2009-11-10, 20:32
Medlem
Varför i helvete skulle Fedor lära sig engelska? För att bli populär hos plebsen i USA som behöver ha tamefan allt icke-engelskt dubbat i stället för textat? Är dom analfabeter eller vad fan är problemet? Nä fy fan.. Jag tycker han borde dra tillbaks till Japan där folk ser honom som den gud han är. Utmanarna kan följa efter om dom vågar.
Citera
2009-11-10, 20:32
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Det är en intressant fråga faktiskt.
Skulle strikeforce låta Fedor gå en av sina tre fighter i japan?
Själv tvivlar jag.

Inte tänkt på det faktiskt, det som slog mig är ju handskadan som lär hindra honom från fight på nyår säkert.

Men det är nog som du säger, det är ju deras affishnamn som dom vill profilera i USA, då är det ju kanske tokigt att "slösa" en av fighterna i japan.
Citera
2009-11-10, 20:34
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBator
Varför i helvete skulle Fedor lära sig engelska? För att bli populär hos plebsen i USA som behöver ha tamefan allt icke-engelskt dubbat i stället för textat? Är dom analfabeter eller vad fan är problemet? Nä fy fan.. Jag tycker han borde dra tillbaks till Japan där folk ser honom som den gud han är. Utmanarna kan följa efter om dom vågar.
Vi diskuterar ju för jisses amalias skull hur han ska bli ett stort namn i usa.

USA brukar inte dubba utländska filmer rent generellt. Det är undertext som gäller. Däremot många andra länder i asien och tyskland/italien brukar dubba hejvilt. Kanske är dessa analfabeter?
Citera
2009-11-10, 20:35
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Inte tänkt på det faktiskt, det som slog mig är ju handskadan som lär hindra honom från fight på nyår säkert.

Men det är nog som du säger, det är ju deras affishnamn som dom vill profilera i USA, då är det ju kanske tokigt att "slösa" en av fighterna i japan.
Mjo.

Det jag kan tänka mig är ju om Overeem är ovillig att fightas i USA. Då kanske det kan bli tal om någon slags x-promotion i japan mellan Dream och strikeforce.

Till nyår blir det nog inget dock.
Citera
2009-11-10, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Han har kontrakt med M1 som samarbetar med Strikeforce om du missat det.

Och M1 är Ryskt.

Vad spelar det för roll om M-1 är tyskt, ryskt eller franskt. Strikeforce är fortfarande amerikanskt.
Citera
2009-11-10, 20:54
Bannlyst
Citat:
Hur menar du nu?
Jag tror att Brock mycket väl skulle locka många tittare i exempelvis Japan. Han har en freakig fysik och "spektakulär" personlighet. Kolla på Bob Sapps popularitet.

Kan ju ha missförstått vad du menade dock.

Det är helt självklart. Dessutom är ju Brock redan känd i Japan sedan tidigare. Han har wrestlas en del där.
Citera
2009-11-10, 21:04
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Nä just det. För att alla superstjärnor som inte har engelska som modersmål men jobbar och är beroende av den amerikanska publiken har lärt sig engelska.

Manny Pacquiao - Boxning
Miguel Cotto - Boxning
Yao Ming - Basket
Ilja Kovaltjuk - Hockey (verkar dock ha lite knagglig engelska fortfarande)
Klitschko bröderna - Boxning

Finns väl garanterat hundratals exempel.

Jag tror han bör jobba på sin engelska om det har betydelse för honom att bli en stor stjärna i usa. Något jag väl är tveksam till om det betyder nåt.
Du nämner ingen superstjärna (rent idrottsmässigt) som är verksam i USA men som inte pratar engelska. Det var väl det du var ute efter. Det finns inga exempel på att man kommer sälja dåligt som "världsetta" om man inte kan engelska.
Citera
2009-11-10, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Att han islolerar sig från omgivningen ger honom snarare mer uppmärksamhet. Många kan identifiera sig med honom eftersom han är en sån enkel människa. Jag tror många ser hans personliga liv som mer intressant än Brocks. Även om det finns en hel del rednecks som ser Brock som deras stora manliga förebild (fugu).
Jag tror Fedor skulle vara betydligt större än Silva. Då måste man givetvis kolla på vart dessa två står idag. Silva har gått 9 titelmatcher och vunnit samtliga. Medans Fedor precis gått sin första match på fri tv, i en mindre känd organisation. Samma sak gäller Brock som redan gått 4 matcher i UFC.
Hade man låtit Fedor först gå upp mot Mir, Herring och Randy (som han hade lekt med på ett sätt som någon amerikan aldrig sett förr) så skulle även han kunna sälja över en miljon PPV på en nyårsgala som även inkluderar GSP och Henderson.

Det handlar inte om att identifiera sig eller inte. I USA och många delar av världen krävs det att man är något extra för att slå igenom. Många gånger är inte talang det enda som krävs.
Den så kallade "mystiken" du försöker komma in skiljer sig inte så mycket från Brock. Han är precis som Fedor relativt isolerad och lever inte ett liv i kommersiell anda.
Som vanligt flummar du iväg i någon slags drömvärld. Det det finns inget som talar för att Fedor någonsin skulle kunna bli en "draw". Har han haft dålig respons i Affliction, kommer knappast intresset öka över en natt i Strikeforce.
Företag och människor omger sig gärna med framgångsrika idrottare som också har en personlighet som genererar intresse. Brock generar intresse, han är intressant. Fedor är en väldigt framgångsrik idrottare, men generar inte allmänintresse eftersom han är ryss, inte pratar engelska och är tråkig.

