än Fedor som dom knappt vet vem det är.
Nej det är det inte, precis som jag sagt hela tiden.

Sen varför måste alla amerikaner alltid vara öldrickare? Ryssar är ju större suputer!

Citat:
Och samma sätt fast i tex Japan eller Ryssland så vet dom knappt vem fan Lesnar är.
Nu tror jag inte det stämmer men det är irrelevant för just UFC åtminstone.
Och Strikeforce.

Citat:
Ibland är ni så jävla urbota dumma med era diskussioner så man fan tappar hoppet på mänskligheten
Eller så kanske du misstolkar saker och lägger till egna personliga ideer om vad en diskussion handlar om.

--------

Jag tar för givet att RonaldoUTD med sin facebook kommentar syftade på diskussionerna vi haft tidigare angående Brock Lesnar / M-1 / UFC / Fedor. Om så inte är fallet så drar jag mig tillbaka och är obrydd. Vem som har flest anhängare på en communitysida känns inte intressant för 5 öre.

Edit: Eller äh, även om jag tycker du överreagerar och missuppfattar No_fear så håller jag väl ändå med på ett sätt. Trist att stöka ned tråden om världens bäste fighter med sånt här tjaffsande. Så jag lägger ner iallafall! Inte så att diskussionen inte tagits ett par gånger redan.
Senast redigerad av fugu 2009-11-10 kl. 18:15.
Citera
2009-11-10, 18:39
Medlem
Tiptons avatar
Hehe, ja. Det handlar ju inte om att Fedor är tråkig som person, han är ju kanske den mest spektakulära fightern du kan se vilket väger upp i längden. Brock Lesnar har haft en enorm exposure iom WWE och det är framförallt dessa fans som bollas över att kolla på UFC som gör honom till ett enormt draw. Ja, UFC's marknadsföring och hans atletiska egenskapr med visserligen men WWE är en stor marknad och målgrupp att dra över fans från.

Men som sagt, ge Fedor lite tid och rätt sorts marknadsföring så har han alla möjligheter att bli ett av usa-mma'ns största draw fullt i klass med chuck. tito, etc.. Att han själv inte är så entusiastisk till berömmelse och hans begränsade engelska gör bara att det tar lite längre tid. Men i ringen låter hans skill tala vilket bär upp minst lika bra som karaktärsglans likt Kimbo. Nu är ju verkligen inte Fedor karaktärslös direkt heller men ni fattar vad jag menar...

Nu kanske jag repeterat mycket vad ni sagt men nåt som inte kommer fram nog ofta är hur otroligt underhållande fighter han är. Det går väl kanske hand i hand med att han har ett gediget skillset som man ofta tar upp men en annan sak med Fedor är att han ALLTID puschar tempot i matcherna till skillnad mot många andra toppfighters. Machida är en backande defensivfighter som väljer ut sina attacker i intervaller, Anderson Silva har också en defensiv stil, när han väl attackerar går är det full offensiv men i det stora hela så jagar han sällan. Det samma tycker jag gäller GSP (iaf på sistone), han attackerar ju med TD och sedan från toppen trycker han på men sällan stående.

Fedor är fullständigt relentless och jagar så gott som i alla fighter, mot arlovski hade han lite svårt med dennes snabba raka slag men han gick verkligen inte och backade i övrigt har det alltid varit framåt som gäller för den sista kejsaren...

edit: btw, när vi snackar länder där Fedor är draws förstår jag inte varför inte korea nämns, han är möjligen större stjärna där än i Ryssland...
Senast redigerad av Tipton 2009-11-10 kl. 18:43.
Citera
2009-11-10, 18:48
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
Hehe, ja. Det handlar ju inte om att Fedor är tråkig som person, han är ju kanske den mest spektakulära fightern du kan se vilket väger upp i längden. Brock Lesnar har haft en enorm exposure iom WWE och det är framförallt dessa fans som bollas över att kolla på UFC som gör honom till ett enormt draw. Ja, UFC's marknadsföring och hans atletiska egenskapr med visserligen men WWE är en stor marknad och målgrupp att dra över fans från.
Och inte minst hans kontroversiella uppförande. Ungefär som med Mike Tyson.

Citat:
Men som sagt, ge Fedor lite tid och rätt sorts marknadsföring så har han alla möjligheter att bli ett av usa-mma'ns största draw fullt i klass med chuck. tito, etc.. Att han själv inte är så entusiastisk till berömmelse och hans begränsade engelska gör bara att det tar lite längre tid. Men i ringen låter hans skill tala vilket bär upp minst lika bra som karaktärsglans likt Kimbo. Nu är ju verkligen inte Fedor karaktärslös direkt heller men ni fattar vad jag menar...
Jag tror att han kan bli det. Men troligen inte i strikeforce (om inte organisationen i sig expanderar enormt). För många i USA (och i stora delar av världen) är UFC = mma.
Går han till UFC och vinner mot Brock samt visar upp vilken sjukt underhållande fighter han är. Ja då kan han bli en superstjärna. (om han lär sig engelska, annars är det bara att glömma)
Citera
2009-11-10, 18:51
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipton

Nu kanske jag repeterat mycket vad ni sagt men nåt som inte kommer fram nog ofta är hur otroligt underhållande fighter han är. Det går väl kanske hand i hand med att han har ett gediget skillset som man ofta tar upp men en annan sak med Fedor är att han ALLTID puschar tempot i matcherna till skillnad mot många andra toppfighters. Machida är en backande defensivfighter som väljer ut sina attacker i intervaller, Anderson Silva har också en defensiv stil, när han väl attackerar går är det full offensiv men i det stora hela så jagar han sällan. Det samma tycker jag gäller GSP (iaf på sistone), han attackerar ju med TD och sedan från toppen trycker han på men sällan stående.

Fedor är fullständigt relentless och jagar så gott som i alla fighter, mot arlovski hade han lite svårt med dennes snabba raka slag men han gick verkligen inte och backade i övrigt har det alltid varit framåt som gäller för den sista kejsaren...

edit: btw, när vi snackar länder där Fedor är draws förstår jag inte varför inte korea nämns, han är möjligen större stjärna där än i Ryssland...

Jo han är väldigt stor i Korea men han är nog större i Ryssland, han fick bära OS-facklan för sitt land och då är man nog inte bara nån B-kändis

Men Korea var väldigt MMA-intresserade under Pride tiden (nåt dom är ännu också och han är nog rätt så välkänd där också.
Citera
2009-11-10, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Du jämför Fedor mot UFC. Brock säljer inte galor helt på egen hand. Mainstreamfansen har uppfattningen att UFC har de bästa tungviktarna i världen. Det betyder att dom också tror att Brock är världens bästa fighter eftersom han lyckats slå tre "toppnamn" i UFC. Brock vs Rogers, Sylvia, Arlovski utanför UFC hade knappast sålt lika mycket som om det skett i UFC.
Lägg därtill alla andra stormatcher som ägt rum på samma gala som Brock varit med på.

Fedor på en nyårsgala i UFC skulle sälja minst lika bra.

Mainstreamfansen och de sk "experterna" har uppfattning om att UFC har i stort sätt de bästa av de bästa. Det är också en bred majoritet som är av uppfattningen att UFC har klart den bästa tungviksdivision. Däremot råder det konsensus gällande att Fedor är den bästa tungviktaren.
Brock är efter Fedor den fighter som de flesta ser som nummer 2.
Att Brock hade sålt utanför råder det ingen tvivel om. Han är en person som drar oavsett plattform.

Fedor som "draw" i UFC-gala skulle förmodligen dra lite. Jag tror han skulle ligga under de siffror som Andersson Silva brukar leverera. Varför är det så? Fedor har helt enkelt inte personligheten och stilen för att folk ska bry sig om honom, oavsett om han är den bästa tungviktaren. Det hjälper häller inte att han isolerar sig från omvärlden och vägrar lära sig engelska.
Senast redigerad av Machida 2009-11-10 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in