En till påminnelse.Jag minns hur du för några månader skrattade och pratade om att Strikeforce minsann skulle ta över mma-världen med stort, eftersom de hade kontrakt med CBS. Och att de med Fedor skulle födas ett helt nytt intresse bland människor. Nu har vi facit i handen. Fedor är inget dragplåster och Strikeforce är inget UFC vol 2.

Tyvärr så förstår du inte att i USA är man väldigt patriotiska. En fighter från det egna landet kommer alltid slå högre än någon brasse eller ryss. Men du kan sitta där och inbilla dig om att Fedor är en draw i din fantasi. I praktiken och verkligheten kommer han aldrig bli det.
Citera
2009-11-10, 21:35
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machida
Det handlar inte om att identifiera sig eller inte.
Det har det nog ska du se.

Citat:
I USA och många delar av världen krävs det att man är något extra för att slå igenom. Många gånger är inte talang det enda som krävs.
Den så kallade "mystiken" du försöker komma in skiljer sig inte så mycket från Brock. Han är precis som Fedor relativt isolerad och lever inte ett liv i kommersiell anda.
Som vanligt flummar du iväg i någon slags drömvärld. Det det finns inget som talar för att Fedor någonsin skulle kunna bli en "draw". Har han haft dålig respons i Affliction, kommer knappast intresset öka över en natt i Strikeforce.
Företag och människor omger sig gärna med framgångsrika idrottare som också har en personlighet som genererar intresse. Brock generar intresse, han är intressant. Fedor är en väldigt framgångsrik idrottare, men generar inte allmänintresse eftersom han är ryss, inte pratar engelska och är tråkig.
Många som sett Brock i UFC vet inte ens vad Affliction och Strikeforce är för något. Hade Fedor gått en titelfight på en av UFCs nyårsgalor så hade det sett annorlunda ut.
Citat:
En till påminnelse.Jag minns hur du för några månader skrattade och pratade om att Strikeforce minsann skulle ta över mma-världen med stort, eftersom de hade kontrakt med CBS. Och att de med Fedor skulle födas ett helt nytt intresse bland människor. Nu har vi facit i handen. Fedor är inget dragplåster och Strikeforce är inget UFC vol 2.

Har jag aldrig skrivit. Leta fram det inlägget annars.
Citera
2009-11-10, 21:42
Medlem
Genaus avatar
Lustigt nog verkar det som om Fedor själv är den enda som inte är bryr sig om han blir en stjärna i USA eller inte. Det räcker inte med att han hör till skaran av de mest underhållande av mma-fighters när det väl blir match. Det räcker inte med att han sticker ut ur svärmen genom sin stoiska personlighet och avsaknaden av begär efter jordisk rikedom. Istället önskar man sig en förvandling, pimp my Fedor, byt ut den randiga tröjan mot någonting mera media-sexigt. Engelskan är naturligtvis ett måste, han skall vara sådär lagom bekant och tillgänglig men ändå exotisk, som att besöka McDonalds i ett annat land: Same, same but different.

Ingen förväntade sig att alla utlänningar skulle lära sig japanska när de tävlade i Pride. Och tänkt, trots att japanerna hör till de mest nationalistiska av alla utvecklade länder så hade de under matcher mellan två utlänningar tittarsiffror som vi aldrig kommer att få se någonsin för mma i USA.

Det kan vara roligt att spekulera i fighternas dragningskraft, men när fansen själva börjar värdesätta fighters enligt deras påstådda dragningskraft blir det till en cirkus.
Citera
2009-11-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Att han islolerar sig från omgivningen ger honom snarare mer uppmärksamhet. Många kan identifiera sig med honom eftersom han är en sån enkel människa. Jag tror många ser hans personliga liv som mer intressant än Brocks.
Om du inte talar engelska i USA så existerar du inte!
Talar du inte franska i Frankrike så blir det mycket svårt att lyckas, talar du inte engelska i Amerika är det omöjligt att lyckas!
Vet du inte om detta har du aldrig varit i USA! Så enkelt är det !!

Är det en fördel om du kan tala svenska ifall du vill bli kändis i Sverige?
Ta det gånger 1000 och du har USA!

Det har aldrig i USA´s hela historia hänt att en kändis har tolk, så det är bara att glömma!

Men det är klart att Fedor kan bli (och till stor del redan är) en superkändis inom MMA-världen!
Dock utanför krävs det att han talar engelska!
Alternativt att någon skicklig PR-snubbe gör "en grej" av att han inte talar engelska!
Lite som att han är en grottmänniska som är bäst på att slåss i hela världen men bara kan tala urgh-urgh !
Då krävs det att tolken är riktigt karismatisk!
Senast redigerad av Lars365 2009-11-10 kl. 22:34.
Citera
2009-11-10, 22:22
Medlem
Tiptons avatar
M-1 är i ett sammarbete med Strikeforce, Fedor är öppen att fightas vart han vill i hela världen. Strikeforce har en deal med M-1 om tre fighter och Fedor kan fightas utanför USA utan att det berörs. Inga problem att fightas för Dream nästa match sedan komma tillbaka och göra 2 matcher för Strikeforce.

Fedor hade planer på att fightas på nyår men hans vänsterhand verkar krångla nu så det blir nog inget av det tyvärr.

Jag håller för övrigt inte med om att Fedor måste gå över till UFC för att bli ett big-draw, gissar på hans ratings iaf närmade sig 5% i lördags och det är en exponering med faktor 5 jämfört med t.ex ett PPV-kort med Brock och fortsätter CBS/Strikeforce med bra marknadsföring så är det oundvikligt att Fedor blir superstar i USA, frågan är bara inom vilken tidsram(språket ÄR en viktig faktor som kan snabba upp det ofantligt...)

utvecklar mer senare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in